عمر لمینت دندان : امروزه موارد متعددی به عنوان زیباسازی و درمان طبیعی دندان به روی کار آمده است. دیگر استفاده از دندانهای مصنوعی به خودی خود رایج نبوده و می‌توان با استفاده از موارد بسیار متعددی اقدام به زیباسازی و ترمیم دندان‌های از دست رفته کرد.

در حال حاضر انجام فرایند لمینت دندان نیز به عنوان یکی از طبیعی ترین درمانهای زیباسازی در دندانپزشکی شناخته می شود. فرایند لمینت دندان به طور کاملا طبیعی می تواند انواع نواقص دندان را به صورت چشمگیری برطرف کند. این نواقص محدود به رنگ دندان‌ها نبوده و حتی تراشه‌ها ترک ها و لکه های دندان ها را نیز شامل می شود.

سوا از پوشاندن ترک ها و لکه های بر روی دندان هر فردی خواهان داشتن لبخندی زیبا است. سوالی که بسیاری از افراد در هنگام مراجعه می پرسند این است که اگر برای زیبا سازی دندان لمینت را انتخاب کنند عمر لمینت دندان چقدر است؟

در پاسخ می‌توانیم بگوییم عمر لمینت دندان و بادوام بودن آن از بهترین مزیت های آن محسوب میشود. چرا که لمینت های دندان طوری ساخته شده اند که بر روی هر دندان به صورت طبیعی قرار گرفته و بتوان با روشهای مرسوم مراقبت از دندان از لمینت ها نیز مراقبت کرد.

اما نمی توانیم کلمه دائمی را برای عمر لمینت دندان به راحتی به کار ببریم. چرا که حتی ظریف‌ترین لمینت های ساخته شده اند در طول مرور زمان نیازمند تعویض و ترمیم هستند و نمی توان طول عمر نمونه دندان را به صورت دائمی پیش بینی کرد.

به همین علت است که ما همیشه به بیماران این نکته را می‌گوییم که روکش لمینت دندان یک راه حل طولانی مدت و در عین حال نیز دارای طول عمر موقت برای دندانهای دارای نقص می باشد.

البته توجه داشته باشید طول عمر انواع لمینت دندان با یک دیگر متفاوت است.

 

تعویض لمینت دندان

همانطور که در بالا اشاره کردیم عمر دندان به صورت دائمی نمیباشد. در هر صورت لمینت دندان شما صرف نظر از چگونگی مراقبت از آنها و استفاده از چه روش هایی، مجبورهستند تن به تعویض بدهند.

اما نکته‌ای که در اینجا بسیار مثبت بوده و حائز اهمیت است این است که با تمام شدن عمر لمینت دندان و در هنگام جایگزین کردن روکش های آن دیگر لازم نیست و مراحل آماده سازی دندان را به صورت مجدد طی کنید چرا که دندانهای شما از قبل آماده شده‌اند.

در هنگام جایگزین کردن تا زمان آماده شدن روکش های جدید شما به استفاده از روکش های موقت لمینت دندان مجبور هستید.سپس بعد از قرار دادن روکش های جدید لمینت دندان دوباره می توانید تا سال های زیاد از زیادی عمر لمینت دندان خود لذت برده و همان کیفیت لمینت سرامیکی اولیه را تجربه کنید.

برای مشاهده قیمت لمینت دندان کلیک کنید.

 

تعویض لمینت دندان

تعویض لمینت دندان

فرایند تعویض لمینت دندان به چه صورت است؟

مراحل تعویض لمینت دندان تقریباً فرآیندی مشابه با همان نصب اولیه روکش های سرامیکی را دارد. تنها فرقش این است که دیگر نیاز به تراشیدن دندان های شما نیست چرا که از قبل آماده شده اند و این می تواند مراحل کار را تسریع بخشد.

