سوالات متداول و قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت چیست؟

در تعریف ساده ایمپلنت ها پایه های فلزی هستند که در استخوان فک قرار می گیرند. ایمپلنت ها جایگزین ریشه های از دست رفته دندانی هستند و جنس تیتانیومی دارند.

  اجزای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی از سه قسمت تاج دندان و کانکتور و پایه ایمپلنت تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی این سه قسمت می پردازیم.

تاج دندان

این قطعه در واقع جایگزین دندان طبیعی بوده و جنسی سرامیکی دارد. در هنگام طراحی این قطعه سعی بر این می شود که تا حد بسیار زیادی شبیه به دندان واقعی به نظر برسد.

کانکتور

این قطعه تشکیل شده شکل شش وجهی یا هشت وجهی دارد و ابزاری است که این تاج دندان مصنوعی را بر روی پایه این ایمپلنت قرار داده و آن را ثابت نگه می دارد.

پایه ایمپلنت

در واقع جنس این پایه از فلز تیتانیوم است که آن را به استخوان فک جوش می دهند تا بتوانند پایه ای محکم و ایمن و بی خطر برای نگه داشتن تاج دندان مصنوعی شبیه طبیعی به وجود آورند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت چیست؟

معمولاً بیماران در همان ابتدا این سوال برایشان پیش می آید که مراحل کاشت ایمپلنت دندان به چه نحوی است؟اکنون ما برای شما این مراحل را به صورت لیست وار مطرح می کنیم. اولین مرحله در این قسمت انجام عمل جراحی است این عمل یا به وسیله بیهوشی و یا به وسیله بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

حال هدف از این عمل جراحی چیست؟

در طول این عمل جراحی دندانپزشک برای کاشتن پایه دندان ایمپلنت ای با اعتیاد شروع به دلیل کردن قسمت های پایین لثه برای ایجاد سوراخ می‌نماید و در نهایت با دقت این پایه ایمپلنت را پیچ می کند.

دوره بهبودی لثه در این عمل ۴ الی ۶ ماه زمان می برد و پس از آن روی پایه ایمپلنت توسط لثه پوشیده خواهد شد. بعد از گذشتن این زمان و جوش خوردن محکم پایه ایمپلنت با استخوان فرد شروع به انجام مرحله دوم عمل جراحی یعنی اتصال کانکتور به بالای ایمپلنت می دهند. در اقدام بعدی این تاج دندان مصنوعی را بر روی کانکتور دندان متصل کرده و با استفاده از چسب و سیمان مخصوصی آن را به پایه فک مستحکم میکنند. و در نهایت یک پیچ کوچک جوش خورده در زیر باقی میماند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ظاهری کاملا عادی و طبیعی دارد

از تحلیل رفتن استخوان فک به علت کهولت سن جلوگیری می کند

از جابه جایی دندان ها به مرور زمان جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد دندانها به سمت جای خالی واقع در فک کج شوند

با انجام دادن ایمپلنت هیچگونه آسیبی به دندان کناری وارد نشده و از آن محافظت نیز میکند.

ظاهر فک و خنده را به طور کلی اصلاح می‌کند

در هنگام افتادن دندان ها توانایی بهتر صحبت کردن و جویدن غذا را نیز برای شخص شامل میشود.

علت انجام ایمپلنت دندان

خیلی از مراجعان به مطب‌های دندانپزشکی این سوال را مطرح می کنند که چرا باید این عمل را انجام دهیم؟ما در پاسخ به فرد می‌گوییم جنبه ظاهری و اصلاح لبخند فقط یک وجه کوچک از مزایای ایمپلنت دندانی است. در اصل مهمترین وضعیت این عمل آن است که عملکرد ایمپلنت‌های دندانی دقیقاً همانند دندان طبیعی بیمار است و برای فرد ضروری است. اعم از گاز زدن و جویدن و صحبت کردن و عدم تحلیل استخوان فک در دهان. انجام ایمپلنت دندانی نه تنها جوانی را به شما برگردانده و موجب زیبایی شما می شوند بلکه با جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک در دهان شما از بروز بیماری‌های لثه و آسیب خوردن آن نیز جلوگیری به عمل می آورد.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند؟

دکتر شهاب محمدی متخصص ایمپلنت و جراحی فک و دهان که کاندید مناسب ترین کاشت ایمپلنت است در مورد سوالات متداول بیماران در این باره بیان کرده است که اگر شما ویژگی های زیر را داشته باشید در صورت نیاز می توانید عمل ایمپلنت را انجام دهید.

