لیزر co2 بهترین روش درمان برای از بین بردن جای جوش و آکنه محسوب می شود. لیزر co2 برای افرادی که پوستی حساس و شکننده دارند توصیه نمی شود.

لیزر co2 یکی از روش های درمانی موثر و مطمئن برای برطرف کردن جای جوش و آکنه و همچنین جوان سازی پوست محسوب می شود. این روش در چند مرحله و به تعداد دفعات انجام می شود. در مرحله نخست می بایست یک جلسه مشاوره با متخصص مورد نظر در رابطه با دستگاه لیزر co2  داشته باشید تا اطلاعات کامل تری کسب کنید. در ادامه بیشتر به معرفی این روش خواهیم پرداخت.

معرفی لیزر co2

در علم پزشکی روش های مختلفی برای زیبایی پوست صورت و بدن وجود دارد که یکی از مهمترین آنها لیزر می باشد. لیزر این روزها بیشتر مورد توجه پزشکان قرار می گیرد و دارای انواع و کاربردهای مختلفی می باشد. برخی از لیزرها به عنوان لایه بردار استفاده شده و برخی نیز دارای کارایی غیر لایه بردار می باشند. در دسته بندی این نوع از لیزرها اغلب با نام های فراکشنال و غیر فراکشنال مواجه می شوید. در بحث امروز قصد داریم به معرفی لیزر co2 به عنوان یک لیزر فرکشنال بپردازیم.

لیزر فراکشنال co2 اغلب برای درمان در نقاط خاصی از پوست مورد استفاده قرار می گیرد و آسیب کلی به پوست وارد نمی شود در صورتی که لیزرهای غیر فراکشنال تمامی بخش های پوست را در بر گرفته و برای ترمیم پوست به زمان بیشتری نیاز خواهد بود. لیزر co2 برای جای جوش به عنوان یک لایه بردار گزینه بسیار ایده آلی است که اغلب با نام های مختلفی همچون لیزر جای زخم و بخیه نیز شناخته می شود. اگر یکی از روش های درمانی برای پوست شما لیزر co2 است توصیه می کنیم با پزشک مورد نظر خود در این زمینه مشورت نموده تا شرایط شما بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

تفاوت لیزرهای لایه بردار و غیر لایه بردار

لیزرهای لایه بردار که اغلب از آنها با نام لیزرهای ابلیتیو نیز یاد می‌شود برای درمان های سطحی بسیار کاربردی می باشند. با استفاده از اینگونه لیزرها می‌توان پرتوهای بسیار قدرتمندی را به سمت نقاط خاصی از پوست انتقال داد. این پرتوها باعث می‌شوند که بخش سطحی پوست تحت تاثیر قرار گیرد. در قسمتی از پوست که لیزر تابانده می شود آب در آن قسمت تبخیر می شود. در هر بار استفاده از لیزر باعث خواهیم شد که لایه‌های خارجی پوست به صورت عمقی برداشته شوند و مسلماً پس از چند دوره پوست شاداب تر از قبل خواهد شد.

با استفاده از لیزر co2 پوستی جوان‌تر، بدون چین و چروک و خوش آب و رنگ تر خواهید داشت. برای لیزر های غیر لایه بردار اینگونه نیست بلکه قسمت درونی پوست بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد تا خاصیت کلاژن سازی افزایش یابد؛ بنابراین لیزرهای لایه بردار نسبت به غیر لایه بردار از کاربرد درمانی بیشتری برخوردارند. دوره نقاهت در لیزرهای لایه بردار نسبت به غیرلایه بردار بیشتر می باشد.

کاربردهای مهم لیزر co2

لیزر co2 دارای کاربردهای بسیاری است که در پایتخت زیبایی ایران با دستگاه های مجهز و پیشرفته ای انجام می گیرد. از مهم ترین درمان ها توسط این لیزر می توان به جوان سازی پوست اشاره کرد. کاهش چین و چروک ریز و درشت نیز از دیگر کاربردهای لیزر فرکشنال co2 محسوب می شود.

