بوتاکس چیست؟ در پاسخ بوتاکس چیست؟ بوتاکس، عملیاتی برای زیبا سازی و از بین خطوط ایجاد شده در هر نقطه ای از بدن خصوصا صورت است، خانم ها و آقایان از آن برای صورت خود استفاده می کنند.

امروزه برخی از افراد خصوصا خانم ها به سمت بوتاکس روی آورده اند. اما بوتاکس چیست؟ بوتاکس، عملیاتی برای زیبا سازی و از بین خطوط ایجاد شده در هر نقطه ای از بدن خصوصا صورت است. بیشتر افراد بوتاکس را تزریق ژل تلقی می کنند. در صورتی که بهتر است بدانید بوتاکس عملیاتی کاملا متفاوت با تزریق ژل بوده و عوارض کمتری برای بیمار دارد.

بوتاکس چیست؟

نام اختصاری سم بوتولیسم را بوتاکس می نامند که جزء خطرناک ترین سم هایی بوده که تا به حال بشر آن را شناخته است. زیرا سم بوتولیسم این توانایی را دارد تا ماهیچه های مختلف بدن را فلج کند. البته خوب است بدانید این سم در درمان بسیاری از بیماری ها و مقابله با پیری و چین و چروک ایجاد شده در نقاط مختلف بدن می تواند بسیار موثر باشد. در حقیقت اینکه بوتاکس چیست؟ می توان به طور کلی گفت بوتاکس یکی از نمونه های بوتولینیوم توکسین هایی است که برای بدن انسان قابل استفاده است و جزء نوعی پروتئین است که با تزریق شدن به ماهیچه های مختلف بدن مانند ابرو و لب، باعث شده ماهیچه های قسمت مورد نظر که بوتاکس شده فلج شوند و حالت شل شدگی به خود گیرند.

انواع بوتاکس

در بیان اینکه بوتاکس چیست؟ گفته شد نوعی سم بوتولوینیوم توکسین است که برای بکارگیری در نمونه های A,B  مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع نوع A از بوتولینیم توکسین ها شامل تیپ: Bocouture, Azzalure, Botox, Xeomin, Dysport, Vistabel  و نوع B از بوتولینیم توکسین ها شامل تیپNeuroblok  است. در این میان موثرین تیپ بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت و ایجاد زیبا سازی خنده تیپvistabel   است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع در سراسر جهان تنها ۱۲ کشور از این نوع بوتاکس استفاده می کنند. بوتاکس Dysport   اولین بار در کشور فرانسه ساخته شد. اما امروزه ۶۷کشور در دنیا از این نوع تیپ بوتاکس جهت زیبا سازی پوست صورت و سایر نقاط بدن استفاده می کنند. بوتاکس تیپ Bocoutrure و Xeomin  از جمله خلاقانه ترین کشفیات انگلیسی ها بوده که جزء موثرترین بوتاکس نوع Aقرار گرفته است. در واقع می توان گفت هر کدام از این بوتاکس ها در نواحی مختلف بدن ماند بوتاکس ابرو و بوتاکس لب و…..کاربردهای متفاوتی دارند.

بوتاکس لب

همانطور که می دانید با توجه به روش های نوینی که به منظور زیبا سازی لب مانند لیفت لب و تزریق ژل وجود دارد بسیاری افراد این سوال را دارند که بوتاکس چیست؟ و چه مزایایی نسبت به دیگر روش ها دارد؟ باید گفت تزریق بوتاکس لب نسبت به تزریق ژل لب بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است زیرا عوارض جانبی کمتری دارد و می تواند زیبایی و برجستگی مطلوب تری را به لب ها دهد. البته توصیه می شود به دلیل حجیم بودن لب های پایین تنها تزریق بوتاکس به لب های بالا انجام شود. در این روش بوتاکس سعی کرده عضلات اطراف لب بالا را شل کرده و لب ها بیشتر بیرون زدگی داشته باشند. لذا بدون هیچ گونه تغییری در شکل لب ها باعث حجیم تر شدن لب ها می شود.

