در این مقاله می خواهیم با یکدیگر بررسی کنیم که آیا روشی برای ترمیم ایمپلنت دندان وجود دارد و آیا می‌توان آن را تعویض کرد؟

اگر در دندان خود ایمپلنت نصب کرده‌اید و در حال حاضر دچار مشکلاتی با آن شده اید بهتر است حتماً به دندانپزشک مراجعه کرده و معاینه ای را در این مورد قرار بدهید و سعی نکنید در این حالت از روشهای خود درمانی استفاده کنید. روش های خود درمانی و بدون نظارت پزشک می تواند حساسیت های بعدی و سایر مشکلات دندانپزشکی و دهانی را برای شما ایجاد بکند. در طی معاینه تمامی خدمات خود را با پزشکتان مطرح کنید و از او بپرسید که آیا ترمیم ایمپلنت دندان برای شما واجب است و یا نیازی نیست.

مشکلات شایع ایمپلنت دندان چیست؟

معمولا مشکلات ایمپلنت‌دندان نه تنها شایع نیستند بلکه بسیار نادر می باشند. موفقیت بالایی که نصب ایمپلنت دندان در جهت سلامتی فک و دندان های شما ایفا می کند باعث توصیه نصب آن میشود. اما به هر حال ایمپلنت ها ممکن است شل شوند و یا باعث ترک برداشتن روکش های دندان نصبی شما بشود که در هنگام بروز این حالات نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان خواهید داشت.

مشکلات شایع ایمپلنت دندان چیست؟

مشکلات شایع ایمپلنت دندان چیست؟

ترمیم ایمپلنت دندان به چه نحوی است؟

این ترمیم از حالتی به حالت های دیگر متفاوت است و بستگی به بخشی که ایمپلنت دستخوش تغییر می شود دارد. اگر دندان اصلی خراب شده باشد و تاج دندان آسیب دیده باشد بدون استفاده از ایمپلنت می توان به راحتی آن را مورد ترمیم قرار داد. در این روش هیچ گونه نیازی به استفاده از ایمپلنت ها وجود نخواهد داشت.

نکته ای که در این قسمت مهم است این است که حتماً باید دندان افتاده را با خود به مطب بیاورید. در اینجا پزشک شما را معاینه می کند و بررسی می کند که آیا می توان به صورت طبیعی و بدون نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان و روکش لمینت بازسازی را ایفا کرد و یا خیر.

 

معمولاً این روش نزد متخصصان از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است و آن ها این نوع از ترمیم ایمپلنت دندان را سریع ترین راه بازیابی و کمترین روشی که باعث ایجاد خطر می‌شود را می دانند.

اگر روکش دندان شما نیاز به آزمایشگاه دندانپزشکی شروع به ساختن مدل جدید کرده آن را به ابامنت متصل می‌کنند تا ایمنی تازه به ایمپلنت ها برگردد.

برای مشاهده قیمت ایمپلنت دندان کلیک کنید.

اگر خود ایمپلنت شکسته شده باشد چطور؟

اگر خود ایمپلنت شکسته باشد یک پروسه کاملاً جدید برای ترمیم ایمپلنت دندان نیاز است. اولین مرحله به دقت بر داشتن آن است که این پرروسه نیاز به جراحی بسیار مناسبی دارد. حال اگر استخوان فرد از تراکم مناسبی برخوردار نباشد پیوند استخوان فک صورت گرفته و انجام می شود.

ولی اگر ایمپلنت دندان شما به دلیل تراکم از بین رفته باشد این راه حل نمی‌تواند ترمیم دندان را برای شما حل کند. اصلاح این مشکل نیاز به التیام جدید ایمپلنت دارد که باید این پروسه از سر گرفته شود.

ایمپلنت شکسته شده با چه روشی درمان میشود؟

هنگامی که قسمتی از ایمپلنت دچار شکستگی شده باشد دوباره معاینه صورت می‌گیرد و این امکان برای بیمار به وجود می‌آید تا بتواند با بازیابی ترمیم ایمپلنت دندان را برای او شامل شد.

نکته مهم و قابل توجه این است که، روش های ترمیمی گفته شده در خصوص انواع ایمپلنت دندان یکی بوده و مشابه است.

ایمپلنت شکسته شده با چه روشی درمان میشود؟

ایمپلنت شکسته شده با چه روشی درمان میشود؟

نحوه ترمیم ایمپلنت دندان چگونه است؟

هنگامی که ایمپلنت دندان شکسته شده باشد و یا تاج آن آسیب دیده باشد باید به دندانپزشک مراجعه کنید. جراح مربوطه بعد از معاینه تصمیم می گیرد که آیا این شکستگی را می‌تواند بدون روکش حل کند و یا باید برای ترمیم ایمپلنت دندان از روکش ترمیم استفاده شود که این روش تقریباً جز روش های آسان و با خطری کمتر محسوب می شود.

اگر همگی این روش ها جواب نداد سریعترین روش ساخت مدل جدید دندان توسط دندانساز و قالبگیری توسط دندانپزشکی است که باعث جایگزینی جدید برای دندان میشود.

حال اگر کل ایمپلنت دندان در این پروژه با مشکل مواجه شده باشد در اولین مرحله باید ایمپلنت دندان را به وسیله جراحی خارج کرد.  سپس با توجه به آن بافت استخوان فک تحلیل می شود که آیا تحلیل در آن صورت گرفته و یا خیر. اگر تحلیل صورت گرفته بود بنا به نیاز پیوند استخوان صورت میگیرد.

نحوه ترمیم ایمپلنت دندان چگونه است؟

نحوه ترمیم ایمپلنت دندان چگونه است؟

علت شل شدن ایمپلنت دندان چیست؟

عوامل مختلفی باعث شل شدن ایمپلنت دندان و در نهایت آسیب رسیدن به آن میشوند. از مهمترین عواملی که باعث شل شدن ایمپلنت دندان میشود تحلیل استخوان و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است که این اقدامات باعث بیماری‌های لثه و عفونت میشود. در این هنگام هر چه سریع تر این مسئله را با پزشک در میان بگذارید احتمال ترمیم ایمپلنت دندان بیشتر است.

با ترمیم و معاینه یا تعویض به موقع می‌تواند ایمپلنت دندان خود را نجات دهید. علائمی که نشان دهنده شل شدن ایمپلنت دندان و آسیب رسیدن به آنها است را می‌توان درد و خونریزی حین لمس دندان و تغییر رنگ بافت اطراف لثه اشاره کرد.

اگر این علائم را نادیده بگیرید در مرور زمان مشکلات بزرگتری به وجود خواهد آمد چرا که ممکن است این عفونت به کل قسمت دهان و دندان شما سرایت کرده و بخشی دیگری از بدن را هم دچار بیماری کند و همچنین سایر دندانها را نیز مورد آسیب قرار دهد.

به همین علت توصیه می شود هنگامی که این علائم را رویت کردید برای حفظ سلامتی و ترمیم ایمپلنت دندان خود سریعاً به جراح و دندانپزشک متخصص مراجعه فرمایید تا درمان‌های لازم صورت بگیرد