برای انجام این عمل باید تراکم استخوان فک شما در ناحیه ای که قرار است کاشت ایمپلنت انجام شود بسیار کافی باشد چرا که نداشتن تراکم استخوان کافی مانع از انجام این عمل می شود. البته برای این عمل هم راه حلی وجود دارد و آن این است که در صورت عدم داشتن تراکم استخوان کافی پیش از کاشت دندان به صورت عمل پیوند استخوان فوری و یا لیفت سینوس برای شما انجام می دهد.

در هنگامی که شما بیش از یک دندان خود را از دست داده باشید و این عمل زیبایی لبخند شما خیلی وارد کرده باشد و بخواهید در اسرع وقت علاوه بر اصلاح زیبایی دندان تان عملکرد آنها را نیز مانند قبل کرده و به طور کلی آنها را اصلاح کنید.

بعد از کاشت با انجام و رعایت بهداشت دهان و دندان بتوانید به خوبی از آنها مراقبت به عمل بیاورید

در صورتی که عادت دندان قروچه زیاد را در خواب نداشته باشید

برای انجام این عمل باید در حین مصرف داروهایی که تاثیر منفی بر روی رشد استخوان دارد نباشید

باید با آفت دهان و لثه شما کاملاً سالم باشد در صورتی که دچار یکی از بیماری‌های مربوط به لثه و دندان و دهان خود هستید ابتدا باید آن را به طور کامل درمان کرده و بعد از آن اقدام به کاشت ایمپلنت بفرمایید

به دنبال راه حلی برای جایگزین کردن دندان مصنوعی خود با ایمپلنت های دندانی باشید.

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت ایمپلنت را انجام بدهند؟

یکی دیگر از سوالات رایج در بین مراجعان و بیماران این است که چه کسانی برای انجام عمل ایمپلنت ممنوع هستند؟

ما در جواب می گوییم گاهی اوقات شرایط خاصی وجود دارد که فرد را برای انجام و کاشت ایمپلنت دندان باز می دارد.

وجود سکته قلبی

باردار بودن دیابت

شدید و کنترل نشده

داشتن پوکی استخوان

افرادی که تحت درمان به وسیله رادیوتراپی الخصوص در ناحیه فک و دندان هستند

بیماران شیمی درمانی و تحت پرتودرمانی

مصرف طولانی مدت داروهایی که اثر منفی بر روی سلامتی و ریشه استخوان دارند

نقص سیستم ایمنی بدن مانند بیماری لوسمی

کشیدن بیش از حد سیگار و قلیان و عدم ترک آن

تپش قلب و ضربان قلب نامنظم و عدم کنترل کردن آن

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

دوام ایمپلنت چه قدر است؟

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم واقعیت این است که طول عمر و دوام ایمپلنت دندانی و تاج های دندانی ایمپلنت بسیار زیاد و حتی گاهی بسیار بیشتر از دندانهای طبیعی است. بررسی ها و تحقیقات نشان داده است که تاج های دندانی نصب شده بیش از ۱۵ سال و ایمپلنت های نسبی نیز در صورت داشتن کیفیت بالا بیش از ۲۵ سال و با همان کیفیت اولیه برای بیماران کار کرده و در فک آنها باقی می ماند.

