برای بررسی قیمت کاشت مو بیایید ابتدا خود کاشت مو را بشناسیم. کاشت مو یا به انگلیسی hair transplant یکی از به روزترین روش های طبیعی برای افرادی است که دچار عارضه ریزش مو می باشند.

این روش ابداعی برای بار نخست در سال ۱۹۳۰ در کشور ژاپن شکل گرفت و بعد از مدتی با پیشرفت تکنولوژی و آمدن تکنیک‌های مدرن در سایر مناطق نیز رشد پیدا کرد. برای کاشت مو معمولا از موهای سالم خود انسان استفاده می شود و در مناطقی که ریزش مو صورت گرفته مانند روی مو و ابروها و ریش از آنها استفاده می شود. علت اینکه برای کاشت مو از موهای سالم خود بدن بیمار استفاده می‌کنند این است که در این روش احتمال پذیرش موها توسط بدن بالاتر می رود.

در حال حاضر کاشت مو به روش های متفاوتی انجام می‌شود که بعد از معاینه پزشک با توجه به نتیجه نهایی و بودجه اختصاصی بیمار ارزیابی ها را صورت می دهد و مناسب ترین روش را انتخاب می کند.

در سال‌های اخیر نیز در کشور ما مقاله کاشت مو از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار شده است.
سبک زندگی جدید انسان ها اعم از مصرف مواد غذایی غیر ارگانیک و شرایط آب و هوایی و ترافیک و و همچنین مصرف دخانیات باعث شده است تا کیفیت موهای انسان دچار ضعف شده و اغلب شاهد ریزش موی شدید هم در بین بانوان و هم در بین آقایان باشیم. چقدر از این موضوع نگران کننده و ناراحت کننده برای هر فردی به شمار می رود. که بدون فکر انسان را به سمت و سو می کشاند تا بتواند هرچه سریعتر به هر نحوی که شده است این مشکل را درمان کرده و از بین ببرد.

به همین علت سوالات فراوانی در مورد روش ها و قیمت آن و بازه نتیجه دهنده شکل گرفته است. که ما در ادامه مقاله به بررسی این سوالات متداول در مورد کاشت مو می پردازیم.

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

انواع روشهای کاشت مو چیست؟

از قدیمی ترین روشهای کاشت مو روشی به نام fut بود. استفاده از این روش بعد از مدتی با بررسی های شکل گرفته به دلیل وجود زخم های طولانی و بخیه منسوخ شد. بعد از آن روش دیگری به کار آمد که اصلاح شده روش قبلی بود که در آن دانه های گرافت را بدون نیاز به جراحی برداشت می کردند اما باز هم کاشت را توسط شیارهای ایجاد شده به ثمر می رساندند که دارای ضرر بود.
اما بعد از گذشت این مرحله روشی آمد که در آن کاشت مورا بدون آسیب به گرافتهای آن انجام می دادند و در نهایت روش محبوبی به روی کار آمد که در آن علاوه بر داشتن مزیت های روش های قبل بیشترین تعداد گرافت مو را بدون نیاز به جراحی در کاشت مو لحاظ می‌کردند که در حال حاضر در اکثر مراکز جراحی پیشرفته کاشت مو این روش قابل استفاده است.

 

از کجا فولیکهای اهداکننده را استخراج می‌کنند؟

در طول میکشه عمل کاشت مو برای اینکه پروسه ای را با موفقیت طی کند فولیک های اهدا کننده را از قسمتهای سر و بدن فرد بیمار استخراج می‌کنند. علت این عملکرد این است که اگر فولیکول‌های موی شخص دیگری استخراج شده و برای قسمت های کاشت مو فرد دیگر استفاده شود ممکن است که بدن انسان آن را شی خارجی تشخیص داده و پیوند را به خوبی قبول نکند. اما در بدن خود بیمار نیز استخراج فولیک ها مرحله به مرحله است و هر یک بر دیگری ترجیح دارد. برای مثال ابتدا فولیکهای پشت سر و پس گردن را استخراج می کنند. اگر این قسمت ها به اندازه کافی موهای سالم برای پیوند نداشته باشند قسمت های دیگر مانند قفسه سینه و یا بازوها می روند و از آنجا دانه های فولیک مو برای کاشت مجدد استخراج می شود.

