کاشت دندان طبیعی : در حال حاضر روش های متعددی برای کاشت دندان و برگرداندن حالت های طبیعی آن وجود دارد. سوا از زیبایی دندان ها برای عدم عفونت و انحلال فک و همچنین تغییر شکل و از بین رفتن سایر دندانها نباید دندانی را خالی به حال خود رها کرد.

بعد از افتادن و از بین رفتن دندان می توان به روش های متفاوتی جای خالی دندان افتاده را پر از ساده ترین و نا امن ترین روش ها استفاده از دندان مصنوعی است.

دندان های مصنوعی می توانند مشکل غذا خوردن را آن هم تا حدودی برای شما برطرف کنند چرا که غذاهای سفت را نمی توان با دندان های مصنوعی به اصطلاح گاز زد.

ولی ظاهر آن ها کاملاً غیر طبیعی بوده و همچنین بعد از مدتی انحلال فک را برای شما به وجود می‌آورد.

پس باید حالتی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و سهولت در امر تغذیه بتواند سلامتی لثه ها و استخوان های فک را نیز برای شما تامین کند.

 

در مطالب قبلی راجع به روش کاشت دندان به صورت ایمپلنت و مزایا و معایب آن صحبت کردیم.

در این مقاله می خواهیم کاشت دندان طبیعی بدون استفاده از ایمپلنت را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب آن را برای شما عنوان کنیم.

اگر به دنبال ایمپلنت کردن دندان های خود میباشید، برای کسب اطلاعات تکمیلی و آگاهی از قیمت ها به مقاله قیمت ایمپلنت دندان  مراجعه فرمایید.

 

کاشت دندان طبیعی به صورت پل بریج

استفاده از بریج های ثابت یکی از روش های موثر و جدید در کاشت دندان طبیعی بدون استفاده از ایمپلنت میباشد. حال :

کارکرد بریج دندانی چیست؟

نحوه کار کرده بریج دندانی به این صورت است که دو دندان در فاصله لثه روکش می شوند تا بتوانند به صورت یک پشتوانه برای پروتز های لثه در نظر گرفته شده و آن را مستحکم نگه دارند.

به علت اینکه این روش کاملاً ثابت قرار دارد به آن پل ثابت نیز گفته می شود که نگهداری از این روش به مراقبه های زیادتری نسبت به ایمپلنت های متحرک نیاز دارد.

کارکرد بریج دندانی چیست؟

کارکرد بریج دندانی چیست؟

کاشت دندان طبیعی به صورت پروتزهای متحرک

این روش در واقع ن استفاده از دندانهای مصنوعی است که قیمتی بسیار کمتر نسبت به سایر روشها دارد و جزء روش‌های کم هزینه محسوب می‌شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم معایب بسیار بیشتری هم دارد که از عمده آن ها می ‌توان به غیر طبیعی بودن و مشکلات بلع اشاره کرد.

 

اصلاح بریج های دندانی

برخی افراد دارای ناهنجاری و اختلال استخوان های فک هستند که از رشد استخوان کافی برای ایمپلنت جلوگیری می کند و قابلیت کاشت را مختل میکند. در چنین مواردی ، ممکن است جراح نیاز به  اصلاح برجستگی و یا تزریق پروتز داشته باشد.

این عمل شامل برداشتن لثه برای نشان دادن ناحیه تغییر شکل یافته استخوان است. سپس جراح از استخوان یا جایگزین استخوان برای ترمیم و ایجاد ناحیه استفاده می کند. این باعث بهبود کیفیت استخوان فک در آماده سازی برای جراحی ایمپلنت دندان می شود.

اصلاح بریج های دندانی

اصلاح بریج های دندانی

مزایای استفاده از کاشت دندان طبیعی چیست؟

این نوع کاشت دندان دردسرهای تحرک و زخم شدن لثه، بر اثر استفاده از دندان های مصنوعی متحرک را از بین می برد.

عوارض کاشت بریج دندانی

مانند هر جراحی دیگری ، جراحی کاشت دندان طبیعی خطراتی را برای سلامتی دارد. هرچند این عوارض نادر هستند و هنگام رخ دادن کاملا جزئی بوده و به راحتی قابل درمان هستند.

عوارض و خطرات کاشت دندان طبیعی عبارتند از:

  • عفونت در محل کاشت
  • آسیب  به ساختارهای اطراف ، مانند سایر دندان ها یا عروق خونی
  • آسیب عصبی ، که می تواند باعث درد ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان های طبیعی ، لثه ها ، لب ها یا چانه شود.
  • مشکلات سینوسی ، هنگامی که ایمپلنت های دندانی که در فک بالا قرار گرفته اند به داخل یکی از حفره های سینوسی شما بیرون زده اند.

 

عوارض کاشت بریج دندانی

عوارض کاشت بریج دندانی

 

انتخاب بهترین روش کاشت دندان

همانطور که در این مقاله و در مقالات دیگر گفتیم، کاشت دندان به روش های بسیار متفاوتی وجود دارد و بسته به مزایا و معایب آن میتوان روشی مناسب با وضعیت دندان ها و استخوان فک را انتحاب کرد.

سعی کنید برای انتخاب کاشت دندان طبیعی و یا استفاده از پروتز های مصنوعی این سوالات را از خودتان بپرسید :

 1-تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است. آیا ثابت ماندن پروتز را برای خود ترجیح میدهید و یا دندان های مصنوعی در اولویت انتخاب شما است.

2-مدت زمان بهبودی را بررسی کنید

در بدن زمان می برد تا عمل جراحی بهبود یابد. با این اوصاف ، برای موفقیت در جراحی کاشت دندان طبیعی باید از سلامت کامل برخوردار باشید.

3-قیمت ها را بررسی کنید و از انواع هزینه های قبل و بعد از جراحی آگاه شوید 

به طور کلی ایمپلنت های بیشتر ترمیم های بهتر را تضمین می کند. داشتن تعداد بیشتر و بهترین نوع ایمپلنت های دندانی به بیمار احساس زنده تری شبیه به دندان های طبیعی می دهد.

4-سهولت قرار دادن

5-زیبایی

6-استحکام 

بهبود کاشت دندان طبیعی چه میزان زمان میبرد؟

بسته به ساختار استخوان ، سن و تعداد ایمپلنت ها ، باید 3 تا 6 ماه منتظر بمانید تا بهبودی کامل حاصل شود. این برای موفقیت درمان بسیار مهم است. در صورت وجود شرایط خاص ، این دوره ممکن است کاهش یا افزایش یابد. این دوره باید کاملا طی شود تا ایمپلنت با استخوان پیوند خورده تا روند بهبود کامل شود.

چه کسانی به تاج دندان نیاز دارند ؟

تاج پوششی است که روی دندان قرار می گیرد. تاج دندان شبیه یک دندان طبیعی است. این مورد می تواند لبخند شما را به طور کامل اصلاح کند.

اگر حفره بزرگی دارید که برای پر کردن مناسب نیست یا درمان ریشه دندان خود را به وسیله پر کردن انجام داده اید یا می خواهید با پوشاندن دندان تغییر رنگ یافته یا بد شکل لبخند خود را اصلاح نمایید ، ممکن است به درمان تاج دندان نیاز داشته باشید. البته اگر ایمپلنت  در دهان خود قرار داده اید ، روکش ها نیز روی آن ایمپلنت ها قرار می گیرند.

امید است این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.