لمینت یا لامینت دندان چیست؟ یکی از روش های پرطرفدار اصلاح لبخند است. در پاسخ به سوال لمینت یا لامینت دندان چیست؟ باید گفت روشی بی خطر است.

لمینت یا لامینت دندان چیست؟ لمینت دندان، ارتودنسی، بریج و انواع کاشت های دندانی از جمله راه های موثر و پرطرفدار در ایجاد سلامت و از همه مهمتر زیبایی دندان ها و به دنبال آن اصلاح و زیبا سازی لبخند هستند. امروزه لمینت به دلیل تاثیر بسیار زیبا، نداشتن عوارض جانبی و سهولت انجام از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و از جمله روش های پرطرفدار به شمار می آید. در اینجا به بررسی اینکه لمینت یا لامینت دندان چیست؟ پرداخته، انواع روش های انجام لمینت و هزینه لمینت دندان را بررسی خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

اهمیت سلامت و زیبایی دندان

دندان ها از جمله اعضای بسیار مهم و ضروری بدن انسان هستند که برخلاف اندازه کوچک، مسئولیتی بزرگ مانند جویدن، خرد کردن و هضم اولیه مواد غذایی دریافتی را بر عهده دارند. حفظ سلامت دندان ها اهمیت فراوانی داشته و پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان از جمله اولویت های اصلی متخصصین دندانپزشک، زیبایی و سلامت است. دندان ها علاوه بر وظایف فیزیولوژیک، دارای تاثیرات بسیار زیادی در زیبایی ظاهری چهره و صورت هستند، از این رو روش های ترمیم و زیبایی دندان طرفداران بسیار زیادی داشته و از جمله به روزترین و بهترین روش های درمانی به شمار می آیند. لمینت یکی از مهمترین این روش ها است که حتما تا کنون بارها نام آن را شنیده اید و از خود پرسیده اید لمینت یا لامینت دندان چیست؟

  تاثیر لبخند بر حفظ زیبایی ظاهری

لبخند یکی از اصلی ترین و قابل توجه ترین فاکتورهای موثر در حفظ زیبایی ظاهری و چهره است. داشتن یک لبخند زیبا به واسطه دندان هایی سالم، سفید و مرتب کسب گردیده و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت افراد به ویژه در نگاه نخست و برخورد اول خواهد داشت. اهمیت این موضوع به اندازه ای بوده است که امروزه انواع روش های اصلاح لبخند مانند لمینت و ایمپلنت از جمله اصلی ترین روش های زیبایی به شمار آمده و طرفداران بسیار زیادی دارند. انجام روش های مذکور بسیار رضایت بخش و تاثیرگذار است و می تواند دغدغه داشتن یک لبخند زیبا و جذاب را برای تمامی افراد به ویژه بانوان مرتفع سازد. متاسفانه یکی از اصلی ترین مشکلات  موجود در زمینه این خدمات زیبایی، پرداخت هزینه های بسیار سنگین توسط متقاضیان است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

لمینت یا لامینت دندان چیست؟

در پاسخ به سوال لمینت یا لامینت دندان چیست؟ می توان گفت، لامینت دندان، پوسته و یا روکش نازکی از جنس سرامیک و یا کامپوزیت است  که به منظور قرار دادن و پوشاندن سطح رویی دندان ها به ویژه دندان های جلو در فک بالا و پایین جهت اصلاح لبخند و زیباسازی دندان ها توسط متخصصین این زمینه آماده و در اختیار متقاضیان قرار داده می شود. سوال اصلی که در ذهن افراد متقاضی این کار ایجاد می گردد این است که لمینت یا لامینت دندان چیست و چه رنگی دارد؟ باید توجه داشت تمامی لامینت های دندانی کاملا سفید نبوده و ظاهری نامطلوب و مصنوعی ندارند.  لمینت های دندانی در طیف رنگ های مختلف و کاملا نزدیک به رنگ های طبیعی دندان تهیه می شوند.

همچنین بخوانید: قیمت لمینت دندان

 

رنگ های تشکیل دهنده لمینت یا لامینت دندان چیست؟

رنگ های تشکیل دهنده لمینت های دندانی معمولا به شکل طبیعی و از مواد رنگ دهنده دندان ها استخراج شده و با ایجاد یک سری تغییرات پزشکی و ساختاری در آنها، مناسب تزریق به مواد سازنده لمینت های دندانی می شوند.

