بوتاکس زیر بغل یکی از انواع تزریق بوتاکس بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد.تزریق بوتاکس زیر بغل به منظور کاهش و قطع عرق فراوان زیر بغل انجام می گیرد.

بوتاکس زیر بغل یکی از روش های کاهش دهنده تعریق بیش از حد زیر بغل می باشد. مطمئنا همه شما با شنیدن نام بوتاکس، از بین بردن چین و چروک ها و خط های ایجاد شده روی پوست را به یاد می آورید، اما باید گفت بوتاکس زیر بغل به منظور کاهش و از بین بردن تعریق کلافه کننده زیر بغل انجام می شود. در این مقاله به بررسی بوتاکس زیر بغل، مزایای بوتاکس زیر بغل و نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل و عوارض ناشی از آن خواهیم پرداخت.

تعریق بیش از حد زیر بغل

عرق کردن یک مکانیسم فیزیولوژیک به منظور کاهش و تنظیم درجه حرارت بدن در افراد بوده و کمک بسیار زیادی به دفع سموم و مواد زائد از بدن می نماید. این فرآیند فیزیولوژیک در حد نرمال و به میزان مناسب، بسیار مفید بوده و آزردگی خاطر ایجاد نخواهد نمود؛ اما زمانی که میزان تعریق از حد نرمال خارج شده و همواره شما را گرفتار نماید، یک حالت بسیار آزار دهنده بوده و احتیاج  به دوش گرفتن مداوم، تعویض دائمی لباس و استفاده از خوشبو کننده ها خواهد داشت. تعریق بیش از حد دلایل بسیار زیادی داشته و بسته به علل ایجاد کننده آن، دارای درمان های متفاوتی نیز می باشد. امروزه با توجه به گسترش و کاربردی شدن متدها و روش های مختلف علوم زیبایی، بوتاکس زیر بغل توانسته است دغدغه های این افراد را کاهش داده و از تعریق بیش از حد زیر بغل در آنها تا حد ممکن بکاهد.

پایتخت زیبایی ایران

پایتخت زیبایی ایران یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین مراجع زیبایی و درمان های زیبایی در بلوار اندرزگو استان تهران است. این مرکز در سال 1390 افتتاح و فعالیت خود را در زمینه های مختلف زیبایی مانند خدمات پوست و مو، نواع لیزرها، جراحی های زیبایی و خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی آغاز نمود. این مرکز از اساتید و پزشکان مجرب و دوره دیده با سابقه کاری بالا استفاده نموده و مجهز به نوین ترین و کم خطرترین دستگاه های کمک کننده به زیبایی در زمینه های متفاوت می باشد. تزریق ژل، تزریق چربی، انواع لیزر، خدمات دندانپزشکی مختلف، کاشت مو و انواع روش های جوانسازی پوست از خدمات اصلی پایتخت زیبایی ایران به شمار می آیند. بوتاکس زیر بغل از جمله خدمات بسیار پرطرفدار و مورد استقبال در این کلینیک زیبایی بوده و به نحو احسنت تحت نظر پزشکان مجرب انجام می گیرد. متقاضیان تزریق بوتاکس زیر بغل می توانند با مراجعه حضوری به کلینیک و یا مراجعه غیر حضوری به سایت و سامانه های اینترنتی این مرکز، وقت خود را رزرو نموده و در روز اعلام شده به منظور مشاوره و یا انجام تزریق به کلینیک مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط: بوتاکس پیشانی

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، دارویی تغییر شکل یافته و فرآوری شده از نوعی سم کشنده موجود در برخی از مواد غذایی فاسد می باشد که عوارض عصبی شدیدی ایجاد نموده و در بیشتر موارد کشنده خواهد بود. چندین سال است که از این سم به عنوان دارو استفاده گردیده و برای نخستین بار در جهان توسط شرکت های دارویی ایالات متحده آمریکا فرآوری، تولید و به بازار عرضه گردیده است. ورود این دارو به عرصه علوم زیبایی، انقلابی بزرگ محسوب شده و توانسته است طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید. البته باید خاطر نشان نمود که این دارو، علاوه بر استفاده بسیار زیاد آن به منظور خدمات زیبایی، در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات عصبی و عضلانی نیز کاربرد داشته و در بحث زیبایی، قادر به برطرف نمودن چین و چروک ها، خط اخم در پیشانی و بسیاری از خطوط پوستی می باشد. در این بین بوتاکس زیر بغل دارای فواید دیگری مانند کاهش و پیشگیری از تعریق بیش از حد زیر بغل بوده و با تاثیر بر غدد ترشح کننده عرق زیر بغل، درمان خود را اعمال می نماید.

