بوتاکس پیشانی، یکی از جدیدترین روشها برای کاهش چین و چروکهای پیشانی می باشد. فرایند بوتاکس پیشانی، بر چروک های سطحی اثرگذاری بهتری دارد.

امروزه روش های زیادی برای درمان چین و چروک های صورت و به ویژه چروک های موجود در سطح پیشانی به وجود آمده است که یکی از بهترین و معروف ترین روشها، تزریق بوتاکس پیشانی می باشد. در فرایند تزریق بوتاکس، مواد بوتاکس به کمک سوزن وارد بخش های مورد نظر شده و عضلات انقباضی آن نواحی را فلج می کند و به این ترتیب از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری می کند. به عبارت دیگر تزریق مواد بوتاکس در بدن باعث می شود که این مواد در عضلات نواحی تزریق شده، جذب شود و به سبب آن از آزاد کردن ماده ای که باعث انقباض عضلات و بروز چین و چروک می شود، جلوگیری می کند. تزریق بوتاکس، یکی از متداول ترین روش ها برای درمان چین و چروک های بخش های مختلف بدن، مانند گونه، دور چشم، پیشانی و… می باشد که ما در این مقاله به بررسی بیشتر تزریق بوتاکس در پیشانی پرداخته ایم. تزریق بوتاکس پیشانی، مزایا و معایب گوناگونی دارد که در این مطلب بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

آشنایی با بوتاکس پیشانی

به دلیل وجود عضله ای به نام «فرونتال» در پیشانی که سبب بالا بردن ابروها می شود، بعد از مدتی در سطح پیشانی خطوط افقی ایجاد می شود که این خطوط به تدریج عمیق تر شده و چهره فرد را خسته تر و مسن تر نشان می دهد که این پدیده برای افراد و به ویژه خانم ها بسیار ناراحت کننده خواهد بود. از این رو به دنبال راهی می گردند تا بتوانند چین و چروک های پیشانی خود را از بین ببرند و دوباره ظاهر جوانی داشته باشند. در اینجا می خواهیم شما را با تکنیکی آشنا کنیم که می تواند از بروز این چین و چروک ها جلوگیری کند که این تکنیک، تزریق بوتاکس پیشانی می باشد.

تزریق بوتاکس هم برای خانم ها و هم برای آقایان قابل اجرا می باشد، اما از آنجایی که بیشتر خانم ها علاقه مند به داشتن ابروهای کمانی و آقایان علاقه مند به داشتن ابروهای صاف هستند، تزریق بوتاکس پیشانی خانم ها با تزریق بوتاکس آقایان تفاوت خواهد داشت. از آنجایی که صورت آقایان معمولاً بزرگتر و حجیم تر از صورت خانم ها می باشد، میزان دوز مواد بوتاکس مورد نیاز برای تزریق در پیشانی برای آنها بیشتر از خانم ها خواهد بود.

تزریق بوتاکس پیشانی برای آن دسته از افرادی که چین و چروک های سطحی تری دارند، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و می توانند بهتر نتیجه بگیرند.

مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

بعد از انجام تزریق بوتاکس در پیشانی و یا هر ناحیه ی دیگری، ممکن است در محل تزریق کمی قرمزی دیده شود که در برخی از مواد این قرمزی با احساس درد همراه خواهد بود. اگر چنین علائمی را مشاهده کردید، اصلاً جای نگرانی نبوده، چرا که کاملاً طبیعی بوده و برای برطرف کردن آن می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

از آنجایی که احتمال دارد بعد از تزریق بوتاکس در پیشانی مواد بوتاکس به داخل حدقه چشم وارد شود، از این رو بیمار 3 تا 4 ساعت بعد از تزریق به هیچ عنوان نباید در حالت خوابیده و درازکش بماند و در تمام این مدت یا باید بنشیند و یا باید بایستد.

یکی دیگر از مراقبت هایی که قبل و بعد از تزریق بوتاکس حتماً باید انجام شود، عدم استفاده از مسکن هایی مانند؛ آسپرین، ایبوپروفن، ایندومتاسین و… چند روز قبل و چند روز بعد از تزریق می باشد. چرا که مصرف این مسکن ها بر روی سیستم انعقادی تاثیر می گذارد و سبب کبودی و خون مردگی می شود. اما اگر به دلایل گوناگونی مجبور به مصرف مسکن هستید، فقط می توانید از استامینوفن استفاده کنید.

