احتمالاً هر کسی که برای اولین بار بخواهد کاشت مو را انجام دهد این سوال در ذهنش می آید که بهترین روش کاشت مو چیست؟و یا اینکه برای دریافت نتیجه بهتر کدام کلینیک را باید انتخاب کرد و همچنین هزینه ی کاشت مو چقدر است؟

این سوالات معمولاً ذهن تمام کسانی را که می‌خواهند کاشت مو را انجام بدهند به خود مشغول می کند و ما در اینجا می خواهیم به پاسخگویی این سوالات پرداخته و برای شما رفع ابهام کنیم.

همگی ما انسان ها تمایل داریم تا با صرف کمترین هزینه و زمان متحمل شدن کمترین ناراحتی بهترین نتیجه را برای خود و چیزی که می‌خواهیم حاصل کنیم. به همین علت اقدام به تحقیق فراوان کرده و در همین حین پیشرفت علم نیز بسیار به ما کمک می کند.

تکنیک های اولیه کاشت مو

هرساله روشها و تکنیکهای بسیار متفاوتی در اختیار پزشکان قرار می گیرد تا آنها بتوانند موهای از دست رفته در سر ابرو و مژه و غیره را بازگردانند. در ابتدا کاشت مو توسط خود جراحان صورت می‌گرفت و جهت کاشت مو از فولیکول های مو در نواحی ریزش شده استفاده می‌شد.

کم کم این این روش از بین رفته و و با به وجود آمدن امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات فوق پیشرفته روش های بسیار جدیدی برای بهترین روش کاشت مو به میان آمد که بسیاری از آنان تا کنون توانسته اند نتایج خوبی را از خود نشان بدهند.

برای مشاهده قیمت کاشت مو کلیک کنید.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

در حال حاضر بهترین روش کاشت مو روش sut  است. این روش نتیجه بسیار مناسبی دارد و در مقایسه با سایر روش‌ها از کمترین عوارض جانبی برخوردار است.

بیشتر روش های کاشت مو در باغ حاکی از جدا کردن فولیکول های مو در نواحی مختلف بدن انسان خصوص پشت سر و همچنین کاشت آن در قسمت هایی از سر که دچار ریزش شده است می باشد.

در قدیم وش ها بیشتر توسط جراحان انجام می‌گرفت اما امروز دستگاه‌های آمده است که می‌تواند با کمترین عوارض جانبی و بالاترین دقت نتیجه مناسبی را به عنوان بهترین روش کاشت مو شامل شود.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

بهترین روش کاشت مو چیست؟

روش کاشت مو

برای کاشت در مرحله اول فولیکولهای مو توسط متخصص بررسی می‌شود و هنگام برش میکروسکوپی به دقت این فولیکول‌ها را در نواحی که ریزش مو صورت گرفته تقسیم می‌کند تا کلی نواحی مملو از فولیکولها شود.

نکته ای که بسیار قابل توجه و مهم است استفاده از بهترین کلینیک ها و امکانات کاشت مو است. علت آن هم حساس بودن پوست سر و همچنین گرفتن بهترین روش کاشت مو می باشد. به همین علت تاکید می‌کنیم حتماً از مشاوره های مختلف بهره بگیرید تا بهترین کلینیک را برای کاشت موی خود پیدا کنید.

انواع روش های کاشت مو

تک روش

این روش در واقع از روش های قدیمی کاشت مو محسوب می شود و می تواند با استفاده از دستگاه میکروموتور بسیاری از مشکلات روش های قبلی را اصلاح کند. در این روش سعی می‌شود از هولدرهای اتوماتیک استفاده شود. استفاده از هولدر های اتوماتیک در هنگام برداشت گرافت از پشت سر باعث کاهش آسیب و در اصل از بین رفتن هر گونه دردی در هنگام برداشت می شود.

در این روش معمولاً ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ گرافت از پشت سر برداشته شده و در نواحی ریخته شده کاشته می‌شود و تقریباً با شیوه های قبلی برابری می کند.