کاربرد لمینت یا لامینت دندان چیست؟

یکی از سوال های بسیار رایج در این زمینه این است که کاربرد لمینت یا لامینت دندان چیست؟  لمینت می تواند فواصل زیاد بین دندانی، زردی، بد رنگی و جرم گرفتگی های دندان، پریدگی های سطحی و عمیق دندانی، شکستگی های کوچک دندانی و بهم ریختگی های دندانی را برطرف نموده و لب پرشدگی های آن را ترمیم نماید. این روش در ایجاد زیبایی مجدد دندان های شما بسیار موثر است و می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از لمینت های دندانی، کاهش نگرانی ها و دغدغه های شما جهت انجام جرمگیری های مکرر و رنگ پذیری دندان ها پس از مصرف مکرر مواد غذایی رنگ کننده مانند چای و قهوه است.

جنس لمینت یا لامینت دندان چیست؟

لمینت های مورد استفاده به منظور زیبایی، برطرف نمودن ایرادات دندانی و  اصلاح لبخند، در دو جنس سرامیکی و کامپوزیتی در اختیار متقاضیان قرار داده می شوند. لمینت های سرامیکی جنسی مشابه سرامیک داشته و تهیه آنها کمی زمان بر خواهد بود، در مقابل لمینت های کامپوزیتی از جنس مواد ترمیم کننده دندانی در علم دندانپزشکی هستند و در زمان سریع تری آماده می شوند.

مراحل انجام لمینت یا لامینت دندان چیست؟

آیا می دانید مراحل انجام لمینت یا لامینت دندان چیست؟

  • باید توجه داشت افراد متقاضی انجام لمینت دندانی باید حتما سلامت دهان و دندان خود را چک نموده و سپس برای این درمان زیبایی اقدام نمایند. عفونت های خفیف تا شدید دهان و دندان، آفت های مقاوم به درمان دهانی، وجود پلاک و پوسیدگی های نهفته، جرم های شدید دندان، التهاب و بیماری های لثه و از همه مهمتر سابقه خانوادگی ابتلا به مشکلات دهان و دندان همگی از مواردی هستند که برطرف نمودن آنها پیش از انجام لمینت الزامی می باشد.
  • یک لمینت امتحانی مناسب با وضعیت دندان ها و شرایط فیزیکی شما با توجه به نظر پزشک در سطح دندان های شما قرار داده شده و در صورت رضایت نهایی و انتخاب قطعی، آماده سازی لمینت های شما آغاز می گردد.
  • در برخی موارد نادر احتیاج به تراش های بسیار جزئی و سطحی در دندان ها بوده که هیچ خطر و یا عارضه ای برای شما نخواهند داشت و با دقت فراوان توسط پزشک متخصص انجام خواهند گرفت.
  • انتخاب رنگ دندان ها، یکی از اصلی ترین و مهمترین مراحل انجام لمینت های دندانی است. این انتخاب با سلیقه متقاضی و نظر حرفه ای پزشک متخصص انجام می گیرد و نزدیک ترین رنگ ممکن به دندان ها انتخاب می گردد.
  • ایزوله کردن، اسیده کردن، شستن دندان ها و قرار دادن لمینت های آماده شده مرحله نهایی این اقدام زیبایی دندان هستند.
  • کاربرد لمینت دندان چیست؟

    لمینت می تواند فواصل زیاد بین دندانی، زردی، بد رنگی و جرم گرفتگی های دندان، پریدگی های سطحی و عمیق دندانی، شکستگی های کوچک دندانی و بهم ریختگی های دندانی را برطرف نموده و لب پرشدگی های آن را ترمیم نماید.

    هزینه لمینت سرامیکی چه قدر است؟

    تهیه لمینت های سرامیکی معمولا با استفاده از مواد وارداتی انجام گرفته و احتیاج به صرف زمان بیشتری دارد، از این رو هزینه های دریافتی به منظور انجام این نوع از لمینت تقریبا دو برابر لمینت های کامپوزیتی است.

شرایط هزینه های لمینت دندان چیست؟

شرایط هزینه های لمینت یا لامینت دندان چیست؟ پرداخت هزینه های لمینت دندانی و این که شرایط هزینه های لمینت یا لامینت دندان چیست؟ از جمله دغدغه های اصلی متقاضیان این عمل زیبایی است که در موارد زیادی از توان مالی افراد خارج بوده و از دلایل اصلی انصراف آنها به شمار می آید. بیش از هر چیزی باید توجه داشت که هزینه های ترمیم زیبایی دندان از جمله لمینت در انواع مختلف آن به عوامل بسیار زیادی وابسته است. جنس لمینت مورد استفاده، تعرفه های سال برای خدمات دندانپزشکی، جلسات مورد نیاز به منظور لمینت گذاری، سابقه کاری پزشک دندانپزشک، مواد و  تجهیزات مورد استفاده توسط دندانپزشک معالج از جمله عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در تخمین قیمت ها هستند. باید توجه داشت به دلیل اینکه لمینت و دیگر خدمات اصلاح لبخند از مجموعه اقدامات و عمل های زیبایی هستند، هیچکدام از بیمه های درمانی مسئولیتی در قبال این خدمات نداشته و پرداخت هزینه های آن بر عهده شخص متقاضی خواهد بود.

