عوارض لمینت دندان : در عصر حاضر اکثر افراد لبخند زیبا و جذاب را ملاک زیبایی چهره میدانند. برخورداری از دندان‌هایی زیبا و مرتب در حال حاضر دیگر یک آرزو نیست چرا که علم دندانپزشکی در کنار پیشرفت تکنولوژی، این آرزو را به حقیقت پیوند داده است.

به صراحت میتوان گفت هم اکنون در کلینیک‌های دندانپزشکی، تقریبا تمامی مشکلات و عیوبی که در ظاهر دندان‌ها دیده میشوند قابل برطرف شدن است چرا که پزشکان از مواد و شیوه‌های درمانی مختلفی به کار گیری میکنند که نتیجه آن لبخندی زیبا و جذاب را برای افراد حاصل میکند. از بهترین روش‌های درمانی در اصلاح طراح لبخند را میتوان لمینت دندان نام برد.

فرایند لمینت بهترین شیوه درمان برای افرادی که در دوران کودکی و یا در طول زندگی دندان‌هایشان دچار شکستگی و تغییر رنگ شده و یا دندان‌های نامتوازن دارند و به اصطلاح لبخند زیبایی ندارند، خواهد بود.

در مقالات قبل به طور کل فرایند لمینت را برای شما بیان کردیم و مزایای آن را به صورت مختصر مفید توضیح دادیم . اما بلا شک همه ما میدانیم هرچیزی در کنار مزایای فراوانی که دارد دارای معایبی نیز می باشد.

اگر نسبت این معایب در برابر مزایایی که در اختیار ما قرار میدهد کم تر باشد، میتوان گفت فرایند انتخابی برای ما مفید و ثمر بخش است.

به همین علت ما در ادامه میخواهیم عوارض لمینت دندان را برای شما بیان کنیم و به اصطلاح خوبی و بدی آن را در کفه ترازو قرار دهیم .

 

میتوانید برای مشاهده قیمت لمینت دندان کلیک کنید.

 

عوارض لمینت دندان به چه مواردی خلاصه میشود؟

آسیب دیدن لمینت دندان

از شایعترین عوارض لمینت دندان میتوان صدمه دیدن آن را نام برد. برای اینکه فرایند لمینت دندان انجام شود باید یک لایه نازک از مینا دندان تراش داد. این کار برای این است که از ضخامت زیاد دندان و حجیم شدن آن جلوگیری کرد.

بعد از انجام این عمل و برداشتن یک لایه نازک دندان لمینت شده مینای نازک تر و ضعیف تری دارد و دیگر بدون لمینت نمی توان آن را رها کرد. به همین علت است که می‌توان گفت انجام فرایند لمینت تقریباً برگشت ناپذیر است و دیگر نمی توان مینای از دست رفته را به حالت اول برگرداند.

پس قبل از انجام آن کاملا تصمیم گیری کنید چرا که این فرایند زیبایی باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

آسیب دیدن لمینت دندان

آسیب دیدن لمینت دندان

ترک برداشتن لمینت

یکی از عمده ترین مشکلاتی که می توان به عنوان عوارض لمینت دندان از آن یاد کرد شکستن و یا لب پر شدن لمینت است.

به یاد داشته باشید که بعد از انجام لمینت هرگز از دندان هایتان برای شکستن آجیل ها یا باز کردن درب بطری و سایر کارهایی که ممکن است به دندان هایتان آسیب برساند استفاده نکنید.

البته لمینت ها قابلیت ترمیم دارند. ولی اگر میزان آسیب دیدگی زیاد باشد و نتوان آن را ترمیم کرد ،اقدام به تعویض کردن در مسیر کار قرار میگیرد. که به نوعی از مشکل ترین عوارض لمینت دندان محسوب میشود. برای مشاهده عمر لمینت و روکش نصب شده بر روی دندان مقاله عمر روکش دندان را مطالعه کنید.

 

ترک برداشتن لمینت

ترک برداشتن لمینت

آیا لمینت تغییر رنگ پیدا میکند؟

در پاسخ باید بگوییم متاسفانه بله.

یکی از شایع‌ترین مشکلات و عوارض لمینت دندان ایجاد لکه و تغییر رنگ در آن است.

البته لمینت های سرامیکی مقاومت بیشتری داشته و کمتر دچار این اتفاق می شوند اما کامپوزیت ها در برابر ایجاد لک مقاومت بسیار کمتری دارند.

برای تغییر رنگ ندادن لمینت دندان چه کار کنیم؟

این موضوع تا حدی میتواند در اختیار شما باشد و قسمت دیگر آن از اختیار شما خارج است.

با مسواک زدن و مداوم عدم مصرف بیش از حد خوراکی های رنگدانه دار می توانید تا حد مشخصی از تغییر رنگ لمینت دندان خود جلوگیری به عمل بیاورید و از این عوارض لمینت دندان دوری کنید.

آیا لمینت کردن باعث حساسیت دندان میشود؟

یکی دیگر از عوارض لمینت دندان ایجاد حساسیت در دندان ها می باشد. هنگامی که دندان هایتان برای ایجاد لمینت تراشکاری می شوند ممکن است به سرما و گرما حساس شوند.

اما نگرانی زیادی در این باره وجود ندارد چرا که معمولا بعد از مدت مشخصی برطرف می‌شود و دائمی نمی باشد. حتی بسیاری از افراد این حالت هارا اصلا تجربه هم نمیکنند.

 

لمینت از چه جنسی است؟

سوالی که قطعاً برای خیلی از شما پیش آمده است این است که جنس لمینت از چه موادی می باشد؟

در اصل لمینت ها جنسی بسیار نازک از سرامیک دارند که به طور کاملاً طبیعی بر روی دندان چسبانده می شود.

لمینت از چه جنسی است؟

لمینت از چه جنسی است؟

 

حال که معایب این فرایند بیان شد، آن را با مزایای آن مورد بررسی قرار دهید.

هدف ما جلب رضایت شماست.