در اینجا روش پی آر پی را در جراحی های زیبایی و درمانی مورد بررسی قرار داده و موارد منع استفاده از پی آر پی را در درمان بعضی از بیماری ها ذکر می کنیم.

امروزه با پیشرفت زندگی های شهر نشینی بعضی از بیماری ها نمود بیشتری پیدا کرده است. یکی از این بیماری هایی که به سرعت در بین جوامع بشری گسترش یافته است، دردهای زانو است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از درمان های جدید مانند پی آر پی روند افزایش بیماری ها رو به افول است.

 پی آر پی صورت

پی آر پی صورت یک روش درمانی 100 درصد طبیعی است که با کمک گرفتن از اجزای خون خود بیمار به تحریک و نوسازی بافت های صدمه دیده در قسمت هایی از صورت، گردن، سر وسینه، دست ها و بدن می انجامد. در این روش درمانی از خون فرد بیمار، مقداری گرفته شده و توسط کیت های مخصوصی پلاکت آن جدا شده و غنی می شود. سپس همین خون غنی شده دوباره به چرخش گردش خون بیمار به وسیله تزریق باز می گردد. این پلاکت های غنی شده حاوی انواع محرک های رشد است. امروزه از این روش برای تحریک در رشد مو، کلاژن سازی پوست، از بین بردن چروک، بهبود بخشیدن به زخم بستر و زخم های بیماران دیابتی، زخم های ناشی از جراحی و آرتروز استفاده می شود.

پی آر پی چیست؟

این یک روش نوین برای درمان است که از چند دهه گذشته در  رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و زخم های مزمن انجام می گرفته است. اما استفاده از پی آر پی برای زیبایی و جوانسازی پوست روشی است که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است. PRP  بر اساس استفاده از فاکتور رشد، پلاکت های خونی، فیبروبلاست ها و سایر سلول های بنیادی تحریک و باعث کلاژن سازی در آنها می شود. به علت نقش مهمی که کلاژن در جوانی و زیبایی دارد. استفاده از آن به محل هایی که طراوت خود را از دست داده اند این حس را به محل بر می گرداند.

بعد از گذشت 2 تا 3 هفته پس از تزریق، اولین نشانه های بهبود نمایان شده و تا پایان ماه دوم و سوم بهبودی کامل می شود. توجه کنید که درمان باید کماکان به مدت تقریبی سالی یک بار انجام شود و این مدت برای افرادی که سن بیشتری دارند کمتر خواهد بود. هر چه سن افراد بیشتر شود زمان استفاده از پی آر پی کمتر می شود.

روش prp پی آر پی مو

همانگونه که گفته شد امروزه از پی آر پی در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، حتی اگر آن بیماری دردی نداشته باشد، مانند ریزش مو. از این روش برای درمان طاسی های ارثی، کم پشتی مو در زنان و مردان و یا افرادی که به تازگی دچار ریزش مو شده اند، استفاده می شود. اما توجه کنید که این روش برای افرادی که تمام موهای خود را کاملا از دست داده اند کاربردی ندارد و باعث رشد مجدد موهای آنان نمی شود.

این روش در درمان ریزش مو چگونه انجام می شود؟

پی آر پی برای درمان ریزش مو به صورت تزریقات کوچک اما با دقت، انجام می شود. محلول دارویی به صورت بدون درد در لایه درم پوست سر تزریق می شود. این کار باعث تحریک فولیکول های مو شده و رشد آنان را سبب می شود. در این روش به بافت پوست سر هیچ گونه صدمه ای وارد نمی شود و بعد از درمان پوست لطافت و زیبایی بیشتری نیز پیدا می کند. همچنین فولیکول های مو بعد از درمان ضخامت بیشتری پیدا کرده و نسبت به کشش مقاوم تر می شوند. در نهایت استفاده از روش prp پی آر پی مو، باعث رشد بهتر و بیشتر مو می شود. هزینه پی آر پی مو در زنان نسبت به تعداد دفعات تزریق و محل تزریق متفاوت است. در بعضی از بانوان می توان از این روش درمانی برای رشد بهتر ابروها و مژه ها استفاده نمود.