استفاده از روش ترکیبی

این روش معمولاً برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که ریزش موی بسیار بالایی داشته و تقریباً دارای سطح طاسی زیادی هستند.

در این روش معمولاً حرکات به صورت ترکیبی انجام میشود. یعنی علاوه بر برداشت با دستگاه هولدر تکنیک‌های جراحی پلاستیک نیز در هنگام برداشت گرافت از پشت سر استفاده می‌شود. مزایای این روش این است که با استفاده از تکنیک های آن میتوان تا ۶۵۰۰ گرافت در محل طاسی مو کاشت را انجام داد.

 

روش کاشت مو مستقیم

در اصل از بهترین روش کاشت مو و جدیدترین تکنیک هایی که در دنیا به عنوان کاشت مو استفاده می شود روش کاشت مستقیم و برداشت گرافتهای مو از محل بانک می باشد. این برداشت توسط دستگاه های اتوماتیک میکرونی انجام می شود. دقت این دستگاه ها به حدی است که می تواند تا ۸۵۰۰  گرافت از محل بانک مو جدا کرده و آن را در محل طاسی استفاده کند.

همچنین در این مرحله از کاشت مو که به عنوان بهترین روش کاشت مو نیز محسوب می‌شود از دستگاه‌های خصوصی نیز استفاده می‌شود که می‌توان در سطح طاسی سر، کاشت گرافت مو را بدون ایجاد هرگونه برش انجام داد.   بهترین روش کاشت مو 

هنگامی که هیچگونه برشی در محل تاسیس ایجاد نشود می توان بدون هیچ آسیبی به گرافت مو و با توجه به چند تار مویی بودن آن گرافت، کاشت را به صورت کاملا یکدست انجام داد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی و جدید است که برای تقویت رشد مو و درمان ریزش مو به‌کار گرفته می‌شود.

ترکیبات موجود در محلول مغذی مزوتراپی چه هستند؟
ویتامین‌ها،مواد معدنی مانند روی، مس، کبالت، منیزیم و …،پروتئین و اسیدهای آمینه و عصاره گیاهی

روش کاشت مو مستقیم

روش کاشت مو مستقیم

روش ترکیبی DHI

این روش در اصل برای مراجعان ای از سطح تاسی بر روی سر آنها بسیار زیاد است. اقدامات این روش به این نحو است که علاوه بر برداشت جداگانه و تک واحدی گرافت ها از جراحی پلاستیک نیز برای برداشت فلپ استفاده شود.

خوبی این روش این است که می توان بالغ بر ۱۳ هزار گرافت را از محل بانک مو برداشته و کاشت موی بسیار پر تراکمی را در نواحی طاسی سر ایجاد کرد .که این می‌تواند برای افراد طاس بهترین روش کاشت مو محسوب میشود.

 

دوره بهبودی کاشت مو چقدر است؟

معمولاً در این روش بعد از جراحی و ترمیم مو فرآیند بهبود یافتند شروع به کار می کند و معمولا پس از ۴ الی ۷ روز بیمار از نظر درد بهبودی کامل را به دست می‌آورد. بنابراین می توان گفت دوران بهبودی رشد مو تقریباً تا یک هفته طول می‌کشد.

دوره بهبودی کاشت مو چقدر است؟

دوره بهبودی کاشت مو چقدر است؟

بعد از گذشتن دوران نقاهت معمولاً پس از ۵ ماه شاهد رشد مو در نواحی سر هستیم و تقریباً پس از گذشت ۹ الی ۱۱  ماه بیمار می تواند نتیجه انتخاب بهترین روش کاشت مو را در سر خود مشاهده کند.

علائمی که در این قسمت گفته شد در اصل علائم شهودی هستند چرا که در واقع فولیکول های کاشته شده در سر پس از گذشت سه ماه نتیجه خود را بروز می دهند و اقدام به رشد می نمایند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.