که این حرف نشان دهنده استقامت و دوام بسیار بالای دندانهای ایمپلنت ای و تاج دندان سرامیکی در برابر عوامل مختلف است. البته این موارد همان طور که در بالا گفته شد تحت شرایطی هستند. عواملی مانند درستی محل عمل ایمپلنت در فک و قرار گیری صحیح و اصولی آن در استخوان فک توسط دندانپزشک و رعایت بهتره بهداشت دندان و دهان توسط خود شخص از عواملی است که در این عمل بسیار موثر است و باعث می شود که طول عمر ایمپلنت های دندانی افزایش پیدا کرده و دوام بالاتری را پیدا کند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت های دندانی شبیه دندان های طبیعی هستند؟

سوال دیگری که معمولاً اکثر مراجع جهان قبل از انجام کاشت ایمپلنت ذهنشان را درگیر کرده و از دندانپزشکی خود می‌پرسند دقیقا همین سوال است که آیا دندانهای ایمپلنت ای فقط روی طبیعی هستند که شبیه دندان های واقعی به نظر برسند؟

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که شکل ظاهری و نحوه عملکرد آنها کامل شبیه دندان های طبیعی باشد و حتی از نظر استقامت نیز از دندانهای طبیعی پیشی بگیرد. شکل این تاج های دندانی به گونه ای یزد که کاملا متناسب با جای خالی و ظاهر دندانهای مجاور باشد برای آن را دقیق متناسب با رنگ دندان های موجود و طرفین و تاج های دندان فرد طراحی و شکل می‌دهند.

پس از انجام این مراحل کاشت ایمپلنت دندانی بیماران تنها از لحاظ ظاهری بلکه از لحاظ سلامتی نیز تجربه جدیدی را خواهد کرد و عملکردهایی مانند جویدن غذا و حرف زدن نیز برای فرد بهبود پیدا کرده و حس طبیعی را به او منتقل می کند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

انجام نابهنگام ایمپلنت دندان

انجام دادن دیر و نا به هنگام ایمپلنت‌های دندانی عوارض خاص خودش را دارد که ما در اینجا به مهمترین موارد آن بررسی کرد و آن را برای شما بیان می کنیم.

ساختار چهره فرد را تغییر میدهد.

باعث عفونت و بیماری‌های لثه برای فرد می‌شود

جابجایی سایر دندان ها را بعد از مدتی برای فرد به وجود می آورد

و در نهایت باعث تحلیل استخوان در فرد می شود

آیا لیفت سینوس قبل از عمل کاشت الزامی است؟

در بعضی از موارد بیماری نیاز به کاشت ایمپلنت در ناحیه پشتی فک را دارد در این هنگام جراح ارتفاع و تراکم استخوان در آن ناحیه را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر این ناحیه خلفی استخوان فجر ارتفاع کافی و تراکم استخوان استاندارد برای این عمل را نداشته باشد لیفت سینوس برای فرد انجام میشود.

آیا ایمپلنت از استخوان فک حفاظت می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است استفاده از ایمپلنت ها رواج پیدا کند متصل شدن ایمپلنت ها به تاج های دندون مصنوعی است که باعث می شود دندانهای از بین رفته جایگزین پیدا کرده وحس سلامتی را به فرد القا کند. چرا که روش عملکرد آنها به طور کامل شبیه به دندان‌های طبیعی است. به این صورت که پس از کاشت ایمپلنت در استخوان فک و جوش خوردن آن به جای ریشه اصلی و دندان طبیعی فرد قرار می گیرد که این عمل در وافع استخوان فک را از تحلیل حفظ کرده و باعث رشد و تقویت آن می‌شود‌.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

به طور کلی انجام هر عمل جراحی با خطرات کمی برای بیمار همراه است و ممکن است عوارض کوتاه مدتی را برای او داشته باشد. در این پلنت دندانی هم معمولاً بیمار پس از انجام این عمل جراحی و ایمپلنت تا چند روز احساس درد و ورم کردن و کبودی را در خود احساس کرده و احساس ناراحتی خواهد کرد. همچنین اگر فرد بخواهد بیش از یک دندان را مورد کاشت ایمپلنت قرار دهد به طور معمول پزشکان برای این عمل یا از بی‌حسی موضعی استفاده کرده و یا فرد را به طور کامل تحت بیهوشی قرار می‌دهند که انجام این اعمال ممکن است عوارض جانبی را برای فرد شامل شود ولی باید گفت این عوارض بسیار کم بوده و علاوه بر نداشتن شیوع آن مدت زمان پایداری هم بسیار کم و گذرا است.

