تغییرات ناگهانی در وزن ، تغییرات هورمونی و همچنین استعداد ژنتیکی از عواملی هستند که باعث ایجاد ترک‌ پوست می‌شوند. برای درمان ترک پوست باید چه کنیم؟

درمان ترک پوست

ترک‌های پوستی نوارها یا خطوط نامنظمی روی پوست هستند که عموماً در اثر کشش شدید و طولانی مدت در قسمت‌هایی از بدن ایجاد می‌شوند. ترک‌ پوست و همچنین سلولیت از جمله مواردی هستند که به ویژه در بانوان نگرانی ایجاد می‌کنند.

همانطور که گفته شد، عوامل مختلفی در ایجاد ترک‌های پوستی نقش دارند. یکی از آنها تغییرات مکرر و سریع وزن است که باعث شل شدن پوست می‌شود. تغییرات هورمونی از عوامل دیگر در ایجاد ترک‌های پوستی هستند. انجام ورزش‌های شدید نیز از عوامل موثر در ایجاد ترک پوست می‌باشد. علاوه بر این ، رژیم غذایی غلط و خالی از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها، و همچنین استعداد ژنتیکی در ایجاد ترک‌های پوستی نقش مهمی دارند.

در خانم‌ها، ترک‌های پوستی بیشتر در نواحی سینه ، شکم و باسن دیده می‌شود و برطرف کردن آنها بستگی به میزان گستردگی این ترک‌ها دارد. اگر این ترک‌ها به تازگی در بدن شما به وجود آمده باشند که در این صورت به رنگ صورتی هستند، درمان آنها راحت‌تر بوده و تا ۹۰٪ از بین می‌روند. اما هرچقدر این ترک‌ها قدیمی‌تر باشند، که در این صورت سفید رنگ هستند، درمان سخت‌تر بوده و تا حدی محو می‌شوند اما بطور کامل از بین نمی‌روند.

بهترین راه درمان ترک پوست این است که از ایجاد آن جلوگیری کنیم و برای این کار لازم است دائما پوست خود را هیدراته کنیم و به موضوع آبرسانی به پوست دقت کنیم. گیاهانی مثل آب قاشقی، روغن گل رز، روغن جوجوبا و میوه شیا از جمله گیاهانی هستند که در پیشگیری از ایجاد این ترک‌های پوستی تاثیرگذارند.

اما حقیقت این است که اگر این ترک‌ها در بدن ایجاد شوند، هیچ کرمی و یا دارویی وجود ندارد که معجزه کند و این ترک‌ها را از بین ببرد.

راه درمان ترک پوست چیست؟

تنها راه برای از درمان ترک پوست بطور کامل، مراجعه به متخصصین و کلینیک‌های زیبایی است. در اینجا، به چند مورد از راه‌های مناسب در این زمینه اشاره می‌کنیم:

درمان ترک‌های پوستی با دستگاه لیزر Co2

درمان ترک پوست با لیزر

بهترین و سریع‌ترین راه درمان ترک پوست، درمان با لیزر Co2 است. لیزر co2 یکی از روش‌های درمانی موثر و مطمئن برای برطرف کردن جای جوش و آکنه و همچنین جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. از لیزر Co2 برای درمان چین و چروک، جای زخم‌ها و ترک‌های پوستی استفاده می‌شود. لیزر Co2 کاربرد بسیار خوبی در جوان‌سازی پوست دارد. این دستگاه دمای لایه های عمقی پوست را بالا می‌برد و از این طریق کلاژن‌ها و الاستین‌های جدید در پوست تولید می‌کند و با کمترین عوارض ممکن به ترمیم زوائد پوستی می‌پردازد.

حدود ۱ الی ۳ جلسه برای درمان زوائد پوستی از طریق لیزر Co2 زمان بازم است تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

کلینیک پایتخت زیبایی ایران در این نوع روش درمان آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است و بهترین متخصصان و مشاوره‌ها در این کلینیک برای پاسخگویی و خدمات رسانی به شما حضور دارند.

درمان ترک پوست و جای جوش و لک با لیزر

علاوه بر این، سایر روش‌های دیگر نیز که در کلینیک‌های زیبایی برای درمان ترک‌ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال یک سری دستگاه‌هایی وجود دارند که قابلیت لایه‌برداری دارند و برای از بین بردن سایر لکه‌های پوستی مانند لکه‌های آکنه ، چین و چروک ها و ترک‌های پوستی استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها با تولید کلاژن و الاستین به بازسازی و جوان سازی پوست کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

همچنین، یک روش دیگر برای از بین بردن ترک‌های پوستی روش رادیوفرکانسی است. با استفاده از این روش، زائده‌های پوستی از داخل تا سطح پوست بهبود پیدا می‌کند و با تولید کلاژن به احیای پوست شما کمک می‌کند. روش رادیوفرکانسی بدون درد و بدون عوارض می‌باشد. در این روش، متخصص پوست با دستگاه مخصوص دمای لایه‌های میانی و پوست را بالا می‌برد و درنتیجه کلاژن‌سازی و تولید الاستین در پوست اتفاق افتاده و انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد.

کلینیک پایتخت زیبایی ایران با استفاده از به روزترین دستاوردهای علمی، تکنولوژی و مدیریتی و با به کارگیری بهترین متخصصان در امور مختلف زیبایی، آماده ارائه خدمات به همراهان خود بوده و رضایت شما را بالاترین هدف خود می‌داند.