تا بیست و چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، انجام ورزش های سنگین و مصرف الکل ممنوع می باشد. به هیچ عنوان بعد از تزریق بوتاکس، محل تزریق را با دست لمس نکنید، چرا که ممکن است با این کار مواد بوتاکس جابجا شده و به قسمت های دیگر منتقل شود.

تزریق بوتاکس در پیشانی چه مزایایی دارد؟

اصلی ترین هدف تزریق بوتاکس پیشانی، فلج کردن عضلات پیشانی به منظور جلوگیری از بروز چین و چروک می باشد. اما علاوه بر این، تزریق بوتاکس در پیشانی با مزایای دیگری نیز همراه خواهد بود که یکی از آنها محافظت از زیبایی و جوانسازی پوست می باشد. از این رو افرادی که می خواهند، پوستی شادابتر و جوانتر داشته باشند با انجام بوتاکس می توانند به هدف خود دست یابند. علاوه بر این بر طبق نتایج بدست آمده، ثابت شده است که تزریق بوتاکس در پیشانی برای افرادی که تعریق زیادی دارند نیز بسیار اثرگذار می باشد.

بوتاکس پیشانی در کاهش دردهای پیشانی و دردهای میگرنی نیز نقش بسیار تاثیرگذار و سودمندی دارد. یکی دیگر از مزایای، تزریق بوتاکس در پیشانی کوچک شدن غده پروستات در مردانی می باشد که غده پروستات بزرگی دارند.

تزریق بوتاکس در پیشانی چه معایبی دارد؟

اگرچه تزریق بوتاکس در پیشانی مزایای زیادی دارد، اما این فرایند با معایبی نیز همراه است که یکی از مهمترین و شایع ترین آنها، بروز عفونت و تورم در سطح پیشانی می باشد. ایجاد واکنش های آلرژیک نیز یکی دیگر از معایب و عارضه های تزریق بوتاکس در پیشانی افراد می باشد.

لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس در پیشانی به تنهایی عوارض چندانی ندارد، بلکه عامل اصلی در به وجود آمدن این مشکلات، میزان دوز مصرفی بوتاکس می باشد. بنابراین اگر بوتاکس به میزان مناسب در پیشانی تزریق شود، تنها ممکن است برای چند دقیقه در سطح پیشانی، قرمزی، سوزش و خارش ایجاد شود که این عارضه ها بسیار زودگذر هستند و همانطور که گفته شد با استفاده از کمپرس یخ نیز می توان به سرعت آنها را برطرف نمود.

میزان درد بوتاکس پیشانی

همانطور که می دانید، به طور کلی ورود سوزن به بدن با درد همراه بوده و هر چه قدر سوزنی که برای تزریق استفاده می شود، ضخیم تر باشد، درد آن نیز بیشتر خواهد بود. خوشبختانه در فرایند بوتاکس پیشانی، سوزن های مورد استفاده بسیار نازک هستند و به همین دلیل بیمار درد بسیار ناچیز و خفیفی را احساس می کند. اگر می خواهید که فرایند تزریق بوتاکسی در پیشانی کاملاً بدون درد باشد، به شما توصیه می کنیم که چند دقیقه قبل از انجام بوتاکس، پیشانی خود را با کردم های بی حسی موضعی و یا یک تکه یخ بی حس کنید.

قیمت بوتاکس پیشانی به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت و برند مواد بوتاکس، میزان مواد مورد استفاده، میزان چین و چروک در پیشانی، دستمزد پزشک و… از جمله مواردی هستند که بر قیمت بوتاکس پیشانی تاثیر می گذارد. شما میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت تزریق بوتاکس پیشانی در کلینیک پایتخت زیبایی ایران با یکی از شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

تزریق بوتاکس در پیشانی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

تزریق بوتاکس در پیشانی با محدودیت هایی همره بوده و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد، به طور مثال افراد زیر به هیچ عنوان نباید در پیشانی خود بوتاکس تزریق کنند:

·        افرادی که افتادگی پلک دارند.

·        افرادی که در سطح پیشانی خود زخم های خیلی عمیقی دارند.

·        کسانی که پوست پیشانی ضخیم دارند.

·        افرادی که در ماهیچه های پیشانی آنها ضعف وجود دارد.

·        زنان باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند.

·        افرادی که دچار بیماری های عصبی عضلانی هستند.

·        افرادی که از بیماری های مربوط به انعقاد خود رنج می برند.

·        افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی

·        افراد مبتلا به بیماری عفونی

·        افرادی که در گروه سنی زیر هجده سال و بالاتر از هفتاد و پنج سال قرار دارند.

·        افرادی که به تازگی واکسیناسیون انجام داده اند.

انجام بوتاکس پیشانی زیر نظر بهترین پزشکان و متخصصان در پایتخت زیبایی ایران

خدمات بوتاکس پیشانی، یکی از خدماتی است که در کلینیک پایتخت زیبایی ایران و زیر نظر بهترین و باتجربه ترین پزشکان انجام می شود. همانطور که گفته شد، تزریق بوتاکس اگر به درستی و با دوز مناسب انجام نشود، ممکن است باعث بروز عارضه هایی در بدن بیمار شود از این رو میزان تجربه و مهارت پزشک معالج برای تزریق بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد. کلینیک پایتخت زیبایی ایران با بهره مندی از مجرب ترین کادر پزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص نحوه و زمان انجام بوتاکس پیشانی با یکی از شماره های موجود تماس حاصل نمایید.

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس در پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی بعد از 2 روز نتیجه خود را نشان می دهد که اثر آن بعد از 2 هفته به بیشترین حالت ممکن می رسد که این اثر به اندازه 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. بعد از این مدت، مجدداً ماهیچه ها عملکرد قبلی خود را از سر گرفته و چین و و چروک ها نمایان می شوند که برای از بین بردن آنها نیاز به تزریق دوباره بوتاکس می باشد. ناگفته نماند که بعد از هربار تزریق بوتاکس، ماهیچه های پیشانی منقبض می شوند که این موضوع سبب می شود میزان چین و چروک ها به مرور زمان کمتر و کمتر شوند.

همچنین بخوانید: قیمت کاشت مو

 

میزان بوتاکس مورد نیاز برای از بین خطوط پیشانی چگونه تعیین می شود؟

میزان دوز مورد نیاز برای تزریق بوتاکس پیشانی به میزان عمق چین و چروک ها و حجم ماهیچه ها بستگی دارد که بعد از معاینه توسط پزشک مربوطه انجام می شود. میزان دوز مواد بوتاکس باید به درستی تعیین شود، چراکه مصرف بیش از اندازه آنها باعث به وجود آمدن عوارض خطرناک و جبران ناپذیری می شود.

چگونگی انجام تزریق بوتاکس در پیشانی

همانطور که گفته شد، انقباض عضله ها باعث می شود که در سطح پوست چین و چروک ظاهر شود. در سطح پیشانی یک ماهیچه به صورت عمودی قرار گرفته است، که در صورت منقبض شدن این ماهیچه، چین و چروک های افقی در پیشانی ظاهر می شود.

علاوه بر این بین ابروها، 2 عضله افقی وجود دارد که انقباض آنها سبب به وجود آمدن خطوط اخم به صورت عمودی می شود.

فرایند تزریق بوتاکس به خطوط اخم، سبب کاهش فعالیت عضلاتی می شود که در به وجود آمدن خطوط اخم نقش دارند. با کاهش این فعالیت ها، پوست پیشانی صاف تر و زیباتر می شود. تزریق بوتاکس پیشانی با جلوگیری از انقباض عضلات سبب می شود، چروک شدن پوست پیشانی تا مدت زمان زیادی به تاخیر بیفتد.

در برخی از افراد در زمانی که صورت در حال استراحت است و هیچ گونه اخمی در آن وجود ندارد هم خطوط عمیقی وجود دارد. روش بوتاکس برای از بین بردن این خطوط چندان تاثیرگذار نخواهد بود و استفاده از پرکننده های پوستی، روشی بهتر و موثرتر از تزریق بوتاکس برای از بین بردن اینگونه خطوط عمیق می باشد. زمان مورد نیاز برای تزریق بوتاکس پیشانی تقریباً ده دقیقه می باشد و بعد از چند روز می توانید کم کم بهبودی چین و چروک های پیشانی خود را به طور واضح مشاهده کنید.

قبل از تزریق کردن مواد بوتاکس در داخل پیشانی، ابتدا پزشک مربوطه تمام قسمت های پیشانی را با مواد ضدعفونی کننده به طور کامل ضد عفونی می کند و بعد از آن به کمک یک سرنگ بسیار ظریف و نازک مواد بوتاکس را در بخش های بالایی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی و برآمدگی بین 2 ابرو تزریق می کند.