آیا در هر سنی میتوان کاشت ایمپلنت را انجام داد؟

از دیگر سوالاتی که مرا جان معمولا آن را مورد پرسش قرار می دهند این است که آیا در هر سنی میتوان عمل کاشت ایمپلنت را انجام داد؟در حقیقت می توان با صراحت گفت در هر سنی می توان انجام ایمپلنت دندانی را طی کرد و زمان خاص برای انجام ایمپلنت دندان مطرح نبوده و هیچگاه دیر یا زود نیست و هر موقع فرد احساس نارضایتی از ادب وجود دندان و نگرانی از لحاظ سلامتی عمومی فک و استخوان را داشته باشد می‌تواند جایگزین کردن ایمپلنت های دندانی را با دندانهای مصنوعی انجام دهد.

البته همانطور که در بالا گفته شد محدودیت‌هایی برای انجام ایمپلنت در بعضی افراد وجود دارد. برای مثال افرادی که سیگاری هستند و بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت نمی کنند و یا افرادی که دیابت شدید داشته و یا در دوران بارداری به سر می برند. همچنین عمل به هیچ وجه برای افرادی که تراکم استخوان فک آنان کم است توصیه نمی شود. برای انجام ایمپلنت کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال نیز باید با دقت و احتیاط بیشتری این عمل بکار گرفته شود.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

 آیا ممکن است به تیتانیوم ایمپلنت آلرژی داشته باشیم؟

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا ایمپلنت های دندانی باعث شکست بشود واکنش‌های آلرژی است که فرد نسبت به تیتانیوم ایمپلنت در پایه دندان خود دارد. در موارد بسیار نادری گزارشاتی مبنی بر ایجاد حساسیت‌های پوستی و وسط زما و تورم و کبودی و مواردی مانند تحلیل رفتن استخوان فک به دلیل کاشت ایمپلنت دندانی مشاهده شده است.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

آیا رژیم غذایی خاصی بعد از ایمپلنت وجود دارد؟

برای این که پایه‌های ایمپلنتی به طور کامل جای خود را ثبت کنند و در نهایت نتیجه بهتری حاصل شود لازم است تا چند ماه اول فشار مازاد و اضافی به دندان خود وارد نکنیم تا این فشار به پایه ایمپلنت نیز وارد نشود اما این موارد گذرا و موقت هستند و بعد از مدتی که پایه‌های ایمپلنت به طور کامل در استخوان فک جوش خورد و تاج دندان بر روی آن قرار گرفت می‌توان هرم غذایی راجع به از این برند دندان مانند دندان‌های طبیعی خود استفاده کرد.

کدام افراد کاشت ایمپلنت دندانی را انجام میدهد؟

یکی دیگر از سوالات متداولی که ذهن بیمار را درگیر کرده و معمولا آن را مورد پرسش قرار می دهند این است که دقیقاً برای انجام این عمل باید به چه کسی مراجعه کنند؟

معمولاً عمل کاشت ایمپلنت‌های دندانی توسط جراحان دندان و دهان انجام می شود البته این امکان وجود دارد که دندان پزشکان عمومی نیز آموزش‌ها و دوره‌هایی را پشت سر بگذارند تا بتوانند این عمل را انجام داده و آن را طی کند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

آیا بدن ایمپلنت دندانی را پس میزند؟

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود بدن این شعر را به عنوان موجوده خارجی تلقی کرده و این پلنت را پس بزند که عوامل ایجاد این پس زدن کوتاه مدت و دو دسته هستند.حال این عوامل را با یکدیگر بررسی میکنیم.