برخی دارای پوست های آسیب دیده می باشند که با استفاده از این نوع درمان می توان در جهت بهبودی آنها اقدام نمود. اسکار و آکنه و لکه های تیره بر روی پوست صورت و دست ها را می توان با این نوع لیزر درمان نمود. از دیگر روش های این نوع لیزر نیز هایپرپیگمانتاسیون می باشد. نوع دستگاه لیزر co2 و میزان کیفیت آن در پرسه درمان بسیار تأثیر گذار می باشد که متخصصین پایتخت زیبایی ایران این موضوع را در نظر می گیرند.

جلسه مشاوره قبل از درمان با لیزر فرکشنال co2

لیزر co2 به عنوان یک روش درمانی لایه بردار بسیار کاربردی است. برای انجام این درمان می بایست مراحل مختلفی را طی نمود که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. قبل از هر گونه اقدامی می بایست توسط پزشک پایتخت زیبایی ایران معاینه شده و تمامی سؤالات خود را از متخصصین مربوطه جویا شوید.

در برخی موارد لیزر co2  برای شما گزینه ایده آلی نیست چرا که شما را به نتایجی که مدنظرتان است نخواهد رساند. قبل از شروع به درمان تمامی سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید از سوی پزشک مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تمامی مزایا و عوارض این درمان از سوی متخصص برای شما عنوان می شود و شما با امضای برگه رضایت نامه با اطلاع از تمامی موارد خود را برای درمان آماده خواهید کرد. این درمان علاوه بر مزیت هایی که دارد از خطرات احتمالی نیز برخوردار است که از سوی پزشک تمامی آنها برای شما عنوان خواهد شد.

نحوه درمان با لیزر co2

پس از جلسه مشاوره و معاینه مراحل درمان با لیزر co2 آغاز می شود. نوع دستگاهی که پزشک برای درمان شما استفاده می کند تاثیر چشمگیری در نتایج نهایی خواهد داشت. تمیز کردن پوست در مرحله نخست قرار دارد. برای کاهش درد اغلب از بی حسی موضعی استفاده می شود. برای تاباندن لیزر فرکشنال اغلب از حرکات عمودی و افقی استفاده می شود.

ایجاد سوراخ های ریز میکروسکوپی بر روی پوست نشان دهنده آغاز فرآیند بهبود وضعیت پوست صورت و دست ها می باشد. با این روش به مرور زمان و پشت سر گذاشتن مراحل ترمیم شاهد پوستی سالم و جوان تر خواهید بود. با استفاده از لیزر co2 در پایتخت زیبایی ایران  شادابی را به پوست صورت و بدن خود باز خواهید گرداند.

تکرار و دوره نقاهت لیزر فرکشنال co2

با شروع درمان از طریق لیزر co2 می بایست به چند نکته مهم و کلیدی توجه نمایید. درمان با لیزرهای لایه بردار برعکس غیر لایه بردار می بایست در چند دوره تکرار شوند تا نتایج دلخواه حاصل شود. با توجه به وضعیت پوست بیمار تعداد دفعات تکرار از سوی متخصص تعیین خواهد شد. پس از چند دوره متوجه تغییرات بسیار اساسی در وضعیت پوست خود خواهید شد.

از دیگر موضوعات مربوط به درمان با لیزر فرکشنال co2 دوران نقاهت آن است که بیماران عزیز می بایست به این موضوع نیز توجه بسیاری نمایند. نوع دستگاه مورد استفاده در این درمان در تعیین دوران نقاهت و بهبودی تاثیر فراوانی دارد. ناحیه ای از پوست که تحت درمان نیز قرار گرفته در این زمینه تاثیر بسیاری دارد. نوع روش و میزان تهاجمی بودن آن نیز از دیگر فاکتورها محسوب می شود. با توجه به موارد عنوان شده دوره نقاهت از چند روز تا چند هفته به طول خواهد انجامید.

عوارض احتمالی لیزر co2

هر درمانی در علم پزشکی در کنار مزیت هایی که دارد از عوارض غیر قابل انکار نیز برخوردار می باشد. این موضوع در رابطه با لیزر co2 نیز کاملاً صدق می کند. سوزش و خارش پس از هر بار درمان یکی از عوارض این نوع روش محسوب می شود هر چند قابل تحمل می باشد. ورم پوست نیز از دیگر عوارض است که پس از چند روز از بین خواهد رفت. حالت آفتاب سوختگی و صورتی رنگ شدن پوست نیز چند روز با شما همراه خواهد بود بلافاصله پس از درمان در پوست احساس سفتی خواهید نمود که کاملاً طبیعی است.