هزینه لمینت یا لامینت دندان کامپوزیتی

هزینه های این نوع از لمینت به عوامل مختلفی مانند کیفیت، جنس و حجم کامپوزیت وابسته است و استفاده از کامپوزیت های مرغوب تر و با کیفیت تر احتیاج به هزینه بیشتری خواهند داشت. سلامت دندان ها از عوامل اصلی تاثیرگذار در قیمت ها هستند، احتیاج به جرمگیری و تراش های دندانی هزینه های درمان را افزایش خواهد داد. تعداد دندان هایی که لمینت خواهند شد از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در تخمین هزینه های لمینت هستند. با اینکه تخمین دقیق قیمت ها کاری دشوار و غیر منطقی به نظر می رسد، اما معمولا از چند صد هزار تا چند میلیون تومان رنج قیمتی داشتن یک لمینت کامپوزیتی خوب و با کیفیت است.

هزینه لمینت یا لامینت های سرامیکی

تهیه لمینت های سرامیکی معمولا با استفاده از مواد وارداتی انجام گرفته و احتیاج به صرف زمان بیشتری دارد، از این رو هزینه های دریافتی به منظور انجام این نوع از لمینت تقریبا دو برابر لمینت های کامپوزیتی است. نصب لمینت های سرامیکی نیز به بیش از یک جلسه نیاز داشته و از این رو تعداد جلسات درمانی بیشتر خواهد بود.

با این حساب باید توجه داشت که لمینت های سرامیکی طول عمر بیشتری دارند و از مقاومت بسیار زیادی در برابر شکستگی، فشارها، تغییر رنگ و دیگر عوامل مخرب برخوردار هستند. هزینه لمینت سرامیکی هر دندان را با تماس به پایتخت زیبایی ایران جویا شوید و مدت ماندگاری این عمل بالای 10 سال در نظر گرفته می شود.

هزینه های جانبی لمینت یا لامینت دندان چیست؟ باید توجه داشت خدمات اصلاح لبخند نیز جزئی از هزینه های اصلی این اقدامات مانند لمینت های دندانی هستند. هزینه تجهیزات مورد نیاز، دندانپزشک متخصص و عکس برداری های چند مرحله ای از جمله هزینه های جانبی این عمل ترمیمی به شمار می آید.

لمینت ( لامینت دندان ) در پایتخت زیبایی ایران

پایتخت زیبایی ایران یکی از مراکز زیبایی بسیار معتبر و معروف در استان تهران است. این کلینیک زیبایی دارای دپارتمان‌ های پوست و مو، جراحی، دندانپزشکی و لیزر است. در این مرکز پزشکان متخصص و با تجربه بسیاری مانند آقای دکتر نجفی در زمینه های مختلف و تخصص های دندانپزشکی مانند لمینت، بریج، ایمپلنت و کاشت های دندانی آماده ارائه خدمات برای متقاضیان بوده و با استفاده از بهترین تجهیزات و به روز ترین متدها می توانند خدمات زیبایی دندان و اصلاح لبخند را انجام دهند.

مرکز پایتخت زیبایی ایران به خوبی پاسخگوی سوالات شما در خصوص اینکه لمینت یا لامینت دندان چیست؟ هزینه های لمینت چگونه است؟ انواع مختلف روش های لمینت یا لامینت دندان چیست؟ را به خوبی پاسخگو بوده و مراجعه به این کلینیک معتبر و انجام انواع روش های اصلاح لبخند مانند لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی تحت نظارت دکتر نجفی، این امکان را برای شما فراهم می آورد تا از پرداخت هزینه های اضافی و بی مورد به منظور انجام مجدد مراحل درمانی پرهیز نموده و خدمات لمینت خود را یک بار و به نحو احسنت به انجام رسانید. انجام لمینت در پایتخت زیبایی ایران تحت نظارت دکتر نجفی با استفاده از بهترین و نوین ترین مواد و تجهیزات انجام گرفته و نتیجه ای جز رضایتمندی متقاضیان به دنبال نخواهد داشت. این مرکز با هدف کسب رضایت و خرسندی متقاضیان همواره کوشیده است و توانسته است بهترین خدمات زیبایی و درمانی را به بیماران ارائه نماید.