وجود حالت آلودگی

نابودی بافتهای لثه به علت حرارت زیاد در هنگام کاشت ایمپلنت

آسیب دیدگی این بافت ها هنگام کاشت ایمپلنت دندانی

نبوده تراکم استخوان و ارتفاع کافی در هنگام کاشت

نبود پایداری اولیه در هنگام کاشت

نصب فوری و سریع تاج های دندانی بر روی پایه های ایمپلنتی

وجود بیماریهای لثه و دهانی

آمدن فشار بیش از حد به لثه ها و ایمپلنت دندان و بار زیاد بر روی آن

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

آیا کاشت ایمپلنت درد دارد؟

درد در هر فرد متفاوت از دیگری است و نمی‌توان همه افراد را در هنگام تحمل درد در یک دسته تقسیم کرد و این سوالات نیز از یکی از سوالات رایج در بین بیماران و مراجعان است.

اما گزارش ها حاکی از این است که تقریباً همه بیماران اتفاق نظر دارند که درد کاشت ایمپلنت بسیار کمتر از چیزی بود که آن را متصور می شدند چرا که امروزه ان بسیار پیشرفت کرده است و روش ها و تکنیک های پیشرفته ای در میان آمده است که باعث می شود درد ناشی از این جراحی به حداقل کاهش پیدا کند.

همچنین این عمل در محیطی بسیار تمیز و کاملا بهداشتی انجام می‌شود تا هیچگونه تهدیدی از عفونت در دهان وجود نداشته باشد به همین علت داشتن احتمال عفونت و زخم های دردناک بسیار کم است و در صورتی که فرد بهداشت دهان و دندان خود را رعایت بکند و بعد از دستورات پزشک به طور کلی به حرف های او گوش بکند و بعد از انجام کاشت ایمپلنت های دندانی دستورات لازم را بر مصرف منظم آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌های خود انجام دهد می تواند تا حد بسیار زیادی درد و ناراحتی را به حداقل برساند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

درصد موفقیت ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟

به طور کلی ایمپلنت های دندانی از موفق ترین روش ها و تجارب در دندانپزشکی است که تا به حال از آن استفاده شده است و بهترین مورد برای برگرداندن و جایگزین کردن دندانهای طبیعی گزارش ها و تحقیقات حاکی از این است که طی ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاشت ایمپلنت در فک پایین به ۹۰ درصد کشته ایمپلنت در فک بالا موفقیت آمیز بوده است.

آیا پس از چند سال گذشته از کشیدن دندان باز هم میتوان ایمپلنت دندانی را انجام داد؟

در این موردها به شما می‌گوییم که جای هیچ نگرانی نیست و هیچ تردیدی بابت انجام آن نداشته باشید چرا که بعد از گذشتن ۵ سال و یا ده سال یا حتی بیشتر هم اگر هنوز جایگزینی برای دندانهای خود پیدا نکردید می توانید ایمپلنت کردن را به عنوان یک جایگزین دندان از دست رفته برای خود انتخاب کنید. البته باید گفت که برای انجام این عمل باید حتماً استخوان فک شما از استحکام کافی برخوردار بوده و پوکی استخوان داشته باشید که البته این روش هم باز قابل حل است ‌.

شما می توانید در صورت تحلیل استخوان فک و عمل کاشت ایمپلنت دندانی پیوند استخوانی را انجام داده و بعد از ترمیم آن اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی نمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی دیجیتال چیست؟

ایمپلنت در واقع مثل مدل سازی سه بعدی به وسیله کامپیوتر است که  از آن برای بررسی استخوان فک و محل های رشته‌های عصبی فک استفاده می کنند. از مزایای این روش این است که دندان پزشک با استفاده از این اطلاعات می‌تواند با کمترین آسیب و شکاف عمل ایمپلنت را انجام دهد و آن را طراحی کند.

اگر این اتفاق بیفتد چون شکاف کمتری برای کاشت ایمپلنت ایجاد شده است پس از خم کمتری نیز در دهان شکل می گیرد و در نهایت درد ناشی از این عمل کاشت ایمپلنت به مقدار بسیار قابل توجهی نسبت به سایر روش‌های این برند سنتی کاهش پیدا می‌کند.

آناتومی عضلات مرتبط با پروتز کامل

عضلات در مراحل مختلف درمان بیماران پروتز کامل دارای اهمیت بسزایی می باشد. مهمترین اعمال آنها به

که در آوردن فک پائین می باشد که در قسمت مربوط به حرکات فک پائین شرح داده خواهد شد، در این فصل قسمت به شرح آن دسته از عضلات می پردازیم که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در توسعه قاعده پروتز، شکل و ضخامت لبه های پروتز و همچنین موقعیت و محل دندان های مصنوعی دخالت دارند.

تمام عضلاتی که به نحوی در فرم دادن پروتز کامل دخالت دارند، جزء عضلات مخطط بوده و تحت کنترل سیستم عصبی مرکزی می باشند، همانطور که می دانیم مهمترین عمل عضلات مخطط به وجود آوردن حرکت می باشد که با انقباض ایزوتونیک کوتاه شدن الیاف عضلانیا به وجود می آید و پس از اتمام حرکت، عضله مجددا به حالت اول، یعنی حالت استراحت بر می گردد. در اکثر جاهای بدن الیاف عضلانی در ابتدا و انتها به استخوان چسبندگی دارند و این چسبندگی توسط تاندونها و یا فیبرهای فلشی یا هر دوی آنها صورت می گیرد.

در تعدادی از عضلات که در فرم دادن پروتز کامل دخالت دارند، عضله در یک سمت به استخوان و در سمت دیگر به انساج نرم چسبندگی دارد، و در یک مورد در دو انتها به نسج نرم چسبندگی دارد. پروتز کامل نقش اساسی را در به حالت اول برگرداندن آنها دارد. قسمتی که عضله به استخوان چسبندگی دارد مبداء و قسمت دیگر را انتها می نامند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

برای عضلات استراحت مطلق مفهومی ندارد. قسمتی از فیبرهای عضلانی ارادی همیشه در یک حداقل انقباضی به سر می برند که پس از مدتی این الیاف استراحت کرده و گروه دیگری منقبض می گردند. این حداقل انقباض را تونوس عضلانی می گویند که باعث می گردد در برخی اندام ها اثر جاذبه زمین خنثی شده و در پاره ای از مها باعت ثابت ماندن عضو در حالت بخصوص باشد، در اثر ازدیاد حالت تونسیته، عضلات سخت و دامنه حرکت

کم می گردد و در برگشت به حالت اول مقاومت می نمایند. آن دسته از بیماران پروتز کامل با چنین عضلاتی مراحل درمانی را دچار اشکال می سازند. اعمال پارافانکشنال نفطیر چنین حالاتی را در عضلات فکین پدید می آورند آتروفی عضلات نیز شایعه ای است که باعث کاهش قطر و قدرت عمل عضله می گردد، و برعکس هیپرتروفی

فضای بیش از حد آن مشکلات فراوانی را برای بیماران پروتز کامل فراهم است، بر ضخامت عضله افزوده و انقباض بیش از حد الى مشکلات  فراوانی که برای بیماران پروتر کامل فراهم اورده است مانند هیپرتروفی عضله در افراد مبتلا به بیماری خاص مسائل فوق الذکر باعث می گردد که در موارد حیض به منظور آینده نگری در موفقیت درمان، توجه خاصی به عضلات مبذول گردد.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

چرا افراد سیگاری نمی تواند ایمپلنت انجام دهند؟

از متداول ترین سوالاتی که بیماران سیگاری ها را به دندان پزشکان مطرح می‌کنند این است که آیا ایمپلنت دندانی می تواند برای آنها موفقیت آمیز باشد و یا خیر؟بیایید در درجه اول  مصرف سیگار و سلامتی دهان و دندان را با یکدیگر بررسی کنیم مصرف بی رویه سیگار در درجه اول به بافت‌های دندان و دهان فرد آسیب می‌رساند و لایه‌های بالایی سلول را ضخیم و سرطانی می‌کند. در مرحله بعد سیگار کشیدن باعث اسیب به قدرت های بزرگ و دندان می شود و در نهایت آنها را خشک میکند. کار بزاق دهان از بین بردن باکتری های موجود در سطح جهانی از هنگامی که این قدرت خشک بشود دیگر بزاق های از بین برنده باکتری های خشک شده و در نهایت رشد باکتریها با سرعت بسیار بیشتری انجام می شود.

