هایفو یک روش درمانی با سونوگرافی متمرکز است. هایفو امروزه طرفدار زیادی پیدا کرده است و پزشکان این روش را بسیار پیشنهاد می کنند زیرا اثر آن دائمی است.

هایفو مخفف اولتراسوند با تمرکز زیاد است و روشی نوآورانه، بدون درد و غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک هایی است و تا دو سال به طول می انجامد و مناسب انواع پوست است. مزایای دیگر آن شامل لیفت صورت و ابرو، سفت شدن بافت همبند و درمان سلولیت است. امواج سونوگرافی بسیار متمرکز به اعماق پوست نفوذ می کند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. 20٪ نتیجه بلافاصله پس از درمان مشاهده می شود. 3-6 ماه بعد، نتیجه نهایی قابل مشاهده است.

هایفو

هایفوتراپی یا به عبارتی سونوگرافی بسیار متمرکز، باعث بهبود و تسریع روند بهبودی بدن در قسمت های صورت و گردن می شود و از این طریق به ضخیم شدن پوست کمک می کند تا خود را سفت و محکم تر کند. در این روش نیازی به کرم و یا هیچ محصول پرکننده مصنوعی یا سمومی مانند بوتاکس نیست. هایفو تنها به ظرفیت احیا کننده طبیعی بدن متکی است. از آنجا که این نوع درمان لایه های عمیق تری را هدف قرار می دهد، سطح پوست تحت تاثیر قرار نمی گیرد. پس از درمان، می توانید به سادگی  فعالیت های معمول و روزانه ی خود را پیش بروید. روش اولتراسوند تراپی و یا جوانسازی با هایفو، تولید کلاژن را از طریق ورودی هدفمند انرژی سونوگرافی در لایه های بافت عمیق پوست تحریک می کند. این بافت را گرم می کند، که به نوبه خود باعث ایجاد یک واکنش طبیعی پوست می شود که از طریق تولید نئو کلاژن یک فرآیند احیا کننده را آغاز می کند.

هایفو در پایتخت زیبایی ایران

لیزرها به طور کلی لایه های بالایی پوست را هدف قرار می دهند به عنوان مثال، برای مقابله با خطوط ریز، چین و چروک و تغییرات رنگدانه از لیزر ها و بوتاکس و ژل استفاده می کنند. روش اولتراسوند درمانی هایفو از سطح پوست دور می شود و کاملاً روی لایه های عمیق و ساختاری پوست که کلاژن در آن قرار دارد تمرکز دارد. درمان هایفو یا سونوگرافی درمانی کاملاً بدون درد است. اهداف اصلی هایفو به عبارت زیر است:

  • کاهش چین و چروک
  • لیفت صورت بدون جراحی
  • اصلاح شکل صورت
  • لیفت کردن گونه ها
  • لیفت کردن ابرو
  • لیفت کردن خطوط اخم و پیشانی
  • لیفت کردن چین های بینی
  • رفع غبغب
  • سفت تر شدن پوست
  • درمان و صاف کننده پوست پس از لیپوساکشن
  • لاغری و کاهش چربی

مراحل درمان

پروب سونوگرافی به طور مساوی در قسمت های درمانی جابجا شده است تا امواج اولتراسوند متمرکز با شدت زیاد به بافت همبند زیرین پوست برسد و اثرات سفت کننده مورد نظر را ایجاد کند. لایه های پوشاننده پوست بی تأثیر باقی می مانند، به این معنی که لیفت پوست می تواند به آرامی و بدون اثری انجام شود. به این شکل لیفت بر روی تمام صورت را می توان برای خنثی کردن شل شدن پوست استفاده کرد. نواحی گردن، چانه، گونه ها و ناحیه ابرو برای درمان ایده آل هستند.

همچنین بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

در طی یک جلسه، یک منطقه ی فرد قابل معالجه است و یا همه مناطق به طور همزمان قابل درمان هستند. بسته به منطقه مورد نظر، یک درمان واحد بین 30 دقیقه تا 2.5 ساعت طول می کشد. به طور کلی، نتایج بسیار عالی را می توان بعد از تنها یک درمان هایفو بدست آورد. یک درمان اضافی ممکن است زودتر از 8-12 ماه بعد از اولین هایفو انجام شود. به منظور ترویج رشد و ترمیم کلاژن، استفاده از مواد آرایشی مخصوص را توصیه می کنیم.

اثرات جانبی

پس از درمان، می توانید بلافاصله فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرید زیرا لایه های فوقانی پوست به دلیل سونوگرافی با شدت زیاد آسیب نمی بینند. در بعضی موارد ممکن است قرمزی جزئی یا تورم ایجاد شود که به سرعت فروکش می کند. همچنین ممکن است حساسیت کمی به نور وجود داشته باشد، که می تواند برای چند هفته ادامه یابد. در موارد بسیار نادر، ممکن است کبودی و بی حسی موضعی و موقت رخ دهد. این عوارض جانبی بعد از چند روز از بین می روند.

لاغری با هایفو

هایفو جدیدترین فناوری برای کاهش چربی است. Ultherapy یا HIFU با سریعترین زمان ممکن می تواند مناطق خاصی از چربی را هدف قرار دهد. هایفو می تواند امواج اولتراسوند متمرکز را به عمق دقیق در لایه چربی زیر پوست تحویل دهد تا باعث تخریب سلول های چربی شود و پوست را در ناحیه تحت درمان محکم کند. سلول های چربی درمان شده با فرآیند از بین بردن چربی طبیعی بدن از طریق سیستم ایمنی بدن خارج می شوند. این روند تا 6 ماه بعد از درمان ادامه می یابد. نتایج از دست دادن چربی به دلیل سابقه خانوادگی، سن و انواع پوست، از افراد به فرد دیگر متفاوت است. اما بیشتر افراد می توانند انتظار کاهش 2-4 سانتی متر سایز شکم را داشته باشند.