بوتاکس زیر بغل و مکانیسم عملکرد آن

غدد عرق و غدد آپوکرین از جمله غدد موجود در زیر بغل بوده و مسئول تعریق و تولید ترشحات غلیظ و بودار به منظورهای متفاوتی می باشند. این غدد توسط سیستم سمپاتیک به شدت تحریک گردیده و تولید عرق در زیر بغل را افزایش می دهند. بوتاکس با داشتن خاصیت آنتی سمپاتیکی و یا اصطلاحا آنتی کولینرژیکی که دارد، می تواند با سیستم های راه اندازی افزایش تحریک سمپاتیک، تحریک غدد عرق را کاهش داده و از همیشه خیس و نمناک بودن بودن لباس ها و بوی نامطبوع ناشی از آنها در شما جلوگیری نماید.

تزریق بوتاکس نسبتا درد کمی داشته و میزان تحمل این درد، بسته به آستانه تحمل افراد متفاوت می باشد؛ اما به منظور کاهش درد و ناراحتی ناشی از تزریق بوتاکس زیر بغل، از یک بی حس کننده موضعی استفاده شده و درد ناشی از تزریق را کاهش می دهد. معمولا مدت زمان اثر گذاری تزریق بوتاکس زیر بغل 5 تا 7 روز به طول انجامیده و از شش ماه تا یک سال دوام اثر خواهد داشت. زمان اثرگذاری بوتاکس در زیر بغل کمی بیشتر از سایر نقاط بدن بوده و به همین خاطر دوام اثر بیشتری نیز خواهد داشت. توصیه می شود به منظور تاثیر گذاری و اثر بخشی بیشتر این عمل، مراقبت ها و رسیدگی های پس از عمل را به خوبی انجام داده و در انجام آنها اهمال ننمایید.

همچنین بخوانید: قیمت لمینت دندان

پزشک متخصص، ماده بوتاکس را داخل سرنگ های نازکی کشیده و پس از بی حس کردن ناحیه زیر بغل، به آرامی سرنگ را در ناحیه غدد زیر بغل به شخص تزریق می نماید. تزریق بوتاکس زیر بغل در کلینیک زیبایی پایتخت ایران، تحت نظر پزشکان مجرب و بسیار حرفه ای انجام گرفته و عوارض احتمالی ناشی از این تزریق به حداقل خواهد رسید

عوارض احتمالی پس از تزریق بوتاکس زیر بغل

فراموش نکنید که تزریق بوتاکس، نوعی از تزریق است و عوارضی مانند التهاب خواهد داشت. سرخی، سوزش، درد و داغی از علائم اصلی ایجاد شده به دنبال این تزریق بوده و در شرایط خاص و بسته به داشتن بیماری های زمینه ای می تواند علائم خیلی شدید آلرژیک را نمایان نماید. ممکن است پس از تزریق بوتاکس زیر بغل، ضعف و ناتوانی عضله ایجاد گردیده و دردی خفیف تا شدید در نواحی مختلف دست به ویژه انگشت شست ایجاد گردد. تمامی این علائم پس از 48 تا 72 ساعت برطرف شده و شخص به حالت عادی باز خواهد گشت.

ممنوعیت های پس از تزریق بوتاکس زیر بغل

توصیه می شود یک تا دو روز پس از انجام تزریق، از انجام انواع لیزر، وکس، اپیلاسیون، انجام ورزش های سنگین و جکوزی ممانعت نموده و به منظور کاهش التهاب و تورم زیر بغل پس از تزریق، از کیسه های یخ و داروهای ضد التهاب مختلف استفاده نمایید. بهتر است در صورت داشتن بیماری های زمینه ای و یا مشکلات پزشکی با پزشک خود مشورت نموده و در صورت منع شدن توسط پزشک به انجام این کار اصرار نفرمایید.

باید توجه داشت که تزریق بوتاکس زیر بغل، احتیاج به مهارت و تخصص بسیار زیادی داشته و تزریق آن، به جز توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی توصیه نمی شود. مدت زمان تزریق ممکن است از 30 تا 40 دقیقه متغیر بوده و در برخی موارد زمان بیشتری احتیاج داشته باشد.

 مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس در صورت، پیشانی، خط اخم و گونه ها به مدت 3 تا 4 ماه دوام دارد و در تزریقات زیر بغل این ماندگاری، تا 6 ماه و گاهی تا یک سال وجود داشته و احتیاج به ترمیم مجدد نخواهد داشت.