آیا فقط آقایان مناسب کاشت مو هستند؟

در جامعه امروزی ریزش مو چه در آقایان و چه در بانوان رخ می دهد و تقریباً سن و سال مشخصی ندارد. برای درمان ریزش مو روش های متفاوتی موجود است که می‌توان با توجه به نوع ریزش و علت آن شروع به پیشگیری کرد. برای مثال ممکن است که ریزش موی شما ارثی بوده باشد و حتی با روشهای مزوتراپی نیز نتوان آن را بهبود بخشید. اما در ابتدای ریزش مو موقتی است و به علت مصرف قرص ها و یا استرس و شرایط آب و هوایی این ریزش رخ می دهد. که می توان با انواع قرص های ویتامین ایا روش های پروتئین و مزوتراپی درمان آن را شروع کرد.
هنگامی که با هیچ روش پروتئینی و یا تزریقات مزوتراپی نتوان ریزش موها را قطع کرد و رویش مجدد آن را آغاز کرد معمولاً کاشت مو با توجه به نحوه ریزش و مدل طاسی آخرین عملکرد و بهترین آن در نظر گرفته می شود.

جدیدترین متد کاشت مو چه روشی است ؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

در حال حاضر روش‌های جدیدی برای کاشت مو در کلینیک ها استفاده می شود بدون آسیب به گرافتها و عمل جراحی امکان کاشت پرتراکم ای را در قسمت‌های آسیب دیده ایجاد می‌کند که این عمل به وسیله میکرو موتورهای تمام اتوماتیک انجام می شود.در سال ۲۰۱۰ این روش به تثبیت رسیده و با اختراع قلم ایمپلنتر امکان کاشت مستقیم بدون عمل جراحی و آسیب به گرافت ها برای پزشکان کاشت مو ایجاد شد.
در روش جدید و کاشت موی مستقیم نیز همانند روش های قبلی نیازمند دو مرحله می باشد. که در مرحله نخست قلم ایمپلنتر فولیکول های مو را بر می دارد و در مدت زمان کوتاهی بدون آسیب پیوند میزند که این روند باعث ایجاد نتیجه موفق آمیز تر و طبیعی تر خواهد شد.
بهتر است از کدام قسمت بدنمان فولیکولهای مو را استخراج کنیم؟
در بخش اول که توصیه می‌شود برای نتیجه بهتر و همچنین رد کردن پیوند توسط سر حتماً از موهای خود استفاده کنید. به این روش که قسمتهای پس سر آیا قسمت هایی از سگ به شدت آسیب شده اند را مورد هدف قرار داده و از فولیکولها آن برای استخراج و کاشت مو در نواحی طاس بهره می گیرند. این قسمت ها بهترین قسمت های ممکن برای استخراج فولیکول های مو هستند. اما می توان از موهای بازو نیز استفاده کرد ولی بیشتر توصیه می شود برای استخراج فولیکول ها قسمت های پشت سر و کناره سر را مورد هدف قرار دهیم.

آیا کاشت مو درد دارد؟

درد در کاشت مو

قیمت کاشت مو

در هنگام کاشت مو در مرحله نخست به قسمت هایی که قرار است از آنجا فولیکهای مو استخراج شود بی حسی موضعی تزریق شده این روند بانک مو را نیز در بر می‌گیرد. بعد از گذشت چند دقیقه پوست سر فرد کاملاً حالت بی حسی میگیرد و دیگر هیچ دردی احساس نمی شود. البته ممکن است بعد از عمل کاشت مو و گذشتن چند ساعت درد خفیفی به دلیل از بین رفتن تاثیر بی حسی در سر بیمار به وجود بیاید البته آن هم بازه ای یک الی دو روزه دارد و با مسکن ها و پماد ها قابل حل می باشد.
البته این نکته را در ذهن داشته باشید که حتماً فقط مواردی را که پزشکتان اشاره کرده است استفاده کنید و از مصرف سرخود و بی رویه مسکن ها و پماد ها خودداری کنید.