در هنگام تعویض دندانپزشک اقدام به پاک کردن ماده پیوند دهنده قدیمی میکند،و سپس از دندانهای شما یک قاب می گیرد. در مرحله بعدی نیز لمینت دندان شما در آزمایشگاه توسط دندان ساز ساخته شده و برای پیوند زدن آماده می شوند.

اگر مراقبت و درمان های مناسبی را که برای دندانهای طبیعی نیز پیشنهاد می شود را انجام بدهید متوسط طول عمر لمینت دندان شما حدود ۱۰ سال می این بازه زمانی متغیر بوده و در بعضی از افراد تا ۲۰ سال هم ادامه پیدا می‌کند.

این فرایند متفاوت بودن بازه آنقدر ها هم غیر طبیعی نیست. چرا که قطع مشاهده کرده‌اید دندانهای طبیعی بعضی از افراد نیز طول عمر بسیار بالاتری نسبت به سایر افراد دارند. در حالی که همه از یک نوع مراقبت بهره جویی می کنند.

فرایند تعویض لمینت دندان

فرایند تعویض لمینت دندان

ترک خوردن روکش لمینت

برای تعویض روکش های لمینت دندان باید مواردی اتفاق بیفتد که شما را آگاه به تعویض روکش های لمینت دندان بکند. این موارد می‌تواند هنگامی  باشد که دندان شما تراش بردارد و یا روکش های لمینت آن ترک بخورد.

به طور کلی عمر لمینت دندان و روکش های آن بسیار زیاد است اما این طول عمر می تواند با رعایت نکردن مواردی از مدتش کم شود. برای مثال اگر بهداشت عمومی دهان و دندان را رعایت نکنید و یا اقدام به شکستن اجسام سفت با دندان های خود بکنید ممکن است با  پوسیدگی و ترک خوردن و شکسته شدن لمینت دندان خود بکشند.

 

نگهداری و عمر لمینت دندان به چه صورت است ؟

 

از مهم ترین موضوعات مهمی که میتوان در طول عمر لمینت دندان و رو کش های سرامیکی و ونیر های تازه نصب شده عنوان کرد ، حفظ و نگهداری اصولی با بهره گیری از روش های صحیح بهداشت دهان و دندان است .

از مهمترین و عمده ترین دلایل شکست و ترک خوردن لمینت های دندان را میتوان مبتلا شدن به بیماری های لثه و دندان ذکر کرد. که عوامل ایجاد این دسته از بیماری ها عدم حفظ و نگهداری صحیح از لمینت ها و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در افراد است.

این نکته را باید متذکر شویم که لمینت های سرامیکی ونیر نیاز به روش های خاص برای حفظ و مراقبت ندارند. و مراقبت از آنها چالشی خاص و پیچیده ای را برای بیماران به وجود نمی آورد. بر فرض مثال در هنگام انجام فعالیت های ورزشی نیازی نیست که مراقبت های منحصر به فرد و شدیدی را برای خود اعمال کنید. چرا که لمینت های سرامیکی به طور طبیعی با دندان های شما پیوند خورده اند.

به همین علت استحکام و مقاومات آن ها کاملا به دندان های طبیعی شما شبیه بوده و روش های مراقبت از آن ها نیز کاملا  همانند دندان های طبیعی است .

 

نگهداری و عمر لمینت دندان 

نگهداری و عمر لمینت دندان

نکته ای که در آخر برای افزایش طول عمر لمینت دندان و بهره گیری از کیفیت بالای آن میتوانیم ذکر کنیم این است که حتما برای نصب لمینت دندن به کلینیک های معتبر و شناخته شده رجوع کنید.

چرا که بر فرض مثال اگر دندانپزشکی که برای نصب لمینت دندان به آن مراجعه میکنید ماهر و کاربلد نباشد و لمینت های دندان را بدون بهره گیری ازروش های صحیح قالب گیری برروی دندان شما نصب کند ، پروسه درمان میتواند بسیار دردناک برایتان واقع شود.

سپاس گزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید.