نحوه مراقبت از موهای چرب : با توجه به تفاوت جنس موی هر انسان روشهای مراقبتی متفاوتی نیز باید برای آن تعیین کرد. هر مویی با توجه به جنس و نوع خود سبکی متفاوت برای احیا و پیشگیری قبل از ایجاد مشکل را می طلبد.

ممکن است جنس موی شما چرب باشد و یا خشک. یا جنس موی شما دارای شوره و پوست سر باشد. برای هر حالتی روش به خصوصی وجود دارد که ما در این مقاله میخواهیم روش های مراقبت از موهای چرب را برای شما بیان کرده تا بتوانید علاوه بر عدم ایجاد مشکل برای سلامتی موهایتان، روش های احیای آن را نیز فرا بگیرید.

اصول مراقبت از موهای چرب

موی چرب و حالات یکی از مشکلات گسترده برای افرادی است که دارای این جنس مو می باشند. موی چرب می تواند حتی نظام زیبایی یک فرد را مختل کند و برای افرادی که وقت زیادی در طول روز برای کارهای جانبی ندارند مضر واقع شود‌.

بزرگترین مشکلی که افراد با موی چرب دارند از بین رفتن زیبایی و شادابی موها در بازه زمانی کم است. به صورتی که در بسیاری از مواقع با گذشت چند ساعت و یا حتی یک روز از استحمام بلافاصله با مو های بسیار چرب روبرو می شوند.

یکی از بزرگترین معضلات موی چرب ضخیم کردن سلامت موها و در نهایت شروع پروسه ریزش می باشد. به همین علت باید روش های مراقبت از موهای چرب را در زندگی روزمره خود پیاده کنید تا از وقوع هر نوع عوامل مضر برای مو های تان جلوگیری به عمل بیاورید.

اگر علاوه بر چربی موی سر دچار ریزش مو نیز شده اید پیشنهاد میدهیم مقاله قیمت کاشت مو  را مطالعه کنید .چرا که این مقاله از مقاله فعلی برای شما مفید تر خواهد بود.

اصول مراقبت از موهای چرب

اصول مراقبت از موهای چرب

عامل ایجاد موی چرب چیست؟

علتهای متفاوتی باعث چربی موی سر شما می‌شوند. ممکن است چربی موی سر ناشی از عاملی ژنتیکی در موی سر تان باشد. که این مورد در مورد مسائل مربوط به حساسیتهای پوست سر می باشد.

همچنین ممکن است به علت مصرف مواد ها و لوازم آرایشی،لوسیون ها و شامپو های نادرست چربی موی سر را در سر خود ایجاد کنید.

مهمترین نکته این است که مشکل را به صورت عمقی ریشه یابی کنید. این فرآیند با بررسی تمامی حالات در بازه زمانی مشخص امکان پذیر است. پس سعی کنید علاوه بر شناسایی عوامل ایجاد موی چرب در سرتان،راه حل های مراقبت از موهای چرب را نیز بیاموزید.

غده های چربی موجود بر روی سر باعث شادابی و رشد و درخشش طبیعی موی شما می شوند. همچنین با صاف نگه داشتن موها باعث می شود که حالت خشک و شکننده بودند از بین برود. اما با همه این تفاسیر ممکن است این غدد در بعضی از مواقع چربی بیشتری را از خود تولید کنند‌ که این مورد باعث چرب شدن موها شده و زیان بخش است.

عامل ایجاد موی چرب چیست؟

عامل ایجاد موی چرب چیست؟

نحوه شستشوی موهای چرب به چه صورت است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم علاوه بر عوامل ارثی استفاده نادرست از مواد غذایی و رژیم های غذایی بد،عدم استفاده صحیح از مواد شوینده موها و همچنین شستشوی غیر مناسب باعث چربی موی سر میشود.

به یاد داشته باشید شست و شوی بیش از حد به علت تحریک غده های چربی باعث چرب شدن موها می شود به همین علت حمام رفتن زیاد باعث از بین رفتن چربی سر نمیشود. بلکه باید از روش های مراقبت از موهای چرب استفاده کنید که بتوانید چربی سر را کنترل کنید.

نحوه صحیح شستشوی موهای چرب بسته به استفاده از مواد شوینده درست و مراقبت از موها بعد از حمام دارد.

این مراحل شستشو به تفکیک عبارتند از:

  1. در مرحله نخست سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که برای موهای چرب تهیه شده باشد سپس در هنگام استحمام بخش مشخص و مناسبی را برای شستشو برداشته و به وسیله آن موهای سر را ماساژ دهید.
  2. سعی کنید به صورت بسیار آرام و ماساژ را انجام بدهید و از سر انگشتان خود بهره بگیرید. هرگز در این روشها از حرکات سریع دست استفاده نکنید.
  3. مدت زمان آبکشی را مهم در نظر بگیرید و سعی کنید به نحوی آبکشی کنید که از مواد شوینده در سر شما باقی نماند.
  4. استفاده از آب خنک در حمام باعث از کار انداختن تحریک غده های چربی میشود در حالی که آب های گرم می توانند چربی موی سر را بیش از حد تحریک کنند.
  5. بعد از پایان استحمام هرگز سعی نکنید با حرکات دست به صورت محکم ،گره موها را باز کنید. همچنین در همان ابتدا از خشک کننده مو استفاده نکنید و بهتر است بگذارید مو به صورت طبیعی خشک شود.

 

نحوه شستشوی موهای چرب به چه صورت است؟

نحوه شستشوی موهای چرب به چه صورت است؟

آیا استفاده از وسایل خشک کننده حرارتی باعث چرب شدن موها می شود ؟

 

همه ما می دانیم که استفاده از سشوار ها و اتوی مو می تواند آن را زیباتر و خوشحالت تر نشان دهد اما استفاده زیاد آن هم به صورت مستقیم می تواند آسیب زیادی به موهای سر وارد کند.

 

وسایل خشک کننده حرارتی علاوه بر تحریک قدرت های چربی آسیب های دیگری را نیز به بافت مو وارد می‌کند. برای مثال استفاده بیش از حد از این وسایل باعث خشک شدن موها،وز شدن و حالات موخوره می‌شوند.

به همین علت توصیه می شود هر بار بعد از استحمام از این وسایل استفاده نکنید و یا حداقل حرارت آن را به صورت مستقیم به بافت و ریشه مو وارد نکنید.