بوتاکس ابرو

وجود چین و چروک در اطراف ابروها و پیشانی بیشتر از هر مورد دیگری افراد را پیر جلوه می دهد. لذا چنین کسانی همیشه خسته و عصبانی به نظر می آید. بنابراین با توجه به اینکه بوتاکس چیست؟ و چگونه می تواند باعث جوانسازی پوست صورت شود باید گفت بوتاکس به دور از هر گونه جراحی سنتی، تزریق ژل و دیگر روش های زیبا سازی سبب شده تا ماهیچه های چین و چروک خورده آرام و تضعیف شوند و در نهایت چهره غم زدگی از افراد زدوده شود. در انجام این روش ممکن است در افراد سن بالا که به عارضه ی داشتن حالت بد چشم دچار شده اند رفع شده و چهره ی جوانی به خود بگیرند.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه نمود مراقبت های بعد از بوتاکس است. آیا می دانید مراقبت های بعد از بوتاکس چیست؟ بعد از تزریق بوتاکس به منظور جلوگیری از پخش شدن ماده بوتاکس توصیه می شود به میزان ۲۴ ساعت فرد از انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش های جسمی خودداری نماید. تا ۲۴ ساعت بعد از اینکه تزریق بوتاکس انجام گرفت به هیچ وجه میکرو بلدینگ،  پیلینگ شیمیایی و دیگر موارد  مراقبت های پوستی نباید انجام گیرد. نکته ای که بعد از تزریق بوتاکس بسیار حائز اهمیت است این است که تحت هیچ شرایطی محل بوتاکس شده تا ۲۴ ساعت نباید لمس شود زیرا چنین عملی می تواند باعث پخش شدن ماده بوتاکس شده و نتیجه مطلوب تزریق بوتاکس را از بین ببرد.

همچنین بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

تا بهبود کامل افراد می بایست از مصرف داروهای که باعث رقیق شدن خون می شوند مانند ایبوپرفن،  اکسیدیرین، موترین، آسپرین، امگا 3 یا همان روغن ماهی و روغن مغزیجات، آلیو، زنجبیل،  ویتامین ای، گینگو بیلیا و … خودداری شود. اگر در برخی موارد در ناحیه بوتاکس شده کبودی ایجاد شد. افراد می توانند از ویتامین K و یا آرنیکا کمک گرفت. البته بهتر است برای پوشاندن کبودی جا مانده از تزریق بوتاکس کانسیلرهای سبز  و زرد مورد استفاده قرار گیرد. در زمان خواب سعی شود حداقل در چند ساعت اولیه فشاری به محل بوتاکس شده وارد نشود.

مزایای بوتاکس چیست؟

عموما بیشتر افراد به دنبال این هستند که مزایای بوتاکس چیست؟ لذا باید گفت به دلیل اینکه عوارض بوتاکس نسبت به تزریق ژل و هر نوع مراقبت های زیبایی کمتر می باشد. امروزه بوتاکس  طرفداران زیادی  را به سمت خود جذب نموده است. زیرا بوتاکس مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان گفت افراد بعد از تزریق بوتاکس قرمزی، ورم و جوش در محل بوتاکس شده نمی بینند. پس از چند ساعت از گذشت تزریق بوتاکس افراد می توانند ورزش و هر نوع فعالیت فیزیکی داشته باشند. تزریق بوتاکس بسیار کم درد بوده و حالتی بی حسی دارد به گونه ای که پشه ای فرد را نیش بزند. عملیات تزریق بوتاکس در کمترین زمان ممکن یعنی بین ۳ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد. بدون وجود هیچ جسم اضافی مانند ژل یا پروتز باعث کشش پوست در قسمت های مختلف بدن می شود. بسیاری از افراد می خواهند بدانند دیگر مزایای بوتاکس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تزریق بوتاکس قابل برگشت نبوده و نیاز نیست افراد قسمت بوتاکس شده را مانند تزریق ژل تمدید کند.

قیمت بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی

در بیان اینکه بوتاکس چیست؟ و بوتاکس تحت چه عواملی نرخ گذاری می شود؟ باید گفت هزینه بوتاکس به موارد مختلفی مانند خارجی بودن یا ایرانی بودن ماده بوتاکس همچنین قسمتی که تزریق بوتاکس در آن انجام می شود و میزان مهارتی که متخصص در بوتاکس به کار می برد بستگی دارد. امروزه بوتاکس در پایتخت زیبایی ایران با بهترین شکل ممکن و مناسب ترین قیمت زیر نظر بهترین متخصصین و پزشکان انجام می شود. اما به طور کلی می توان گفت هزینه های بوتاکس نسبت به سایر مراقبت های پوستی ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

با توجه به پیشرفت های روز دنیا و تکنولوژی مواد مختلف در علم پزشکی مرکز پایتخت زیبایی ایران با بکارگیری بهترین متخصصین و پزشکان با کیفیت ترین و ایده آل ترین تزریق های بوتاکس را انجام داده و سعی دارد تا زیباترین حالت های ممکن را برای نقاط مختلف بدن ایجاد نمایند. این کلینیک با مناسب ترین قیمت این قابلیت را دارد تا انواع تزریق بوتاکس را ارائه دهند. متخصصین زیبایی در پایتخت زیبایی ایران بهترین درمان برای به دست آوردن زیبایی و از بین رفتن چین و چروک را در اطراف لب ها، ابروها، چشم ها و….را به کار می برد. این کلینیک در ایران  توانسته با جمع آوری ماهرترین و با سابقه ترین متخصصین زیبایی ، عملیات بوتاکس با مرغوب ترین ماده بوتاکس انجام دهد.