روش های مراقبت از ساقه مو : ظاهر انسان تحت تاثیر عوامل مختلفی می تواند زیبایی خود را بازتاب کند. در بین این زیبایی، مو و دندانهای فرد نقش موثر و در واقع بیشترین اثر را دارند. روش های مراقبت از ساقه مو در اصل اصولی برای جلوگیری از ریزش و ایجاد موخوره در قسمت های مختلف می باشد.

این روشها کاملاً برای هر نوع مویی صدق کند و فرقی نمی کند که موهایتان خشک باشد و یا چرب و یا حالات دیگر.

در مقالات قبل در مورد ترمیم مو صحبت کردیم و موارد مختلفی همچون روند مزوتراپی و کاشت مو را برایتان شرح دادیم. اما این موارد هنگامی قابل استفاده است که موهای تان دچار آسیب شده باشد. بنابراین سعی کنید با استفاده از روش هایی که در این مقاله بیان می شود از آسیب دیدن موهای تان جلوگیری کرده تا هیچگاه به این روشها رجوع نکنید.

 

اگر موهایتان دچار ریزش شده و به دنبال کاشت مو با بهترین روش و مناسب ترین قیمت هستید،پیشنهاد می دهیم به مقاله قیمت کاشت مو سر بزنید.

با انجام دادن روتین های منظم و هر روزه می توانید به صورت کامل از ریزش مو جلوگیری کرده و به بهترین روش مراقبت از ساقه مو را انجام دهید.

در ادامه می خواهیم بدون حاشیه و روشهای موثر را برای تان نام ببریم.

 

شست و شوی استاندارد،اولین روش مراقبت از ساقه مو

به یاد داشته باشید برای شستشوی سر و موها نیاز نیست از مقدار شامپوی زیاد استفاده کنید. چراکه تنها مقدار مناسب برای شستشو کفایت می کند. سعی کنید برای شستشوی موهای تان آب حمام را تنظیم کنید چرا که آب بسیار داغ و یا آب بسیار سرد می ‌توانند برای سلامتی ساقی مو مضر واقع شوند.

شست و شوی استاندارد،اولین روش مراقبت از ساقه مو

شست و شوی استاندارد،اولین روش مراقبت از ساقه مو

خشک کردن مناسب مو

نکته ای که بسیاری از افراد بعد از استحمام از آن غافل می شوند نحوه مناسب خشک کردن موها و شانه کردن آن است. هنگامی که موها خیس هستند  آسیب پذیری آن ها بسیار زیاد است به همین علت سعی نکنید به صورت خشن و سریع با آنها رفتار کنید.

همچنین بهتر است با حوله مو ها را چنگ نزده و برای باز کردن گره موهای خیس علاوه بر استفاده از شانه های درشت از اسپری های باز کننده گره استفاده کنید.

این اسپری ها حاوی مواد نرم کننده هستند که علاوه بر آب‌ رسانی و تامین ویتامین های مورد نیاز مو او را باز کرده تا شما به راحتی و بدون فشار به موها،گره ها را باز کنید.

خشک کردن مناسب مو

خشک کردن مناسب مو

نرم کننده مناسب مو چیست؟

ساقه مو برای مراقبت از موها نیاز به رطوبت کافی دارد. اگر این رطوبت به درستی تامین نشود، کوتیکول های مو ، این هوا را از اطراف میگیرند. که این عامل می تواند وز شدن مو را برای شما شامل شود.

به به همین علت استفاده از نرم کننده مناسب می تواند بهترین آبرسان را برای موهای شما تشکیل دهد. در انتخاب نوع برند حساسیت زیادی نشان ندهید. بلکه با مشاهده نتیجه کارآمد یک نرم کننده می توانید همیشه از آن استفاده کنید.

استفاده از روغن های گیاهی همچون روغن نارگیل نیز می تواند به عنوان یک نرم کننده و تامین کننده ویتامین های مورد نیاز مو عمل کند. نکته‌ای که قابل توجه است این است که یادتان باشد نرم کننده‌ها را به ریشه مو نزنید.

نحوه شانه کردن موها در مراقبت از ساقه مو

یکی از بحث‌هایی که می‌تواند در مراقبت از ساقه مو مهم واقع شود نحوه شانه کردن در هنگام خیس بودن موها می باشد. موهای خیس از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به راحتی می توانند دچار شکنندگی شوند.

پس سعی کنید موهای خیس خود را با شانه های ریز شانه نکرده و گره آن را باز نکنید چرا که در این صورت با کنده شدن موهای خود و آسیب شدید به ساقه آن مواجه می شوید.

پس سعی کنید با استفاده از شانه های دندان دروغ بهترین روش مراقبت از ساقه مو را برای خود به وجود آورید و از ریزش و وز شدن آن جلوگیری کنید.

نحوه شانه کردن موها در مراقبت از ساقه مو

نحوه شانه کردن موها در مراقبت از ساقه مو