لابیاپلاستی به عمل زیبایی واژن می‌گویند که پزشک متخصص با تغییر شکل یا تغییر اندازه لب‌های واژن، زیبایی و سلامتی در ناحیه واژن را بهبود می‌بخشد.

عمل زیبایی واژن چیست؟

درواقع، لابیاپلاستی (Labiaplasty) به دو صورت جراحی و با لیزر انجام می‌شود که با هدف زیبایی و بهبود عملکرد دستگاه تناسلی بانوان مورداستفاده قرار می‌گیرد. عمل زیبایی واژن امروزه از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی زنان در دنیاست. یک سری ناهنجاری‌های مادرزادی در ناحیه تناسلی برخی از بانوان وجود دارد که از آن‌ها رنج می‌برند. بانوانی هستند که از بی‌اختیاری ادرار در ناراحتی هستند. همچنین، بعد از چند بار زایمان ممکن است واژن خانوم ها زیبایی خود را از دست بدهد. در بسیاری از مواقع، این مشکلات بر روی اعتماد به نفس بانوان و روابط جنسی آنها تأثیر می‌گذارد. غالباً خانوم ها برای رفع این مشکلات به دنبال عمل زیبایی واژن می‌روند. به‌عبارت‌دیگر، هدف بانوان از انجام این عمل، جوانسازی و زیباسازی ناحیه تناسلی است.

عمل زیبایی واژن تقریباً حدود 10 سال است که رایج شده است. از سال 1393 (2012 میلادی)، میانگین سنی خانوم هایی که خواستار لابیاپلاستی بودند کاهش پیدا کرد. این عمل بیشتر در بین خانوم های 30 تا 35 سال رواج پیدا کرده است. علاوه بر لابیاپلاستی، اقدامات دیگری مانند لیپوساکشن واژن، واژینوپلاستی، کلیتوروپلاستی، ترمیم پرده بکارت و لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در میان خانوم ها طرفداران زیادی دارد.

عمل زیبایی واژن به چه صورت انجام می‌شود؟

یکی دیگر از دلایل مهمی که باعث می‌شود زنان به دنبال عمل زیبایی واژن بروند این است که هنگام رابطه جنسی احساس خجالت می‌کنند و برای بالا بردن حس اعتماد به نفس خود به دنبال این عمل می‌روند. جراح متخصص در لابیاپلاستی سعی می‌کند تا با سفت کردن ناحیه تناسلی، واژن و پرینه بانوان، سلامتی و رابطه جنسی آن‌ها را بهبود بخشد.

ما در پایتخت زیبایی ایران، با گردآوردن بهترین متخصصین در زمینه لابیاپلاستی و با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین متدها و تکنیک‌ها در زمینه عمل زیبایی واژن آماده خدمت‌رسانی به همه همراهان خود است.

عمل زیبایی واژن در پایتخت زیبایی ایران

در لابیاپلاستی، متخصص با اصلاح و تغییر طول، تقارن یا شکل لبهای واژن اقدامات لازم برای بهبود و زیباسازی ناحیه تناسلی انجام می‌دهد. بیشترین تغییرات در لابیا ماژور و لابیا مینور انجام می‌شود.

لابیا ماژور یا لابیای بیرونی دو لایه پوستی است که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه ادامه دارد. وظیفه لابیا ماژور پوشش دهی و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینور و کلیتوریس است. لابیا مینور یا لابیا داخلی دو لایه پوست در هر سمت دهانه واژن است که بین لابیا ماژور قرار دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه در بین خانم‌ها متفاوت است. لابیا مینور از کلیتوریس به سمت پایین در هر دو طرف دهانه واژن کشیده شده است.

لابیاپلاستی هم با لیزر و هم به‌صورت جراحی انجام می‌گیرد. لابیاپلاستی معمولاً به دو مدل انجام می‌شود. یک مدل کوتاه کردن لابیاماژور است که باعث کاهش اندازه و شکل لبهای خارجی واژن می‌شود. مدل دیگر کوتاه کردن لابیامنور است که باعث کاهش اندازه و شکل لب‌های داخلی می‌شود.

پیش از عمل زیبایی واژن، نیاز هست که حتماً مشاوره اولیه و معاینه توسط متخصص صورت بگیرد. پزشک متخصص با معاینه می‌تواند دقیق تشخیص دهد که کدام قسمت باید مورد عمل قرار بگیرد و با مشاوره هدف شما از این عمل برای پزشکتان دقیقاً مشخص می‌شود.

همچنین بخوانید: قیمت کاشت مو

خانوم ها باید یک سری نکات را پیش و پس از عمل زیبایی واژن انجام دهند. قبل از جراحی باید تغذیه سالم و خواب کافی داشته باشند و به مقدار کافی آب بنوشند. لابیاپلاستی یک عمل سرپایی محسوب می‌شود. بیشتر عمل‌های لابیاپلاستی تحت بی‌حسی موضعی و بدون تزریق وریدی انجام می‌شوند. زمان عمل حدوداً یک ساعت است. بنابراین حدوداً نیم ساعت استراحت بعد از عمل، شما می‌توانید به خانه خود بروید. پزشک متخصص داروهایی را برای تسکین درد و جلوگیری از عفونت برای بعد از عمل برایتان تجویز می‌کند.

دوران نقاهت پس از لابیاپلاستی، به میزان تبحر و تکنیک‌های بکار رفته توسط پزشک متخصص بستگی دارد. اما به‌طور معمول، پس از لابیاپلاستی با لیزر بین 1 تا 2 روز و در روش جراحی 3 تا 4 روز استراحت نیاز هست.

بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل نتایج عمل زیبایی واژن در هر شخص در مدت‌زمان خاص خود مشخص می‌شود. در اکثر موارد، تقریباً پس از گذشت چند هفته و با کاهش التهابات، نتایج این عمل خود را نشان می‌دهند.

لابیاپلاستی با لیزر

مزایای لابیاپلاستی

1) زیبایی واژن و افزایش اعتمادبه‌نفس

2) بهبود رابطه ی جنسی

3) کاهش برجستگی ناحیه تناسلی در هنگام پوشیدن لباس های تنگ

4[)اصلاح عدم تقارن لبه های واژن

5) جلوگیری از احساس درد در لب های واژن بدلیل ساییده شدن بخصوص در هنگام ورزش

6) برطرف کردن مشکل تحریک مزمن

7) تحریک بیشتر کلتوریس (با کوتاه کردن لابیاماژور)

کلینیک پایتخت زیبایی ایران با استفاده از به‌روزترین دستاوردهای علمی، تکنولوژی و مدیریتی و با به‌کارگیری بهترین متخصصان در امور مختلف زیبایی، آماده ارائه خدمات به همراهان خود بوده و رضایت شما را بالاترین هدف خود می‌داند.