و بیماری‌های لثه را ایجاد می‌کند. ماده نیکوتین موجود در سیگار بر روی عروق محیطی موجود در دهان نیز تاثیر گذار بوده و با کم کردن سیستم ایمنی بدن و کند کردن جریان خون در مسیر بسیار زیادی بر روی زخم و ایجاد می‌کند و اگر می خواهیم کشت ایمپلنت موفقی را تجربه کنید در درجه اول سیگار را ترک کرده و بیماری‌های لثه خود را بهبود ببخشید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

انواع روکش های دندانی

در اصل ایمپلنت ها روش بسیار خوبی برای جایگزین کردن دندان های مصنوعی به شمار می رود. در اثر بیماری که بتواند دندانهای خراب خود را بکشد و هیچ مشکلی با لمینت نداشته باشد و از استحکام بالای استخوان فک برخوردار باشد. عمل و کشت ایمپلنت مناسب بوده و از نظر قانون پزشکی دندانپزشک می‌تواند این کار را برای او انجام بدهد. البته قبل از آن باید عوامل مختلفی در بررسی قرار گیرد تا مطمئن شود که بیمار شرایط مناسب کشت ایمپلنت را دارد و مشکلی برای او بیش نخواهد آمد.

از داشتن بیماری های مختلف و دارا بودن استحکام کامل استخوان فک.

همچنین بخوانید: قیمت لمینت دندان

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر بخواهیم هر فک را به طور مجزا بررسی کنیم باید بگوییم که فک پایین سه ماه زمان برد و فک بالا بازه ای ۵ ماهه را می‌طلبد.البته گذاشتن این زمان به صورت قانونی است وصف فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت می باشد.

برای مثال اگر به علت حالتی لیفت سینوس برای فرد در فک بالا تزریق شده باشد بهتر است مدت ۳ الی ۵ ماه را به عنوان زمان بیشتر لحاظ کنند تا استخوان جدید از استحکام لازم بهره‌مند شود. گرافت های استخوانی از موارد دیگری هستند که زمان بیشتری احتیاج خواهند داشت.

در موارد دیگری که باید مدت زمان بیشتری را برای جوش خوردن ایمپلنت کرد هنگام کم بودن تراکم استخوانی است ببینید که این تراکم استخوان بتوانند به حد مطلوب خود برسد و به طور کامل از استحکام برخوردار شده و به طور محکم ایمپلنت دندانی را به خود جوش دهند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری

در بعضی از شرایط هنگامی که وضعیت استخوان فک بسیار مناسب بوده باشه و هیچ نوع بیماری لثه وجود نداشته باشد می‌توان به نام فاصله پس از کشیدن دندان تاج دندان ایمپلنت را برروی ریشه کاشت متصل کرد ولی این مراحل آن ۹۰ درصد موفقیت ذکر شده را در کاشت ایمپلنت دندانی تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.

برای این که بتوانیم این زمینه را به طور کامل انجام دهیم باید طول و عرض و ارتفاع استخوان فک مان بسیار مناسب و خوب باشد و همچنین استخوان فک مو از استحکام بالایی برخوردار باشد تا بتوان ایمپلنت ای با نیروی ۶۰ متر را در آن بست.

نکته مهم قابل توجه دیگر این است که باید پروتز این زمینه بسیار کوتاه باشد و در هنگام جویدن به فیکسچر های آن فشار وارد نشود و همچنین جنس آن نیز باید از نوع کامپوزیت باشد.

این پدر های فوری را بهتر است و فقط برای شش دندان جلو که جنبه بسیار زیادی دارند و تاثیر مهمی بر روی زیبایی می‌گذارند انجام دهیم و برای دندان های عقبی و ژله نکنیم چرا که در نواحی دندانهای خلفی فشار بیشتری وجود دارد.

شرایط لازم برای ایمپلنت فوری

عدم وجود دندان قروچه

رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد

داشتن ۱۳ میلیمتر طول مفید دندان

داشتن تیپ یک یا دو استخوانی

با وجود حداقل ۶ میلیمتر عرض استخوان

گیره اولیه ۳۵ تا ۶۰ نیوتون.