مدت زمان کاشت مو چقدر است؟

مدت زمان کاشت مو و عمل آن بستگی به میزان ریزش و قسمت طاسی سر دارد. قطعاً هرچه ریزش‌موی فرد بیشتر بوده و ناحیه ای که قرار است مورد پیوند قرار بگیرد وسیع‌تر باشد طبیعتاً این مدت زمان کاشت هم بیشتر خواهد بود.توجه داشته باشید اگر قسمت طاسی سر زیاد باشد برای تکمیل کامل کاشت مو نیاز به همراهی آن در چند جلسه میباشد. البته امروزه روش های جدید برای کاشت مو مدت زمان کمی را صرف این عمل می کند و در یک جلسه ۴ الی ۶ ساعت آن را به پایان رساند.

 

دوران نقاهت کاشت مو چقدر است؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

در اصل روش کاشت مو تاثیر بسیار زیادی در دوران نقاهت آن به جای می گذارد ولی از آنجا که عمل کاشت مو نیاز به بیهوشی ندارند و فقط از ماده بی حسی موضعی استفاده می شود به طور میانگین دوران‌نقاهت بسیار کوتاهی را پشت سر می گذارد.
در روش جدید کاشت مو تا چند روز اول نیاز به استراحت خواهید داشت تا دردهای ناشی از کاشت مو از بین برود همچنین تا چند هفته اول نیز باید مراقبت‌های ویژه و خاص منحصر به عمل کاشت مو را رعایت کنید.

قیمت کاشت مو چقدر است؟

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم مهمترین ل برای تخمین هزینه کاشت مو مقدار ریزش و وسعتی که قرار است کاشت‌مو‌در آنجا انجام شود بستگی دارد. همچنین در کنار آن عوامل ارثی و غیر ارثی نیز موثر است. هر چه میزان وسعت کاشت مو بیشتر باشد نیاز به فولیکول‌های موی بیشتر و در نتیجه مدت زمان بیشتر نیاز خواهد بود. البته مورد های دیگری نیز هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هزینه کاشت مو تاثیر دارند.
اعم از روش کاشت و میزان اعتبار و تخصص پزشک و تجهیزاتی که در کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

در روشهای کاشت موی جدید که امروزه از آن استفاده می شود فولیک ها توسط ابزار های اتوماتیک برداشته شده و معایب روش های قبلی را مانند عدم نیاز به جراحی اندگاری زخم ها و به خطر افتادن سلامتی فولیک ها را ندارد. یکی از نکات مثبت این روش این است که بر خلاف روش های قبلی دیگر نیازی به کوتاه کردن موها و برش زدن برای جاگذاری فولیک ها و در نهایت بخیه نیاز نیست. به همین علت در دوران نقاهت کاشت مو به روش جدید بسیار کوتاه است. از دیگر نکات مثبتی که می توان در روش کاشت موی جدید نام برد این است که تراکم کاشت مو در روش جدید سه الی چهار برابر بیشتر از روش های قبل است.

آیا موهای کاشته شده می ریزد؟

ممکن است بعد از عمل پیوند مو در مناطق کاشت صورت گرفته است و موهای ضعیف آن به علت کاشت ناگهانی شروع به ریزش پیدا کنند. اما اما این ریزش همیشگی نیست و بعد از مدتی به حالت اولیه خود باز می گردد. در کنار آن فولیکول های موی کاشته شده نیز معمولاً تا چند هفته بعد از کاشت شروع به ریزش میکنند. اما این ریزش کاملا سطحی بوده و بعد از گذشتن سه الی چهار ماه فولیکول ها مجدداً با حفظ حالت قبلی شروع به رشد کردن می نمایند.

آیا برای کاشت مو محدودیت سنی وجود دارد؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

مراجعان کاشت مو معمولا در بازی سنی ۲۵ تا ۵۰ سال هستند و این واضح بهترین زمان برای کاشت مو شناخته می شود. اما قطعاً همیشه نیاز نیست است که سن بیماران در این دوره قرار داشته باشد. اما توصیه می شود در سنین پایین تر مراجعه نشود چرا که الگوهای ریزش همچنان به صورت نامنظم و ادامه دار تداوم خواهند داشت و همچنین در صورت مراجعه با سن بالاتر ممکن است به علت بیماری و یا ضعف جسمانی امکان پیوند و عمل کاشت مو وجود نداشته باشد.

