مزوتراپی، یک روش درمانی موثر برای جوانسازی و زیبا سازی پوست و تناسب اندام است؛ روش مزوتراپی بسیار کم خطر و بدون هیچگونه عوارضی است.

روش مزوتراپی، یک روش درمانی است که از آن برای جوانسازی پوست، لاغری بدن، تغییر فرم بینی، کاهش چین و چروک و… استفاده می شود و عوارض بسیار کمی را نیز برجای می گذارد. این روش درمانی امروزه به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در همین راستا در این مقاله به بررسی بیشتر این روش درمانی و مزایای آن پرداخته ایم.

آشنایی با انواع Mesotherapy

قبل از آشنایی با انواع مزوتراپی در ابتدا قصد داریم که شما را با مفهوم کلی مزوتراپی و موارد کاربرد آن آشنا کنیم. همانطور که می دانید با توجه به پیشرفت تکنولوژی همواره روش های درمانی بهتر و پیشرفته تری برای درمان انواع بیماری ها به وجود می آید. روش مزوتراپی نیز یکی از روش های درمانی است که از آن برای درمان پوست های آسیب دیده و از بین بردن چربی های اضافی بدن استفاده می شود. این روش درمانی به پوست کمک می کند که به تولید کلاژن و الاستین خود ادامه داده تا در نتیجه پوست صورت، مجدداً جوانی، شادابی و طراوت خود را به دست آورد. امروزه از این روش درمانی نه تنها برای جوانسازی و سفت کردن پوست استفاده می شود، بلکه می توان آن را برای درمان ریزش موها، کاهش وزن، از بین بردن سیاهی دور چشم، زیبایی بینی ها و… به کار برد.

مزوتراپی لاغری چیست؟

همانطور که گفته شد، یکی از انواع مزوتراپی، مزوتراپی لاغری است. این روش درمانی به صورت موضعی بوده و تنها بخش های خاصی از بدن، مانند؛ شکم، پهلو، بازو و ساق را مورد هدف قرار می دهد. این روش با تزریق مواد چربی سوز به بخش هایی از بدن، باعث کاهش چربی و همچنین از بین رفتن سلولیت در این نواحی می شود.

از مهمترین مزایای مزوتراپی لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        لاغری با استفاده از این روش با درد بسیار اندکی همراه است.

·        بعد از انجام این روش، افراد نیازی به استراحت و بستری شدن نخواهند داشت و به راحتی می توانند به فعالیت های روزانه خود بپردازند.

·        بعد از انجام مزوتراپی لاغری هیچ گونه کبودی و زخمی بر روی پوست ایجاد نخواهد شد.

·        این روش باعث بهبود در جریان خود بدن می شود.

·        این روش درمانی، بهترین و مناسب ترین جایگزین برای عمل جراحی لاغری محسوب می شود.

استفاده از این روش برای لاغری موضعی هیچ گونه عوارض خطرناک و جبران ناپذیری را در پی نخواهد داشت و فقط ممکن است که در نواحی محل تزریق تورم و قرمزی های بسیار کم و ناچیزی مشاهده شود. علاوه بر این، احتمال حساس بودن بدن بعضی از افراد به مواد مزوتراپی نیز وجود دارد که برای جلوگیری از این امر لازم است که افراد قبل از اینکه تحت درمان قرار گیرند، تست های مربوطه را انجام دهند.

مزوتراپی برای لک صورت

علاوه بر لاغری بدن، با استفاده از این روش می توان به از بین بردن لک های صورت و به ویژه لک هایی که بر اثر بارداری به وجود می آید، نیز کمک زیادی کرد.

اگرچه پماد و کرم های زیادی برای از بین بردن لک های صورت وجود دارد، اما از آنجایی که در این روش مواد مورد نیاز، به طور مستقیم به داخل پوست تزریق می شود، اثرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.

از آنجایی که در این روش به طور مستقیم به بدن تزریق می شود، میزان جذب مواد خیلی بیشتر از استفاده از کرم ها و پماد هایی است که تنها بر روی سطح پوست مالیده می شود. از این رو با استفاده از این روش، میزان دوز مصرفی دارو خیلی کاهش می یابد.

در این روش درمانی، در ابتدا پزشک متخصص محل مورد نظر را با استفاده از مواد بی حس کننده موضعی، بی حس کرده و بعد از آن مواد مورد نیاز و ترمیم کننده پوست را به عمق چند میلیمتری پوست تزریق می نماید و به دلیل اثرگذاری بالایی که دارد، در کوتاه ترین زمان ممکن می توان نتایج مطلوب آن را مشاهده نمود.

در این روش، زمانی که پزشک مواد را با تزریق های متعدد و پی در پی به پوست تزریق می کند، در سطح پوست سوراخ هایی ایجاد می شود که این سوراخ ها الاستین و کلاژن پوست را تحریک کرده تا به تولید خود ادامه دهند. الاستین و کلاژن های جدید تولید شده با لایه های قبلی پوست افزوده می شود و در نهایت منجر به تولید سلول های جدید پوستی خواهد شد که در نتیجه این فرایند، لک های صورت از بین خواهد رفت.

