مزوتراپی مو : در حال حاضر ریزش مو در انسان ها به ویژه در سنین جوانی از شایع ترین و آزاردهنده ترین مشکلات پوست و مو در دنیا می باشد. دلایل پدید آمدن این مشکلات متنوع بوده و ممکن است علت های خاص خودش را داشته باشد. ممکن است علت های ژنتیکی و ارثی موجب ریزش مو باشند و گاهی هم عوامل محیطی مانند بیماری ها و روش تغذیه عامل شکل گرفتنشان باشد.

در حال حاضر روش دقیقی برای جلوگیری و اطلاع داشتن از روند ریزش مو وجود ندارد و نمی‌توان به طور کلی از همان ابتدا از آن پیشگیری به عمل آورد.

گاهی اوقات درمان های دارویی برای جلوگیری از ریزش مو نیز برای همه مناسب نبوده و نمی توانند از ریزش مو جلوگیری به عمل بیاورند.

برای مثال استفاده از داروی ماینوکسیدیل را در درصد های مختلف به بیماران توصیه می کنند و گاهی هم دارو های خوراکی شیمیایی را پیشنهاد می دهند. در اصل هر نوع داروی شیمیایی برای یک سری از افراد تاثیر مثبت گذاشته و بر روی افراد دیگر نیز ممکن است هیچ نوع تأثیری نداشته باشد.

 

مزوتراپی چیست؟

در این قسمت می خواهیم به صورت خلاصه مزوتراپی مو را برای شما تعریف کرده و آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

روش مزوتراپی در واقع عملی بدون انجام جراحی است که می‌تواند به مقدار قابل توجهی جلوی ریزش مو را گرفته و فولیکول های مو را مجبور به بازیابی دوباره کنند. این درمان روند بسیار ساده ای دارد و در مرحله اول شامل تزریق با عمقی کم به پوست سر میشود.

سپس این تزریق به لایه خارجی پوست و مزودرم و لایه میانی پوست به منظور ایجاد حالتی تحریک آمیز در فولیکول های مو می شوند. موادی که به عنوان مزوتراپی مورد تاثیر قرار می گیرند مخلوطی از مواد معدنی،انواع ویتامین ها و آنزیم های مشترک و مورد نیاز برای بدن هستند که به طور مستقیم در ناحیه مربوطه تزریق شده و قرار می گیرند.

البته نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود این است که این تزریق ها باید متناسب با نیازهای هر بیمار تنظیم بشود.

اگر به دنبال کاشت مو هستید، برای مشاهده قیمت کاشت مو کلیک کنید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چگونه انجام میشود؟

با توجه به اینکه ریزش مو به مهمترین مسئله زیبایی در بین آقایان و خانم ها تبدیل شده و افراد در پی روش های مختلف برای از بین بردن و درمان آن افتاده اند عوامل درمانی مختلفی برای درمان ریزش مو توسعه یافته و مورد بررسی قرار گرفته اند.

از این روش ها می توان به پیوند مو و تکنیک های لیزری اشاره کرد. یکی از بهترین روش‌ها مزوتراپی است که با پروسه ای راحت تر از سایر روش ها تا حد مطلوبی ریزش مو را کاهش داده و روند آن را کنترل می‌کند.

مزوتراپی مو چه نتیجه ای را می دهد؟

در واقع انجام عمل مزوتراپی با تحریک کردن بافت و فولیکول های مو باعث افزایش گردش خون شده و سلول های اپیدرم را مورد بازسازی قرار می دهند. فرایند مزوتراپی بیشتر اوقات در مراحل اولیه ریزش مو موثر بوده و باعث کند شدن روند ریزش مو میشود.

این عمل حتی می‌تواند به عنوان مکمل بسیار مناسبی بعد از جراحی کاشت مو نیز بسیار موثر واقع شود.

موارد منع انجام مزوتراپی مو چیست؟

به طور کلی یکسری از موارد درمانی در کنار داشتن فواید بسیار ثمربخش برای عده ای نامناسب بوده و می‌تواند باعث ایجاد آسیب بیشتر نیز بشود.

مزوتراپی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و عده ای یا به طور موقت و یا به صورت دائم نمی توانند مزوتراپی مو را انجام بدهند. این افراد عبارتند از :

  • کودکان خردسال و کوچک
  • بیمارانی که تحت درمان به وسیله شیمی درمانی هستند.
  • افرادی که بیماری دیابت دارند و انسولین مصرف می کنند.
  • بیماران قلبی
  • افرادی که به علت بیماری دچار نارسایی کبد و یا کلیه ها هستند.
  • زنان باردار و مادرانی که شیرده می باشد.
موارد منع انجام مزوتراپی مو چیست؟

موارد منع انجام مزوتراپی مو چیست؟

کاربرد های مزوتراپی مو چیست؟

با توجه به محبوبیت و اثرگذاری مثبتی که فرآیند مزوتراپی‌مو دارد روز‌به‌روز به درخواست کنندگان آن اضافه می‌شود.مزوتراپی مو کاربردهای بسیار زیادی را دارد که می توانیم آنها را طبق موارد ذیل طبقه بندی کنیم:

  • مزوتراپی مو می‌تواند لکه های پوستی سر را از بین ببرد.
  • برای بیماری آلوپسی بسیار موثر است و جلوی ریزش مو را میگیرد.
  • باعث سفت شدن پوست سر میشود.
  • به جز موها کاربردهای متنوع دیگری نیز داشته و خطوط و چین و چروک را محو می کند.
  • برای درمان سلولیت های مناطق ران و باسن و پاها و زانوها بسیار مفید و ثمربخش است.

برای مطالعه کاربرد مزوتراپی و از بین بردن روند ریزش مو به مقاله فواید مزوتراپی مو سر بزنید.

کاربرد های مزوتراپی مو چیست؟

کاربرد های مزوتراپی مو چیست؟

هدف از مزوتراپی مو چیست؟

ممکن است این سوال برای شما نیز به وجود آمده باشد که دقیقا هدف از مزوتراپی مو چیست و چه فرآیندی را در بدن ایجاد و کنترل میکند؟

در اصل مزوتراپی مو مشکلات اساسی گردش خون ضعیف و التهاب رگ‌های خونی را که آسیب جدی به پوست سر وارد می‌کند اصلاح و کنترل می‌کند. این فرمول برای تزریق در هر بیمار متفاوت بوده و نمی توان فرمول استانداردی را برای مزوتراپی مو ایجاد کرد. ماده‌های کاکتیل و یا کوکتل از مواد بسیار پرکاربرد هستند که در داروهای این نوع روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نتایج مزوتراپی مو بعد از چه مدت قابل مشاهده است؟

نخستین آثاری که می‌توانید در مزوتراپی‌مو مشاهده کنید با گذشت ۳ الی ۴ ماه از پایان فرایند جلسات درمانی شما می باشد. ماندگاری این نتایج بروز داده شده می تواند مداوم باشد و یا بالعکس.به همین علت اگر می خواهید این نتایج را در بلندمدت حفظ کنید پیشنهاد می دهیم استفاده از آن را نیز در درازمدت تکرار کنید.

بازه درمانی مزوتراپی ‌مو نیز معمولا بین ۸ الی ۱۲ جلسه بوده و پروسه آن بعد از گذشت این مدت به پایان می رسد.

سعی شد در این مقاله به صورت کلی مروتراپی مو را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و عواملی که باعث ایجاد عوارض بیشتر در ریزش مو میشوند را برشماریم.به یاد داشته باشید که تمام این روش های گفته شده اعم از مزوتراپی مو، در بازه های اولیه ریزش ؛ موثر ترحواهند بود .