انواع لمینت دندان  : در صورت و ظاهر انسان دندان ها از مهم ترین بخش هایی هستند که می‌توانند تاثیر مستقیم و بسزایی را در زیبایی فرد ایفا کرده و جنبه های مختلفی را ایجاد کنند. تصمیم داریم در این مقاله با شما انواع لمینت دندان و همچنین بهترین برند و کیفیت را برای شما بیان کرد و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

لمینت دندان

همه افراد به دنبال زیباترین لبخندها و در کنار آن جذابیت لبخند هستند تا بتوانند با این روش زیبا و منحصر به فرد به نظر برسند. در علم دندانپزشکی روشهای مختلفی وجود دارد که می تواند این موارد را برای شما در دسترس قرار داده و به شما کمک کند تا لبخند مورد نظر تان را به دست بیاورید. یکی از این روش های درمان که قطعاً با آن آشنایی دارید انواع لمینت دندان و کامپوزیت دندان است. روکش های لمینت و کامپوزیت ها یکی از روش های ساده برای ترمیم و اصلاح لبخند شما می باشد. (( ادمین خودش عاشق لمینت کردنه J))

در واقع لمینت ها روکش های نازکی از جنس مشابه دندان ها هستند که با وصل شدن به قسمت جلوی دندانها می توانند برای بهبود و اصلاح طرح لبخند،اصلاح دندانهای لکه دار و کج و شکسته به کار گرفته شوند.

همچنین روکش‌های انواع لمینت دندان می توانند فاصله های بین دندان شما را نیز پر کرده و زیبایی را به دندانهای شما بازگردانند.

لمینت دندان

لمینت دندان

انواع لمینت دندان ها چه کاربردی دارند؟

به طور کلی لمینت های دندان برای مشکلات متعددی مورد استفاده قرار می گیرند که ما به صورت لیست وار به بررسی آنها می پردازیم.

  • وجود مشکلات تراز دندان و هم ردیف نبودن آن ها
  • وجود حالت شکاف بین دندانها
  • دارا بودن حالت ناموزون بین ردیف دندان های جلویی و عقبی
  • دندانهای که شکسته و یا ترک برداشته هستند.
  • وجود لکه بر روی دندان ها و تغییر رنگ آنها
  • ناهمواری دندان ها که باعث ایجاد شکستگی و یا ترک در بین دندان ها میشود.

معرفی انواع لمینت دندان

انواع بسیار مختلفی از لمینت های دندان در دسترس است که از لحاظ موارد استفاده و قیمت متفاوت هستند که ما علاوه بر بررسی کردن آنها کیفیتشان را نیز مورد بحث قرار می دهیم.

برای مشاهده قیمت لمینت دندان کلیک کنید .

لمینت دندان سرامیکی

روکش های دندان سرامیکی به صورت سفارشی در آزمایشگاه ها تهیه و با استفاده از سرامیک جنس خوب ساخته می شوند . که این سرامیک ها شباهت بسیار زیاد با دندانهای شما دارند.

شکل این دندان ها مانند تاج دندان شما روشن و کمی شفاف است که این مقوله باعث می‌شود شکل آن بسیار به دندانهای شما شبیه بوده و واقعاً نتوانید فرق آن را با دندانهای اصلی‌تان تشخیص بدهید.

از نظر قیمتی ، قیمت انواع لمینت دندان سرامیکی کمی گران است. مراحل آماده سازی دندان ها و تهیه قالب توسط پروتز کار دندانی و همچنین قرار دادن روکش های فوری و موقت و نهایتا تعویض آن با روکش های دائمی لمینت دندان نیازمند دو جلسه کاری است.

با اینکه این نوع لمینت قیمت گرانی دارد اما به علت جنس خیلی خوب و ماندگاری بالا به همراه طبیعی بودن آن استفاده اش پیشنهاد می شود.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی

انواع لمینت دندان کامپوزیتی

در این نوع از لمینت دندان نیازی به تراشیدن دندان ها بلکه یک لایه رزین کامپوزیت بر روی دندان ها قرار گرفته تا یک روکش در خود مطب روی دندانها قرار بگیرد. این نوع از لمینت دندان ارزان تر هستند و می توانند در یک جلسه دندانپزشکی نیز تمام پروسه آن انجام بشود. اما زیبا بوده و می توانند به خوبی لبخند شما را مورد ترمیم و اصلاح قرار بدهند.

برای اینکه تفاوت لمینت و کامپوزیت ها را به خوبی درک کنید مقاله فرق کامپوزیت و لمینت دندان را مطالعه کنید.

 

کامپوزیت ونیر

انواع لمینت دندان و کامپوزیت های ونیر بسیار مستعد رنگ پذیری و تراشیدن هستند. نکته مهم این است که کامپوزیت های دندان و لمینت های کامپوزیتی تفاوت بسیار زیادی با لمینت های دندان سرامیکی دارند و می توان از همه لحاظ لمینت های دندان سرامیکی را به کامپوزیت های دندانی برتری دارد.

با اینکه کامپوزیت های دندانی ارزان هستند اما دوام بسیار بالایی در برابر عوامل مختلفی از خود نشان می دهند و به همین علت طول عمر نسبتا کوتاه تری را دارند. همچنین کامپوزیت ها نیازمند مراجعه و اصلاح مجدد در طی بازه های زمانی مختلف هستند. از نظر جذابیت نیز بهتر قابل مقایسه با لمینت های سرامیکی نیستند اما می توان به عنوان یک روش موثر برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند به نظر برسند.

منظور از لمینت دندان فوری چیست؟

این نوع لمینت های دندانی در واقع از قبل ساخته شده و حالتی پیش ساخته را دارند. به همین خاطر با دندانهای شما مطابقت زیادی نداشته و مانند لمینت دندان های سرامیکی مطابقت دقیق را ندارند چرا که سفارشی نیستند و به صورت آماده ارائه می شوند.

این نوع از لمینت ها نسبت به سایر بسیار ارزان تر هستند و از نظر حالت طبیعی و رنگ شبیه به دندان ها نیستند.این نوع لمینت تنها برای مواقعی است که فرد نیاز جدی به ترمیم لبخند خود را داشته و زمان زیادی را ندارند. که در واقع بیشتر برای دندانهای جلویی استفاده شده و کاربرد دارد.

انواع لمینت دندان چگونه بر روی یکدیگر قرار می گیرند؟

لمینت های دندان علی الخصوص لمینت های دندان سرامیکی به صورت سفارشی در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند تا به صورت طبیعی ارائه شده و متناسب با دهان و دندان های بیمار ساخته بشوند.

 

برای اینکه این دندان ها کاملا مشابه دندان های شما به نظر برسند از قبل کمی دندان‌هایتان را مورد آماده‌سازی قرار داده تا در نهایت بتواند طبیعی ترین حالت ممکن را برای شما به وجود آورند. این آماده سازی شامل تراشکاری و برداشتن مقداری کمی از مینای دندان ها است که بعد از آنکه های لمینت آماده شده با استفاده از ماده بسیار قوی روی دندانها ثابت شده و قرار می گیرند.

مراقبت از انواع لمینت دندان

این روکش های لمینت دندان علاوه بر ظاهر طبیعی ساختاری طبیعی را نیز دارند و و با مراقبت های ساده از دندان های واقعی می توان از این نوع لمینت های دندانی نیز مراقبت به عمل آورد.

لمینت های سرامیکی دندان پوسیده نشده از بین نمی‌روند و عمر طولانی دارند.و با مسواک زدن و نخ دندان و رعایت بهداشت کلیه دهان و دندان می توان به راحتی از آنها مراقبت کرد.

ممکن است در همان زمان های اولیه نصب انواع لمینت دندان،پزشک شما توصیه های مبنی بر مراقبت به شما بدهند و عمل کردن به آن ها الزامی چرا که این توصیه ها در واقع عاملی برای محافظت و نشکستن و ترک برنداشتن لمینت های تازه نصب شده می باشند.

مراقبت از انواع لمینت دندان

مراقبت از انواع لمینت دندان

در مقالات بعدی نیز همراه ما باشید تا با یکدیگر هزینه کامپوزیت ها و انواع آنها را نیز مورد بررسی قرار بدهیم.