افزایش عمر روکش دندان : هنگامی که شما از لمینت ها و کامپوزیت های دندانی استفاده می کنید و یا روکش دندان را بر روی دندان های خود قرار می دهید باید بدانید که مراقبت‌های خاصی برای افزایش عمر روکش دندان وجود دارد که

در صورت رعایت آنها می‌توانید تا مدت های بسیار زیادی از کیفیت روکش دندان خود بهره مند شوید.

روکش های دندان در اثر بر روی دندان اصلی قرار گرفته تا بتوانند شکل و اندازه و همچنین ظاهر دندان را ترمیم و بهبود ببخشند.

مراقبت و افزایش عمر روکش دندان بسیار کار راحتی است و نیاز نیست  مراحل بسیار سختی را برای انجام این پروسه طی کنید. در ادامه دستورالعمل های مرتبط را برای شما ذکر می کنیم که با عمل کردن به آن ها کیفیت روکش دندان خود را تضمین کرده اید.

عمر روکش دندان چگونه افزایش پیدا میکند؟

برای مراقبت و افزایش عمر روکش دندان راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای موجود است. در وهله اول شما باید به طور منظم دندان‌هایتان را مسواک کرده و سعی کنید بعد از مصرف هر نوع وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید.استفاده از دهانشویه های تقویت مینای دندان نیز بسیار توصیه می شود چرا که این مواد می‌توانند از پوسیدگی ریشه دندان جلوگیری به عمل آورند.

چرا روکش دندان لازم است؟

در موارد مختلفی لازم است شما از روکش دندان استفاده کنید. برخلاف بار زیبایی که در استفاده از لمینت ها و کامپوزیت ها موجود است استفاده از روکش دندان و بهره گیری از روش های افزایش عمر روکش دندان در مواقعی توصیه میشود. این موارد عبارتند از :

  • برای مثال هنگام محافظت از یک دندان ضعیف در برابر پوسیدگی و یا شکسته شدن سایر قسمت های آن دندان
  • برای پوشش دادن ایمپلنت های نصبی بر روی دندان ها
  • نگهداری بریج دندانی توسط دندانپزشک در محل
  • برای پوشش شکل و پنهان کردن تغییر رنگ دندان
  • برای پوشش کامل دندان هنگامی که بخش بزرگی از آن تحت پوشش شدن قرار گرفته است
  • برای ترمیم یک دندان شکسته و یا آسیب دیده

میتوانید برای اطلاع از قیمت لمینت دندان کلیک کنید.

 

چرا روکش دندان لازم است؟

چرا روکش دندان لازم است؟

طول عمر روکش دندان چقدر است؟

به طور کلی طول عمر روکش دندان به موارد بسیار متنوعی بستگی دارد. هرچه مقدار سایش و ترک خوردن روی روکش کمتر باشد و بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود عمر روکش دندان نیز افزایش پیدا می کند. همچنین پرهیز از عادات ناسالم نیز کاملاً ضروری است. این عادات می‌توانند شامل شکستن و خرد کردن مواد با دندانها و همچنین جویدن مواد سخت و جویدن ناخن ها بشود.

نکات گفته شده در مورد افزایش عمر لمینت دندان نیز کاملا مشابه است.

مراقبت های طولانی برای افزایش عمر روکش دندان

ممکن است پس از قرار دادن روکش های دائمی بر روی دندان خود کمی نسبت به غذاها و نوشیدنی ها حساسیت پیدا کنید و با مصرف آنها دچار اذیت شوید.

در این هنگام می توانید از خمیردندان های ضد حساسیت استفاده کنید تا کمی در برابر این درد مقاوم شوید. لازم است به شما بگوییم حتماً اقدامات حیاتی مختلفی را باید رعایت کنید تا علاوه بر سلامت روکش دندان و سلامت لثه ها نیز اطمینان حاصل فرمایید.

چرا که در هنگام پوسیدگی روکش دندان نواحی خط دندان که نزدیک به لثه هست هنوز هم قابل مشاهده هستند و می توانند در معرض پوسیدگی قرار بگیرد.

اگر بر روی دندان خود میکشی دائمی نصب کرده اید برای افزایش عمر روکش دندان خویش از جویدن نخ و یا سایر موارد مانند آجیل ها جدا خودداری فرمایید.

همچنین توجه فرمایید که حتماً به صورت منظم چکاپ و مراجعه به دندانپزشک خود را انجام دهید.پزشک شما می تواند قبل از وجود هر نوع آسیب ساختار دندان شما را بررسی کرده و پیشگیری های لازم را برای ایجاد هر نوع پوسیدگی و یا خرابی به عمل بیاورد.

یکسری از پیشگیری ها منوط به استفاده از فناوری‌های پیشرفته دندان است به طوری که شما نمیتوانید این عمل را در خانه انجام دهید به همین علت نیاز است به صورت منظم مراجعه به دندان پزشک را فراموش نکنید.

مراقبت های طولانی برای افزایش عمر روکش دندان

مراقبت های طولانی برای افزایش عمر روکش دندان

روکش های دندان چگونه کار میکنند؟

موارد بسیار مختلفی برای نصب روکش های دندان وجود دارد. هنگامی که شما بیش از یک دندان را از دست بدهید معمولاً استفاده از پل به شما توصیه میشود. اگر تعادل بین دندان های از دست رفته تان ایجاد نکنید در آینده دچار انواع بیماری های لثه ای و اختلالات مفصل فک می‌شوید.

پل ها معمولاً برای جایگزین شدن دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. این پل ها به دندان های خالی اضافه شده و فضایی را که در دندان ها کشیده شده است را در بر می گیرند.

چگونه پل روکش دندان ساخته می شود؟

در ابتدای امر قبل از اینکه یک پل و یا یک تاج بر روی دندان شما نصب شود باید دندان ها و حتی کاهش پیدا کنند که تاج بتواند به صورت متناسب بر روی آن نصب شود. بعد از انجام این امر دندانپزشک شما یک قالب دقیق از دندان های تان تهیه می کند.

سپس رنگبندی مورد دلخواه شما را مشخص می کند با مراجعه به دندانساز چیزی را که شما مشخص کرده‌اید تهیه می کند.

چگونه پل روکش دندان ساخته می شود؟

چگونه پل روکش دندان ساخته می شود؟

معایب روکش دندان چیست؟

به طور کلی در کنار فواید بسیار زیادی که روکش دندان دارند معایبی را نیز در اختیار میگیرند.

از جمله این موارد می‌توان به سوهان کردن دندان به شکل کاملا صحیح قبل از نصب پل اشاره کرد که این پروسه بسیار گسترده و برگشت ناپذیر است.

بعد از نصب روکش دندان ممکن است بسیاری از بیماران حساسیت‌های ویژهای به سرما و مواد مختلف پیدا کنند که در این حین استفاده از خمیردندان های متناسب با حساسیت بسیار توصیه می‌شود.

مسئله دیگری که مورد اهمیت است درد و یا حساسیت بعد از نصب تاج است که خوشبختانه این مورد هم با تنظیم ارتفاع درست تاج درست میشود.

همچنین این روکش ها جنس چینی دارند و مقاومت آنها در برابر ایمپلنت ها کمتر است.