نوآوری HIFU

فناوری HIFU (سونوگرافی با تمرکز با شدت بالا) یک روش درمانی غیر جراحی است که بدن را شکل می دهد، با استفاده از سونوگرافی متمرکز با شدت بالا برای ایجاد اختلال در سلول های چربی به صورت متناوب به کار می رود. یک نشریه اخیر در ژورنال علمی با عنوان “سمینارهای پزشکی پوستی و جراحی” نشان می دهد که این فناوری خاص انرژی را با سطح نسبتاً کم انرژی روی سطح پوست اعمال می کند، اما تمرکز انرژی شدید روی چربی های زیر پوستی را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: بررسی هایفوتراپی

با تمرکز پرتوهای اولتراسوند در اعماق خاص زیر پوست و ترکیب این روش با تکنیک های کاربردی اختصاصی نتیجه تجزیه بافت چربی حاصل می شود. پس از تحلیل شدن سلول های چربی، این امر به سیگنال های شیمیایی منجر می شود که پاسخ التهابی بدن را فعال می کنند. سلول های ماکروفاژ به ناحیه ای که درمان اعمال می شود جذب می شوند و در اینجا لیپیدها و محصولات متابولیسم سلولی را منتقل می کنند و از بدن دفع می شوند و حجم بافت چربی موضعی کاهش می یابد. مطالعات بالینی و بافت شناسی دقیقاً نشان می دهد چه چیزی در زیر پوست اتفاق می افتد.

مطالعات بافت شناسی به وضوح نشان داده است که سلول های چربی از HIFU مختل شده اند. ارتباط بین عمق کانونی، سطح انرژی و نتایج بالینی مشهود است. میانگین کاهش دور بعد از درمان در ناحیه شکم و کمر حدود 4/5 سانتی متر است. طبق این مطالعه، هایفو یک روش ایمن و موثر برای پیکر تراشی  بدن بدون جراحی با کاهش رسوبات چربی است.

هزینه هایفو

هزینه به منطقه مورد نظر و موقعیت جغرافیایی شما و همچنین تعداد کل جلسات لازم جهت دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد. برای برآورد شما باید با ارائه دهنده HIFU در پایتخت زیبایی ایران مورد نظر خود تماس بگیرید. HIFU تحت پوشش بیمه درمانی شما نخواهد بود.

بدون جراحی

HIFU یک روش ایمن، موثر و غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست صورت محسوب می شود. فواید آن نسبت به لیفت صورت با جراحی به سختی قابل انکار است. هیچ برشی، زخمی و زمان استراحت یا زمان ریکاوری وجود ندارد. همچنین HIFU نسبت به لیفت صورت بسیار ارزان تر است. اکثر مردم نتایج کامل را سه ماه بعد از درمان نهایی خود می بینند. اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیر تهاجمی هستید، HIFU در مقایسه با لیفت با جراحی گزینه ای عالی است. البته، HIFU درمان معجزه آسایی برای پیری نیست. این روش برای بیمارانی که دارای ملینیت پوستی متوسط هستند مناسب است و ممکن است شما با انجام روند پیری طبیعی روند عمل را طی یک یا دو سال تکرار کنید. اگر دارای چین و چروک شدید پوست هستید، ممکن است هایفو نتواند این مشکلات پوستی را از بین ببرد.

چه کسی برای درمان مناسب است؟

کاندیدای خوب کسی است که بیشتر از سال دارد و متوجه شده است که پوست صورت یا گردنش شل تر شده و آرزو دارد ناحیه مربوط را لیفت و سفت کند. برای بیماران در 30 سالگی، معمولاً از آن برای تحریک تولید کلاژن استفاده می شود و از این رو به تاخیر انداختن روند پیری کمک می کند. بیمارانی که در سن 40 و 50 سالگی خود قرار دارند شایع ترین گروه سنی است که می توانند این معالجه را انجام دهند. این درمان همچنین برای افراد بالای 60 سال مناسب است به شرط اینکه درجه سستی پوست آن ها زیاد نباشد. HIFU همچنین می تواند روی افرادی انجام شود که قبلاً عمل جراحی صورت را انجام داده اند و از نتایج کاملاً راضی نیستند، HIFU در طولانی تر کردن اثرات جراحی های صورت کمک خواهد کرد. کاندیداهای ایده آل برای HIFU و کاهش چربی افرادی هستند که کمی بالاتر از وزن ایده آل خود هستند (تقریباً اضافه وزنی در حدود 10 تا 15 کیلوگرم).

با این وجود، HIFU یک روش کاهش وزن نیست و جایگزین فواید رژیم و ورزش سالم نیست. هایفو نمی تواند چربی سفت و سخت را تغییر داده یا به طور کلی چاقی را درمان کند. اما در کاهش حجم بافت چربی زیر پوستی یا سلولیت بسیار موثر است. HIFU همچنین برای کسانی که در نظر دارند لیفت صورت، گردن یا ابرو انجام دهند که مایل به جلوگیری از خطرات، هزینه ها و خرابی های مرتبط با روش های جراحی هستند، مناسب است. برای بهتر تصمیم گرفتن حتما با پزشک خود مشورت کنید.