نتیجه این روش درمانی تا چه زمانی دوام دارد؟

پی آر پی در درمان ریزش مو در تعداد جلسات اول پاسخگو نیست و این درمان باید به صورت تکمیلی برای حفظ نتیجه، مکرر انجام پذیرد. اما در صورتی که جلسات تکمیلی به طور مرتب و حدود هر 3 تا 6 ماه یک بار انجام پذیرد، شما حتما با نتایج خوب و رشد مو مواجه می شوید. در این درمان ممکن است تا مدتی از محل تزریق خون ریزی انجام شود. اما نگرانی زیادی ندارد. معمولا این حالت برای افرادی پیش می آید که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند. اما در اکثر مواقع این اتفاق نمی افتد و بیمار پس از چند روز کاملا بهبودی حاصل می نماید. اگر چه این روش درمانی تحت پوشش بیمه ها قرار نگرفته است اما هزینه پی آر پی منطقی و معین درمان، باعث شده است که بیشتر افراد از عهده پرداخت هزینه های درمانی آن برآیند.  برای مشاوره و گرفتن هزینه های درمانی می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

استفاده از این روش در درمان درد زانو

پی آر پی زانو  یکی از مهمترین مصارفی است که این روش درمانی دارد. استفاده از آن برای درمان درد زانو است. در این روش با تزریق دارو در محل درد، بیماران از طریق فرآیند طبیعی بدن خود، درمان می شوند و برخلاف درمان های قدیمی، تاثیر پی آر پی با مرور زمان از بین نمی رود.

در این روش سلول های فعال از بدن جدا شده و با غلظت بالا و غنی اما کنترل شده به محل درد تزریق می شود. تاثیر درمان بعد از چند ساعت شروع می شود اما حداکثر 3 تا 4 هفته بعد از تزریق اثرات بهتر می شود. دقت کنید که این روش نیز با یک بار تزریق جوابگو نیست و باید حتما حدود 3 تزریق با فاصله زمانی 3 تا 4 هفته انجام پذیرد تا برای درمان آرتروز و درد زانو موثر واقع شود. مزیت پی آر پی در این است که نسبت به درد می توان تزریق را ادامه داد. اما در درمان با داروهای کورتن این محدودیت وجود دارد و تا حد معینی از دارو را فقط می توان استفاده نمود.

موارد استفاده از این روش درمانی

با تحقیقاتی که انجام پذیرفته است و کاربردهای اثبات شده، روش پی آر پی در بسیاری از درمان ها جواب مثبت داده و اثرات خوبی بر جای گذاشته است. از این روش برای افرادی که از درد آرتروز زانو رنج می برند و یا آرتروز مچ پا دارند، صدمات منیسک و رباط های زانو، صدمات تاندون های شانه و التهابات و دردهای آرنج مثل آرنج تنیس بازان و التهاب فاسیای کف پا یا همان خار پاشنه بسیار مفید بوده است.

همچنین بخوانید: قیمت کاشت مو

در چه مواردی نمی توان از این روش استفاده نمود

اگر چه این روش یک روش درمانی بسیار مفید برای بیماران است، اما در مواردی نیز نمی توان از این روش برای درمان افراد بیمار استفاده نمود. این موارد عبارتند از:

1- داشتن عفونت فعال در محل تزریق

2- اختلالات پلاکت و انعقادی

3- کم خونی شدید

4- زنان حامله

5- اختلالات ایمنی مخصوصا کانسر

اگر افراد دچار این بیماری ها هستند باید قبل از درمان حتما به پزشک خود خبر دهند و نسبت به نوع درمان  با او مشورت نمایند.

مراقبت های قبل و بعد از این روش

باید حتما بیمار به یک سری از تذکرات عمل نماید مانند:

یک هفته قبل و دو هفته بعد از درمان نباید از داروهای ضد فعالیت پلاکت مانند: آسپرین استفاده نمایند. اگر کورتن خوراکی مصرف می کنید باید پی آر پی به مدت 2 هفته و در صورت تزریق کورتون 4 هفته این کار به تعویق بیفتد. نباید از داروهای مسکن تا 48 ساعت قبل از درمان استفاده نمود. این ساعت ممکن است تا 72 ساعت نیز برسد.

می توان از استامینوفن و پماد ضد درد برای کم نمودن درد تزریق قبل و بعد از درمان استفاده نمود. باید از روش های توانبخشی یک هفته بعد از عمل  استفاده نمود. این کار به روش درمان و سرعت بهبود کمک شایانی خواهد کرد.

استفاده از روش های نوین درمانی

امروزه پی آر پی در پایتخت زیبایی ایران جایگاه ویژه ای یافته است. با استفاده از این روش های نوین، درمان های موثر و بهتری برای دردها نسبت به درمان های گذشته انجام می پذیرد. این روش ها با کمک گرفتن از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا انجام گرفته و درمان های قدیمی را در گذر زمان  از یاد خواهد برد. با استفاده از این روش می توان چین و چروک پوست صورت را از بین برد. گودی زیر چشم را بهبود بخشید و کمک نمود تا بیمارانی که از زخم های ناشی از بیماری و یا جراحی رنج می برند با سرعت بیشتری روند درمان  را طی نمایند. برای مشاوره و گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در پایتخت زیبایی ایران تماس بگیرید.