آیا کاشت مو دائمی است؟

موهای ناحیه اهدا کننده به قسمتهای دیگر سر از نظر ژنتیکی کاملاً یکسان با بقیه موهای شما هستند. به همین قدر هیچ گونه خطری را به رد کردن پیوند وجود نخواهد داشت و فولیکولهای پیوند شده علت یکسان بودن جنسیت در برابر طاسی مجدد مقاوم هستند در طول زندگی شما به رشد خود ادامه می دهند. البته ممکن است در مناطق مختلف ریزش موی بسیار کمی شکل بگیرد که با مراجعه به پزشک و استفاده از ویتامین ها و مکمل ها این مشکل نیز برطرف می شود.

نتیجه نهایی کاشت مو چه زمانی مشخص میشود؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

همانطور که در قبر گفته شد موهای کاشته شده در این عمل پس از حدود سه الی چهار ماه در این بازه دچار ریزش میشوند ولی جای هیچ نگرانی نیست. چرا که بعد از این مرحله فولیکول های کاشته شده مجدداً رشد خود را آغاز می‌کنند. در نهایت در بازه ۱۲ الی ۱۵ ماهه فولیکول های مو به صورت قوی و پرپشت رشد کرده و قابل مشاهده در قسمت طاسی می باشند.

ممنوعیت های کاشت مو چیست؟

مهمترین مراقبت های قبل از کاشت مو باید انجام شود عدم استعمال و مصرف هرگونه دخانیات اعم از سیگار و قلیان و نوشیدنی های الکلی در بازی یک هفته قبل از عمل می باشد. چرا که استعمال نیکوتین باعث خونریزی بیش از حد در نواحی کاشت مو شده و الکل نیز خون را رقیق تر می کند. همچنین بهتر است است قبل از عمل کاشت موی خود با پزشکتان مشورت کنید اگر داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده می‌کنید از قبل آن را با پزشکتان در میان بگذارید.

 

آیا کاشت مو نیاز به بیهوشی دارد؟

در روش های قبلی برای کاشت مو از بی حسی کامل استفاده می شد. چراکه برای برداشتن فولیکول ها نیاز بود حتما قسمتی از سر را به صورت نواری بریده از آن استخراج کنند. اما روش های معتبر و صحیح که امروزه در کلینیک ها انجام می شود دیگر نیاز به بیهوشی نیست. علت عدم جراحی و درد بسیار خفیف می توان آن را با تزریق بی حسی موضعی کنترل کرد. به همین علت است که این روش از روش های محبوب در کاشت مو محسوب می شود.

آیا قبل از کاشت مو باید موهای خود را بتراشیم؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

قبل از کاشت مو معمولا یک جلسه به عنوان جلسه مشاوره با پزشک کاشت مو مطرح می شود. در این جلسه موها باید اندازه طبیعی خود را داشته باشند تا پزشک بتواند تراکم و و رشد آن را مورد بررسی قرار بدهد. در روشهای قبلی کاشت مو به علت نیاز به جراحی پزشک منظم بود کل موهای سر را بتراشند تا بتواند عمل جراحی را مبتنی بر کاشت مو انجام دهد. اما از مزیتهای روش جدید این است است که دیگر برای کاشت مو نیاز به تراشیدن سر نیست چرا که عمل جراحی و بریده شدن و بخیه زدن در آن حذف شده است.

همچنین بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

کاشت مو در چه فصلی برای انسان مناسب تر است؟

نباید به این فکر کنید که حتماً باید زمان خاصی وجود داشته باشد تا بتوان کاشت مو را در آن نجام داد. بلکه هر زمانی که نیاز باشد میتوانید به کلینیک کاشت مو مراجعه کرده و از بهترین خدمات برای کاشت بهره مند شوید. همچنین به یاد داشته باشید که فصل خاصی برای کاشت مو وجود ندارد و در هر زمانی میتوان اقدام به کاشت مو کرد.
اما معمولاً پزشکان توصیه می کنند که زمان کاشت مو را در گرمی فصل تابستان انجام ندهید. واگر مجبور شدید آن را انجام بدهید سعی کنید در محیط های باز و علی الخصوص در زیر نور آفتاب قرار نگیرید و بر روی موهای آسیب دیده شده کلاه یا شال بسیار ضخیم و تعیین استفاده نکنید.
چرا که در فصل تابستان به علت وجود آفتاب شدید ، قرار گرفتن در معرض آن ضرر حتمی و بسیار زیادی را به فولیکول های تازه پیوند شده شما متحمل می شود.
در نهایت سعی کنید زمانی را برای کاشت مو انتخاب کنید که در آن موقع امکان استراحت طولانی را در خانه داشته باشید و از بروز هرگونه آسیب و صدمه به پوست سر و موهای خود جلوگیری کنید تا بتوانید از مدت معین شده نتیجه آن را را به درستی مشاهده کنید.