همچنین بخوانید: قیمت کاشت مو

تا دو هفته این امکان وجود دارد که ناحیه تحت درمان پوست پوست شده ولی به مرور زمان کاهش خواهد یافت. جای زخم، عفونت و اسکار در این نوع روش بسیار کمتر مشاهده شده اند. هایپرپیگمانتاسیون در این روش نسبت به دیگر درمان ها کمتر می باشد و دلیل آن تحت تاثیر قرار دادن نواحی خاص پوست با این روش می باشد. در افراد پوست تیره رنگ پریدگی و تاول خفیف در صورتی مشاهده خواهد شد که از لیزر فرکشنال قوی تر استفاده شود.

توصیه های لازم پس از درمان با لیزر co2

پس از درمان با لیزر co2 می بایست بیماران عزیز توصیه و مراقبت های لازم را در نظر بگیرند که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. مرطوب نگه داشتن پوست پس از درمان مانع از عوارض احتمالی خواهد شد. به پشت خوابیدن مانع از ایجاد تورم بیش از حد در صورت خواهد شد. توصیه می کنیم برای چند روز این موضوع را در نظر بگیرید. برای جلوگیری از عوامل تأثیر گذار در روند بهبودی از کرم های حاوی رتینوئیدها تا حد امکان استفاده نکنید.

برای کاهش درد و سوزش می توانید از کمپرس آب یخ بر روی موضع استفاده نمایید. همچنین استفاده از ژل های خنک کننده آلوئه را نیز توصیه می شوند. تا حد امکان از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. این موضوع را در طول و پس از دوره درمان تا حد امکان رعایت کنید. اگر به هر دلایلی می بایست در مکان هایی که نور مستقیم خورشید به آنها می تابد رفت و آمد می کنید از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. متخصصین مرکز پایتخت زیبایی ایران اطلاعات کامل تری در این رابطه در اختیارتان قرار خواهند داد.

افراد کاندید برای لیزر فرکشنال co2

همان طور که در بخش های ابتدایی نیز عنوان کردیم لیزر co2 دارای کاربردهای درمانی متعددی است اما افراد خاصی می توانند از این روش درمانی استفاده نمایند. حساسیت های پوستی و اسکار اغلب در برخی از افراد مشاهده می شود و این افراد به هیچ عنوان کاندید مناسبی برای این نوع درمان محسوب نمی شوند. مصرف ایزوترتینوئین در طول یک سال گذشته مانع از انجام این روش خواهد شد.

افراد با پوست تیره می بایست براساس مسائل ایمنی لیزر co2  را انجام دهند که متخصصین مرکز پایتخت زیبایی ایران این موضوع را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد. به بانوان باردار و شیرده توصیه می شود برای انجام این درمان تا پس از دوران بارداری و شیردهی صبر کنند تا با خطرات و عوارض احتمالی مواجه نشوند. این روش بهترین گزینه برای برطرف کردن جای جوش محسوب می شود. افرادی که با این مشکل مواجه هستند بهترین کاندید شناخته می شوند.

هزینه لیزر co2فرکشنال

موضوع مهم بعدی که یکی از دغدغه های اصلی بیماران در رابطه با لیزر co2 است میزان هزینه ای است که می بایست برای آن در نظر بگیرند. با توجه به عارضه ای که بر روی پوست شما ایجاد شده میزان هزینه این درمان نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال افرادی که برای درمان جای جوش این روش را انتخاب کرده اند می بایست هزینه بیشتری  بابت لیزر co2 برای جای جوش را برای آن پرداخت نمایند.

اما اگر برای لیفت و جوان سازی پوست مراجعه کرده باشید هزینه های شما براساس این درمان مسلماً کم تر خواهد بود و دلیل آن تعداد مراحل درمان و عمق و شدت آن می باشد. برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید به بخش کارشناسان ما در واحد زیبایی پایتخت ایران مراجعه نمایید.