بررسی علت ریزش مو : از یک سنی به بعد ریزش مو کاملا امری اجتناب ناپذیر بوده و امری طبیعی به حساب می‌آید. اما مسئله ای که میتواند ذهن افراد را به خود درگیر کند و نیازمند درمان باشد، ریزش مو در سنین جوانی است.

بدون شک عوامل مختلف زیادی همچون نحوه مصرف غذا و کیفیت مواد غذایی و همچنین سبک زندگی آرامش بخش و یا تنش زا می‌تواند بر روی عملکرد بسیاری از ارگان های بدن تاثیر منفی بگذارد.

در این میان آب و هوا و شلوغی شهرها نیز تاثیر بسزایی دارند. یکی از ارگان های حساس بدن که تحت تاثیر این عوامل قرار می‌گیرد ساختار بافت مو می باشد. ریزش مو مسئله‌ای است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است در ادامه مقاله در مورد این مطلب و راه های جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد.

علت ریزش مو چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم علت ریزش مو می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی واقع شود. اما باید توجه کرد هر نوع ریزش مویی به معنای عدم رشد نمی باشد علت ریزش مو تحت تأثیر عوامل مختلفی واقع می شود.

ریزش موی طبیعی

هر انسانی به طور متوسط در روز تعدادی از بین بازی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو را از دست می دهد. علت ریزش مو در این بازه کاملاً طبیعی بوده و مشکل محسوب نمی شود. به طور معمول این ریزش مو در خانم ها بیشتر در هنگام شانه کردن و حمام رفتن ملموس است.

ریزش موی طبیعی

ریزش موی طبیعی

جایگزین شدن مو های ریخته شده

دلیل آنکه این علت ریزش مو کچلی و طاسی محسوب نمی‌شود تعادل بین ریزش مو و رویش مو می باشد. در هر فرد جوانی بعد از ریزش مو در هر تار مو فولیکول های مو و فعالیت جدید خود را شروع کرده و شروع به رشد تار موی جدیدی می نمایند.

به همین دلیل با هر ریزش مو رشد موی دوباره اتفاق می‌افتد.

اگر ریزش موی شما بیش از حد است و روند کم شدن مو را احساس میکنید، پیشنهاد میدهیم مقاله کاشت مو را مطالعه کنید و از مشاوره پزشکی برخوردار شوید.

طاسی چه زمانی به وجود می آید؟

به هنگام افزایش سن و شروع روند کهولت اگر تعادل بین ریزش مو و رشد مو برقرار نباشد ، موها نمی توانند به حالت عادی به فعالیت خود ادامه دهند. هنگامی که این تعادل برقرار نباشد باهر ریزش، رویش مجدد اتفاق نیفتاده و انواع طاسی های سر به وجود می آید.

که این مقوله می‌تواند از مهم‌ترین علت ریزش مو در افراد محسوب شود.

حال راه درمان چست ؟؟؟

یکی از راه های درمان اثر بخش و مفید برای جبران ریزش مو و اصلاح مو های ریخته شده در نواحی مختلف سر بوتاکس مو میباشد. شما میتوانید به راحتی با یک کلیک به مقاله بوتاکس مو رجوع کرده و از توضیحات نحوه استفاده آن بهره مند شوید.

طاسی چه زمانی به وجود می آید؟

طاسی چه زمانی به وجود می آید؟

ریزش موی ناگهانی چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم علت ریزش مو و عدم رشد مجدد به علت افزایش سن می باشد. اما گاهی این ریزش کاملاً ناگهانی بوده و در سنین جوانی رخ می دهد.

علت ریزش مو ناگهانی می ‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی واقع شود که به صورت مختصر این عوامل را بررسی می کنیم.

ریزش موی ناگهانی چیست؟

ریزش موی ناگهانی چیست؟

  • عوامل ژنتیکی

این عامل یکی از مهمترین دلایل علت ریزش مو علل خصوص در بین آقایان محسوب می شود. اگر در خانواده خود چه نزدیک و چه دور افرادی دارید که دچار طاسی و ریزش موی ناگهانی شده‌اند باید قبل از رخ دادن ریزش مو اقدامات پیشگیری کننده را انجام دهید.

  • عوامل محیطی
  • واکنش های استرس زا