آیا ممنوعیت هایی بعد از کاشت مو وجود دارد؟

قیمت کاشت مو

قیمت کاشت مو

یکی از توصیه هایی که همواره بیماران کاشت مو گفته می شود این است که حداقل تا شش ماه بعد از عمل کاشت مو دمو هیچ عنوان از تیغ و ماشین اصلاح برای تراشیدن کوتاهی مو استفاده نکنید. از دیگر مواردی که حتماً نیاز است آن را رعایت کنید این است که از مواد شیمیایی دور بمانید. به همین علت باز هم حداقل تا بازی ۶ ماهه برای تقویت کردن فولیکول های پیوند شده از مواد مراقبتی و زیبایی مو همانند ژل ها و روغن ها و علی الخصوص رنگ موها که ترکیبات شیمیایی مضری دارند استفاده نکنید. البته در کل استفاده نکردن از مواد شیمیایی این مربوط به یک بازه ۶ ماهه و یا حتی کاشت مو نیست.بلکه سعی کنید حتی در صورت پیدایش جواب نهایی کاشت مو نیز مواد شیمیایی را از زندگی موهای تان حذف کنید.

بعد از کاشت مو چه موادی را مصرف کنیم؟

تغذیه مناسب و استفاده صحیح از ویتامین ها پروتئین ها چه بعد از کاشت مو و چه قبل از آن از اساسی ترین موارد کمک کننده به رشد بهتر و تقویت مو همچنین ایمنی آن نیز می باشد. ما به شما توصیه می کنیم حتما بعد از کاشت مو یک رژیم غذایی مناسب که تمام هرم های غذایی مورد نیاز مانند میوه ها و سبزیجات و لبنیات و پروتئین و غلات را شامل باشد استفاده و همچنین در مصرف آنها نه وقفه انداخته و نه افراط و تفریط کنید. همچنین اگر در خون خود نیز کمبود ویتامین و آهن حس می کنید به شما توصیه می کنیم حتما زیر نظر پزشک اقدام به مصرف ویتامین ها و قرص آهن و پروتئین ها نمایید.

آیا ممکن است کاشت مو نتیجه ندهد؟

برای یک کاشت موی موفق ق عوامل بسیار زیادی دخیل هستند که یکی از آنها شرایط جسمانی سالم و سن مناسب و همچنین داشتن بانک موی سالم می باشد. مورد دیگری نیز که بسیار می‌تواند اثر موثری بگذارند تجربه متخصص کاشت مو و همچنین روش انتخاب او در هنگام کاشت مو است. هرچه یک پزشک تجربه و تخصص بیشتری در این حوزه داشته باشند علاوه بر کاشت بهتر و ایجاد نتیجه مطلوب تر دوران نقاهت کوتاه در و عدم ایجاد زخم نیز برای شما ضامن می شود.
اگر همه این موارد در کنار یکدیگر باشند و مسیر را برای شما محیا کند شک نکنید قطعاً تا حد بسیار زیادی نتیجه دلخواه تان را بعد از گذشتن بازه ای مشخص مشاهده خواهید کرد.

نتیجه گیری پایانی

در طول این مقاله سعی کرده دره اول ۲۰ سوال تمام سوالاتی را که برای شما در هنگام کاشت مو و قبل و بعد از آن پیش می آید را پاسخ دهیم. به یاد داشته باشید که در درجه اول مهم آن است که با بهترین متخصص کاشت مو آشنا شوید تا بتوانید نتیجه مطلوب خود را را به دست بیاورید.
پزشک خود را همانند مشاور خود بدانید و گفته‌های او در در بعد از عمل کاشت مو و قبل از آن آن مورد اهمیت بپندارید.
بعد از کاشت مو سعی کنید از مواد غذایی مفید و مناسب استفاده کرده و موهای خود را در معرض گرما و فشار شدید قرار ندهید تا فولیکول های مو بتوانند در بهترین بستر مناسب رشد خود را سریعتر تراکم خود را بیشتر کنند.