نحوه از بین رفتن لک های صورت با استفاده از این روش

این روش درمانی که برای از بین رفتن لک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد، یک روش کم تهاجمی محسوب می شود که با درد بسیار ناچیز و خفیفی همراه می باشد. افرادی که پوست خیلی حساسی در مقابل درد دارند و می خواهند با استفاده از این روش لک های صورت خود را از بین ببرند، می توانند از کرم های بی حس کننده استفاده کنند که قیمت این کرم ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

هدف این روش، روشن کردن پوست و از بین رفتن لک های صورت می باشد که برای این منظور مواد مزوتراپی بر روی لکه ها، خال ها، پیگمانته ها و فرورفتگی های موجود در صورت تزریق شده و در چند میلیمتری پوست نفوذ می کند تا بهترین نتایج را برجای بگذارد.

برای اینکه بهترین نتیجه را از روش مزوتراپی دریافت کنید، باید اجازه دهید که 3 یا 4 هفته سپری شود و در تمام این مدت از کرم های تقویت کننده پوست استفاده نمایید.

آشنایی با روش Mesotherapy دور چشم

از آنجایی که دور چشم، پوستی نازک تر و حساس تر از بخش های دیگر صورت دارد، مزوتراپی این ناحیه باید با دقت و حساسیت خیلی بیشتری انجام شود. از این رو تا حد امکان سعی کنید که برای درمان سیاهی دور چشم خود با استفاده از این روش، از پزشکان باتجربه و خبره استفاده کنید که از مهارت خیلی بالایی در این زمینه برخوردار باشند. این روش، بهترین روش برای از بین رفتن سیاهی و چین و چروک دور چشم ها شناخته شده است. نکته بسیار مهمی که حتماً باید به آن توجه شود، این است که مزوتراپی دور چشم، برای اثرگذاری بهتر باید به صورت مکرر صورت گیرد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی و جدید است که برای تقویت رشد مو و درمان ریزش مو به‌کار گرفته می‌شود.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد،موها را ضخیم‌تر، محکم‌تر و پرپشت‌تر می‌کند و شوره سر را از بین می‌برد و از پوسته‌پوسته شدن کف سر جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید: قیمت لمینت دندان

زیبایی بینی با روش مزوتراپی بینی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید فرم بینی خود را تغییر دهید، اما پول کافی برای انجام عمل جراحی را ندارید و یا اینکه از انجام آن می ترسید، می توانید به سراغ جایگزین بهتری برای آن بگردید. مزوتراپی بینی، جایگزین بسیار خوبی برای عمل جراحی بینی شناخته شده است که در این روش بیمار در آن بیهوش نمی شود، بلکه تنها از بی حسی موضعی استفاده می شود.

پزشکان در این روش درمانی، داروها و مواد پرکننده را به وسیله سوزن های مخصوصی به بخش ها و نواحی مورد نیاز پوست تزریق می کنند و باعث تقارن و تغییر شکل بینی می شوند.

مزیت استفاده از این روش در مقایسه با عمل جراحی بینی این است که دوره نقاهت این روش تنها 5 روز می باشد و بعد از آن فرد می تواند خیلی راحت به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

آیا زیباسازی بینی ها با استفاده از این روش درمانی ماندگاری خوبی دارد؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد، که آیا این روش نیز مانند عمل جراحی بینی ماندگاری بالایی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر. میزان ماندگاری این روش به اندازه عمل جراحی نبوده و بینی افراد، بعد از 6 ماه یا 1 سال به فرم اولیه خود باز می گردد و در صورت تمایل باید مجدداً مواد مزوتراپی تزریق شود. البته ناگفته نماند که میزان ماندگاری این روش، به نوع مواد مورد استفاده، سیستم بدنی افراد و نحوه تزریق مواد بستگی دارد و همه این عوامل می تواند باعث تغییر در زمان ماندگاری این روش درمانی شود.

هزینه مزوتراپی

هزینه این روش درمانی، ثابت نبوده و بستگی به تعداد جلسات و نوع درمان آن دارد. باید توجه داشته باشید که از آنجایی که این روش، در گروه درمان های زیبایی قرار دارد، هیچ بیمه ای آن را تحت پوشش قرار نداده و هزینه های آن باید شخصاً پرداخت شود.

اگر قصد دارید که برای تناسب اندام، کاهش چین و چروک، از بین بردن لک های صورت و یا زیباسازی بینی خود از این روش درمانی استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که مزوتراپی در پایتخت زیبایی ایران زیر نظر بهترین پزشکان و متخصصان را تجربه نمایید و از خدمات ارزنده و همچین کادر مجرب آن بهره مند شوید.