ایمپلنت فوری : در حال حاضر استفاده از ایمپلنت یکی از بهترین روش های درمانی برای ترمیم دندان هایی است که در حال حاضر دچار مشکل شده‌اند. برای بسیاری از افراد راحتی و زمان کوتاه بسیار دارای اهمیت است.

به همین علت میتوان استفاده از این نوع ایمپلنت را جایگزین روش های فعلی نمود.

ایمپلنت فوری چیست؟

در واقع ایمپلنت فوری دارای جنسی از تیتانیوم می باشد که در داخل استخوان فک مورد نصب قرار میگیرد. اگر بخواهیم کارکرد این نوع ایمپلنت را توضیح بدهیم در اصل هدف از انجام ایمپلنت فوری جایگزین ریشه های دندان هایی است که به صورت طبیعی ریشه‌های معمولی خود را ندارند.

برای برخورداری از این عمل لازم است فلزی ایمپلنت ها و حداقل دو ماه در استخوان فجر قرار بگیرد تا بتواند به راحتی جوش خورده و و آسیب پذیر نباشد.

سپس بعد از گذشته این پروسه تاج ها را بر روی فلز های ایمپلنت سوار کرده و دندانهای طبیعی را جایگذاری می کنیم.

 

در ادامه این مقاله میخواهیم به بررسی مزایای ایمپلنت فوری دندان و مقایسه این ایمپلنت با ایمپلنت های ساده بپردازیم.

برای مشاهده قیمت ایمپلنت دندان کلیک کنید.

 

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری چیست؟

 

مزایای ایمپلنت فوری

  • جایگزینی ثابت برای دندان از دست رفته
  • استفاده از روش های اصولی جراحی بدون استفاده از بخیه
  • کمک کردن اصولی به حفظ بافت های لثه ها
  • عدم استفاده از روکش های موقت
  • درد بسیار کم

و هم چنین از مهم ترین مزایایی که میتوان برای برای این نوع از ایمپلنت ها شامل شد، مزیت ترمیم و اصلاح آسان آن است. البته ترمیم کلیه ایمپلنت ها کار بسیار دشواری نیست و دردسر های اولیه را ندارد. اگر به دنبال ترمیم ایمپلنت های قدیمی خود هستید، پیشنهاد میدهیم مقاله ترمیم ایمپلنت دندان را مطالعه کنید و به طور کامل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

مزایای ایمپلنت فوری 

مزایای ایمپلنت فوری

کوتاه شدن بازه درمانی با استفاده از ایمپلنت فوری

 

در اصل با بهره گیری از این روش درمانی، جایگزینی فوری دندان ها میسر می شود.

با توجه به این که کامل شدن بازه درمانی در روش های استفاده از ایمپلنت تقریبا 6 ماه زمان نیاز خواهد داشت، برخی از بیماران به علت زمان طولانی آن نسبت به آن بی توجه شده و بیشتر مایل هستند، استفاده از روش های بریج که سرعت بیشتری دارند را برای زیبایی ظاهری دندان های خود انتخاب کنند.

اما خوشبختانه باید بگوییم این مشکل در ایمپلنت فوری به طور کامل برطرف شده است و همه افراد می توانند ضمن درمانی ایمن و کاملا اصولی از آغاز شروع درمان جراحی خود ، با بهره گیری از پروتزهای موقتی دندان هایی خاص را برای خود به ارمغان بیاورند.

درد جراحی در ایمپلنت فوری چگونه است ؟

در انجام درمان ایمپلنت های فوری پایه هایی از جنس تیتانیوم، اباتمنت و پروتز موقتی در هنگام جراحی در داخل فک بیمار به عمل گرفته میشوند .

به همین علت است که دوره درمان در این بازه کاملا کوتاه تر و سریع تر انجام میشود و دیگر نیازی نیست پس از جوش خوردن پست به استخوان فک، برای جایگذاری اباتمنت و پروتز، مجدد لثه شکافته شود.

 

درد جراحی در ایمپلنت فوری چگونه است ؟

درد جراحی در ایمپلنت فوری چگونه است ؟

آیا ایمپلنت فوری برای همه افراد مناسب است ؟

جراحی  و انجام ایمپلنت برای تمامی افراد مناسب نیست . چرا که در ناحیه فک و صورت عناصر متنوع در خصوص آناتومی فک وجود دارد .

هنگامی که اقدام به کشیدن دندان میشود، حفره دندان خالی می شود. متخصص ایمپلنت برای کاشت ایمپلنت های متفاوت بعد از کشیدن دندان نیاز دارد تا استخوان کافی در ناحیه دندان کشیده شده وجود داشته باشد .

 

امید است این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد .