فرایند اصلاح شکل دندان : در واقع اصلاح کردن شکل و فرم دندانها مخصوصاً اصلاح دندان کوتاه از موارد اصولی ترمیم  طرح لبخند می باشد. در طول زندگی معمولاً شکل دندان ها تحت تاثیر عوامل مختلف مورد تغییر قرار می گیرند. این تغییر ممکن است ناشی از عوامل ژنتیکی،سایش و یا ضربه خوردن در کودکی و بزرگسالی باشد.

همچنین گاهی به علت رشد دندانی دیگر به صورت اشتباه و کج،دندانهای دیگر نیز دچار دفرمه شدن می‌شوند.

اصلاح شکل دندان به چند صورت است؟

اصلاح شکل دندان می‌تواند در چند مورد مختلف خلاصه شود. برای مثال از رنگ دندان و کوتاهی و بلندی آن،نزدیکی دندانها به یکدیگر و در واقع فاصله قرار گیری دندان ها می تواند مورد اصلاح قرار گیرد.

استفاده از لمینت برای اصلاح رنگ دندان

یکی از مواردی که در اصلاح شکل دندان و زیبایی آن موثر است رنگ دندان ها می باشد. برای اصلاح رنگ دندان و برگرداندن آن به حالات طبیعی از چند عمل مختلف می توان استفاده کرد. یکی از این روشها استفاده از لمینت ها و ونیر های کامپوزیتی می باشد.

نصب لمینت می ‌تواند علاوه بر همرنگ کردن دندان ها با یکدیگر و ایجاد حالت طبیعی و زیبا قسمت های شکسته را نیز مورد ترمیم قرار بدهد.

همچنین با نصب کامپوزیت ها می توان تاحدی فاصله دندان ها به یکدیگر را نیز نزدیکتر کرده و در شرایطی خاص جایگزین فرایند ارتودنسی نیز بشود.

برای مشاهده قیمت کامپوزیت ها و لمینت ها و گرفتن وقت مشاوره بر روی مقاله ” قیمت لمینت دندان ” کلیم کنید.

استفاده از لمینت برای اصلاح رنگ دندان

استفاده از لمینت برای اصلاح رنگ دندان

ارتودنسی دندان های نامنظم

از روش‌های دیگری که می‌تواند و اصلاح شکل دندان بسیار مفید و موثر واقع شود فاصله دندان ها با یکدیگر و میزان نزدیکی و اندازه آن ها می باشد.

این نوع از روش درمانی برای سلامت دندان ها بسیار لازم می باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم در شرایطی که این فاصله بسیار زیاد نباشد می توان با استفاده از کامپوزیت ها نیز این مورد را حل کرد. چرا که کامپوزیت ها علاوه بر اصلاح رنگ می ‌توانند فاصله دندان ها به یکدیگر را نیز نزدیکتر کنند.

ایمپلنت کردن دندان از دست رفته

در واقع این بخش توضیح واضحات است!!

چرا که قطعا خودتان هم می‌دانید نبود یک دندان و جای خالی آن می تواند به طور کلی زیبایی دندان را از بین برده و تمام جلوه دندان را نابود کند.

به همین علت برای اصلاح شکل دندان در گزینه اول ایمپلنت پیشنهاد می شود. برای مثال اگر دندان تان افتاده است و به دنبال تغییر رنگ نیز می باشید،در گزینه اول ایمپلنت و جایگزین کردن دندان را مورد اصلاح قرار بدهید.

ایمپلنت کردن دندان از دست رفته

ایمپلنت کردن دندان از دست رفته

اصلاح دندان کوتاه به چند روش انجام میشود؟

برای اصلاح دندانهای کوتاه معمولاً باید به نحو مختلفی به طول دندان اضافه کرد تا زیبایی آن حفظ شود.

یکی از روش هایی که معمولا استفاده می شود افزایش طول تاج از قسمت لثه می باشد. این روش در علم دندانپزشکی با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. از جراحی افزایش طول تاج گرفته تا لیفت لثه.

اما باید بدانید این روش با تمام مزایای خود دارای محدودیت هایی چرا که استفاده از آن کاملاً بستگی به اندازه و طول ریشه دندان های مورد نظر دارد. پس به همین علت برای ایجاد نشدن لقی دندان ها نمی توان به راحتی از جراحی افزایش طول تاج دندان استفاده کرد.

اصلاح دندان کوتاه به چند روش انجام میشود؟

اصلاح دندان کوتاه به چند روش انجام میشود؟