نظرات درباره بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل از جمله خدمات زیبایی و درمانی بسیار پرطرفدار در جمعیت بانوان است. اکثر افرادی که این تزریق را انجام داده اند، رضایت کافی از این عمل داشته و انجام آن را به افراد دیگر با مشکل تعریق بیش از حد زیر بغل توصیه می نمایند. بوتاکس زیر بغل برای افراد کمی، عوارض جانبی داشته و منجر به بروز مشکلات جدی خواهد شد. توصیه می شود متقاضیان، این تزریق را با شروع فصل گرما آغاز نموده و از آزردگی و مشکلات ایجاد شده به دنبال تعریق بیش از حد، آسوده شوند.

هزینه های تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل

پیش از هر چیزی باید خاطر نشان نمود که تزریق بوتاکس از خدمات زیبایی به شمار آمده و انجام آن، تحت پوشش و حمایت هیچ یک از بیمه های درمانی نخواهد بود. تمامی هزینه های قابل پرداخت به منظور انجام این اقدام، بر عهده متقاضی بوده و میزان پرداخت آن به عوامل متفاوتی مانند مساحت ناحیه بوتاکس، انتخاب نوع ماده و مارک بوتاکس، نوع تزریق و مرکز مراجعه کننده و درمانی متفاوت بوده و شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت ها و هزینه ها از مشاوره مراکز زیبایی مانند کلینیک پایتخت زیبایی ایران برخوردار شده و یا به سایت رسمی کلینیک مراجعه نمایند.

امروزه بیش از 6 نوع داروی بوتاکس در کشور وجود داشته که توسط شرکت های مختلف انگلیسی، کانادایی، چینی و ایرانی تولید گردیده و مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر بهترین و معتبر ترین نوع بوتاکس، بوتاکس تولید شده کشور انگلستان است که انتخاب ان احتیاج به پرداخت هزینه بیشتری خواهد داشت.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

باید توجه داشت مراقبت های پس از بوتاکس زیر بغل در کسب نتیجه رضایت بخش از این اقدام، بسیار مهم بوده و می تواند روند بهبودی را تسریع ببخشد. اجتناب از انجام ورزش و فعالیت های بدنی سنگین، به ویژه حرکات و فعالیت هایی که به عضلات زیر بغل فشار آورده و آنها را دردناک می نمایند،  تا 48 ساعت پس از بوتاکس زیر بغل ممنوع بوده و منجر به ایجاد تورم و التهاب بیشتر می شود.

موارد منع تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل

این تزریق در برخی از شرایط، ممنوعیت کامل داشته و انجام آن می تواند منجر به بروز صدمات و لطمات جبران ناپذیری در شخص شود.

  •  زنان باردار و شیرده
  •  داشتن عفونت های باکتریایی و ویروسی
  •  اختلالات و بیماری های عصبی
  •  افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند ام اس و آرتریت روماتوئید
  •  افراد مصرف کننده داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک ها
  •  کسانی که سابقه حساسیت پوستی، تنفسی و عضلانی به بوتاکس را داشته اند از جمله افرادی هستند که تزریق بوتاکس زیر بغل برای آن ها ممنوع بوده و عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

توصیه های پیش از انجام بوتاکس در ناحیه زیر بغل

توصیه می شود روز پیش از انجام این اقدام، زیر بغل خود را کاملا شیو کرده و استحمام نمایید. از مصرف هرگونه مام، ادکلن و خوشبو کننده اجتناب نموده و مصرف الکل و دخانیات را 24 ساعت پیش از تزریق بوتاکس زیر بغل قطع نمایید. توجه داشته باشید مصرف داروهای ضد انعقاد برای متقاضیان این عمل، بسیار خطرناک بوده و توصیه می شود حتما مصرف این داروها مانند آسپرین، پلاویکس و اسویکس را دو هفته پیش از تزریق قطع نمایید.

تزریق بوتاکس به نواحی زیر بغل در پایتخت زیبایی ایران

کلینیک پایتخت زیبایی ایران از جمله مراکز بسیار مهم و حرفه ای در زمینه امورات زیبایی و خدمات زیبایی درمانی برای متقاضیان میباشد. این مرکز، تمامی خدمات خود را تحت نظر و کنترل پزشکان متخصص و با تجربه در زمینه های مختلف به انجام رسانیده و کمترین عارضه و مشکل پس از تزریق را برای متقاضیان ایجاد خواهد نمود. این مرکز یکی از کلینیک های مورد علاقه و مورد توجه بسیاری از افراد سرشناس و نامدار بوده و تمامی تلاش خود را به هدف رسیدن به بهترین ها و احساس رضایت مندی کامل در متقاضیان انجام می دهد.